Autoglas
GUME OD 1. SVIBNJA PNEUMATICI IMAJU NOVE OZNAKE:

Da biste ih “pročitali” treba vam - mobitel
Objavljeno 4. svibnja, 2021.
Oznake će biti izmijenjene u Europskoj uniji, a obvezne su na pneumaticima proizvedenim poslije travnja ove godine

Kako bi pomogao potrošačima u donošenju informiranih odluka, Europska unija uvodi novi sustav označivanja za gume, koji je stupio na snagu 1. svibnja 2021. EU oznaka za gume omogućit će potrošačima u EU-u da odaberu gume s učinkovitijom potrošnjom goriva, što može dovesti do velikih ušteda, i za krajnje korisnike, a i za komercijalne korisnike u smislu troškova i emisija.

Oznake će uključivati informacije o učinkovitosti potrošnje goriva i prianjanju na mokroj podlozi, na ljestvici od A do G (slično oznaci energetske učinkovitosti koja se upotrebljava za kućanske aparate), kao i informacije o njihovoj vanjskoj razini buke izražene u decibelima.

Informacije o prianjanju na snijegu i ledu mogu se dodati u budućnosti te informacije o kilometraži i abraziji (koji su odgovorni za zagađenje mikroplastikom), kada metoda ispitivanja postane dostupna. Oznake moraju biti jasno vidljive potrošačima, na svim mjestima na kojima se prodaju gume, uključujući i na internetu, a na njima mora biti QR kod za jednostavno skeniranje. S pomoću njega potrošači će moći pristupiti odgovarajućim podatcima o gumama i preuzeti relevantne podatke. Moći će tako pretraživati podatkovnu bazu o proizvodima za oznake energetske učinkovitosti i informacijske listove proizvoda. Na vrhu oznake piše Energetska učinkovitost, jer je EU uveo oznake energetske učinkovitosti za mnoge proizvode (zamrzivači, usisavači, žarulje itd.).

Novim uvodnim dijelom oznake Komisija želi stvoriti zajednički izgled za sve proizvode s oznakom energetske učinkovitosti, iako postoje mnoge razlike u pojedinostima različitih oznaka. Gume koje pripadaju razredima F i G na staroj oznaci bit će prekvalificirane u razred E. Trenutačne oznake, s odgovarajućim ograničenjima performansi za kočenje na mokrom, otpor kotrljanja (RR) i buku, nisu u svim razredima jednake onima s novom EU oznakom. Nova oznaka procjenjuje pet kriterija performansi: kočenje na mokrom, snijegu i ledu, otpor kotrljanja i vanjsku buku.

Za buku sve ostaje isto (iako umjesto 1, 2 ili 3 zvučna vala imamo kategorije A, B i C). Za otpor kotrljanja i kočenje na mokrom današnji razredi F i G u budućnosti će se spojiti u oblik E. Gume u razredima E, F i G bit će prekvalificirane (za jedan razred bolje), iako su potpuno iste kao i prije. EU se, u skladu s Pariškim sporazumom, obvezao do 2030. godine smanjiti emisije stakleničkih plinova za najmanje 40 posto u odnosu na razine iz 1990.

Mato Pavličević
MANJA EMISIJA
Cestovni promet odgovoran je za približnp 22 posto emisija stakleničkih plinova u EU-u, a promet je jedini sektor u kojem su emisije na višoj razini nego u 1990. Kako bi se postigla klimatska neutralnost do 2050., EU želi smanjiti emisije iz prometa za 60 posto do 2050., u usporedbi s razinom iz 1990. Odabir guma s učinkovitijom potrošnjom goriva može pridonijeti smanjenju emisija iz prijevoza. Sigurnost na cestama poboljšat će se lakšim pronalaženjem i izborom guma s boljim prianjanjem na mokrome.
5

oznaka ima na novoj ljestvici, a na staroj je bilo sedam
40

posto stakleničkih emisija treba se, u odnosu na 1990., smanjiti do 2030.
Sum eos autem quam intet, vene niet id quas aut inctati orehent accuptati dolupta elignatus, soluptur,
Možda ste propustili...