Zdravlje
I PSYLLIUM MOŽE ZAMIJENITI BRAŠNO

Zdravi kruh bez brašna
Objavljeno 3. svibnja, 2021.

Pšenični kruh već je dugo pod povećalom svih nutricionista zbog loših utjecaja na naš organizam. No mnogi se i ne pitaju što je to loše kod kruha jer jednostavno je teško odoljeti njegovu mirisu i okusu.

U svijetu zdrave prehrane običnom se bijelom kruhu doskočilo s brojnim boljim verzijama i alternativnim receptima. Kruh bez pšenice, glutena, kvasca i bez škroba jednostavno je napraviti, a ostat će isti danima. U njemu nema brašna, a glavni sastojci koji povezuju smjesu zajedno su psyllium ljuskice i samljevene sjemenke. Psyllium ljuskice imaju veliku sposobnost vezanja vode te bubrenja pri čemu stvaraju želatinoznu masu. Psyllium su ljuskice dobivene iz ovojnice sjemena biljke plantago ili indijski trputac. Apsorpcijom vode psyllium povećava svoj volumen za 10 i više puta te stvara osjećaj sitosti, pa se često upotrebljava i u kurama mršavljenja. Često se koristi kao prirodna pomoć za čišćenje probavnog sustava kojom se obično savjetuje započeti kuru mršavljenja. Psyllium u receptu služi kao zamjena za brašno. Budući da tako dobro povezuje sastojke, pokazao se kao odličan u izradi kruha koji ne sadrži gluten, pšenicu, nijednu žitaricu, ugljikohidrate ni kvasac. Zbog toga je pogodan i za dijabetičare i za osobe koje imaju poseban režim prehrane. Jako je ukusan, sočan i vlažan iznutra, a hrskav izvana. Ono što je sigurno da pri pripremi ovog kruha nema nereda i on zahtijeva samo 10 minuta vašeg vremena. Može ga se i narezati na šnite i zamrznuti, a bit će odličan kao prilog uz jelo ili užina.

Sastojci su 50 g psyllium ljuskica, 150 g sjemenki (najbolje lan, suncokret i sezam), žlica sode bikarbone, žličica praška za pecivo, žličica soli, 5 jaja, 100 ml jogurta i 2-3 žlice ulja po želji. U jednoj zdjeli pomiješajte suhe sastojke, a u drugoj vlažne, potom povežite sastojke iz obje zdjele. Smjesu koju ste dobili nakon miksanja ubacite u nauljenu posudu i pecite na 160 stupnjeva 45 minuta. J.Kn.