Autoglas
MERCEDES

EQA, ulazni model sve veće električne obitelji
Objavljeno 4. svibnja, 2021.
Najsnažniji model ima doseg do 428 kilometara, a EQA 300 4MATIC prema WLTP-u može dosegnuti i više od 500 kilometara

Najnoviji crossover sa zvijezdom na nosu preuzima sve pozitivne značajke svog nedavno predstavljenog sestrinskog modela GLA i kombinira ih s vrlo učinkovitim električnim pogonom u tri razine snage te s pogonom na dva ili četiri kotača.

Nedugo nakon svjetske premijere najvećeg električnog Mercedesa održana je domaća premijera onog najmanjeg, ali također tehnološki vrlo naprednog. Predstavnika nove marke Mercedes-EQ, kao i ostale njihove električne automobile, karakteriziraju atraktivan dizajn, iznimna zabava u vožnji, visoka razina prilagođenosti svakodnevnoj uporabi i maksimalna sigurnost. EQ predstavlja dvije vrijednosti marke Mercedes-Benz - "emocije i inteligenciju", i obuhvaća sve važne aspekte električne mobilnosti usmjerene na kupca. Istovremeno, nisu samo orijentirani na automobile, nego EQ nudi sveobuhvatan ekosustav proizvoda, usluga, tehnologija i inovacija. Spektar se kreće od električnih vozila i zidnih punjača do usluga punjenja i kućnih jedinica za pohranu energije.

EQA je ulazni model u obitelji Mercedes-EQ, kompaktni premium SUV spaja dnevne migracije i mobilnost bez lokalnih emisija s vrhunskim dizajnom, intuitivnom povezivošću i uvjerljivim performansama.

Maska
Publika ga je odmah zapazila, pa je Mercedes u Q1 ove godine zaprimio više od 20.000 narudžbi za taj automobil. Izvana je malo razlika u usporedbi s verzijama s ICE motorima. Sprijeda horizontalna traka od optičkih vlakana spaja dnevna svjetla LED projektora, a crni panel sa zvijezdom umjesto rešetke za usis zraka središnji je element svih vozila Mercedes-EQ. Na bokovima su oznake brenda EQ, straga su svjetla također povezana svjetlećom trakom, a registracijska pločica premještena je s petih vrata u odbojnik, koji je dobio i kromirane umetke.

Vanjski stilovi su Progressive i AMG Line, koji ima specifičnu prednju masku s dvostrukom kromiranom trakom i površinom u sjajnoj crnoj boji, prednji odbojnik sa sjajno crnim umetcima i funkcionalnim zračnim zavjesama, kao i stražnji difuzor i posebne kromirane elemente branika. Kao što smo to kod Mercedesa naučili, u prvoj godini od predstavljanja bit će ponuđena posebna verzija Edition 1, koja ima AMG black panel-masku, AMG prednje i stražnje odbojnike, i 20” višekračne AMG naplatke u crveno-zlatnoj boji. Interijer je u osnovi jednak kao kod GLA, osim što linije uređenja Progressive, Electric Art, AMG Line i Edition 1 nose svaka svoje specifičnosti.

Elektromotor
Posebno je zanimljiv Electric Art, kod kojeg su lopatice turbine u otvorima za zrak u crveno-zlatnoj boji, titan-siva koža Artico je u kombinaciji s tkaninom Jalaya u crvenozlatnoj boji, izrađenoj od recikliranih PET boca. Na sjedalima je crveno-zlatni opšiv, a jedan od dva ključa u Electric Art i Edition 1 opremi u crveno-zlatnoj boji. Kod AMG interijera upravljač u nappa-koži je s ravnim rubom, ima ojačano područje zahvata, a iza upravljača su srebrne polugice koje na električnom modelu umjesto za izmjenu brzina služe za stupnjevanje rekuperacije energije. Osim toga, sportska sjedala u kombinaciji kože i alkantare su s crvenim prošivom. Edition 1 ima pak posebnu cyber-cut perforaciju sjedala, kroz koju se vidi podstava od plave tkanine.

Sve verzije EQA pokreće asinkroni elektromotor (eATS). Odlikuju ga visoki zakretni moment, učinkovitost te gotovo nečujan rad bez vibracija. Nakon predstavljanja prvo je dostupan uvodni model, EQA 250 s motorom od 140 kW/190 KS i 375 Nm te prednjim pogonom. Do stotke ubrza za 8,5 sekundi, a brzina je limitirana na 160 km/h. Maksimalni je doseg prema WLTP-u 426 km. U svibnju će ponudu proširiti jači modeli s pogonom na sve kotače, EQA 300 4MATIC (165 kW/220 KS) i EQA 350 4MATIC (210 kW/286 KS). Snažniji modeli donose još jedan električni pogonski sklop straga, koji se sastoji od nanovo dizajniranog sinkronog motora visokih performansi. Prednost tog rješenja je visoki omjer snage i dimenzija, visoka učinkovitost i stabilna izlazna snaga. Najsnažniji model ima doseg do 428 km, a EQA 300 4MATIC prema WLTP-u može dosegnuti i više od 500 kilometara.

Kvaliteta ima i svoju cijenu. EQA 250 tako u Hrvatskoj do registracije stoji 394.000 kuna, za EQA 300 4M treba izbrojiti 426.000 kuna, a top-model 350 4M stoji 452.000 kuna.

Mato Pavličević
// HRVATSKA PREMIJERA //
VISOKONAPONSKA VRHUNSKA BATERIJA
Središte električnog sustava je snažna visokonaponska litij-ionska baterija smještena u podnici, s izlaznim naponom od 420 V i nominalnog kapaciteta od 190 Ah, odnosno snage od 66,5 kWh. Velike brzine punjenja moguće su AC strujom do 11 kW snage, kao i DC strujom (83B) do 100 kW. Vrijeme punjenja baterije od 0 do 100 % na Wallbox AC punjaču od 11 kW je 5 sati i 45 minuta, a na brzom DC punjaču od 100 kW i napona od 400 V baterija se od 10 % do 80 % napuni za samo 30 minuta.

Mercedes nudi i uslugu Mercedes me Charge, kojom je obuhvaćeno 450.000 AC i DC punionica u 31 zemlji svijeta. Za klijente te usluge koji cijene održivu mobilnost Mercedes za 175.000 javnih punionica u Europi osigurava ofset zelenu električnu energiju. To se poklapa s Mercedesovim opisom ciljanog kupca ovog malog crossovera, koji ima vrlo visoke standarde kvalitete, a tu je i briga za ekološku održivost.
MULTIMEDIJA I SIGURNOSNA TEHNOLOGIJA
Multimedijalni MBUX i opsežne sigurnosne tehnologije vožnju čine ugodnijom i sigurnijom, a ujedno pridonose posebnom doživljaju. Lakoći vožnje na ruku ide navigacija s funkcijom Electric Intelligence, koja računa rutu koja najbrže dovodi do odredišta, uzimajući u obzir stanje baterije, slobodne punjače, topografiju terena te vremenske i prometne prilike. U Mercedesu tvrde da je uložen izniman napor kako bi se osiguralo da automobil ima visoku razinu udobnosti, zaštite od buke i vibracija, što je obilježje marke, uključujući sustavnu izolaciju električnog pogonskog sklopa od šasije i karoserije.