Dome slatki dome
LIFESTYLE SPAVAĆA SOBA

Zdravo spavanje temelj je našeg dobrog zdravlja
Objavljeno 15. listopada, 2020.
Budući da svjetlost i mrak lako utječu na naš san, puno ljudi tijekom zime spava pola sata ili cijeli sat duže

Neki ljudi spavaju premalo, neki dovoljno, a neki čak i previše. Trik je u tome da morate pronaći količinu sna kojom se vi osjećate odmorno. Ako se probudite sami od sebe, prije nego što alarm zazvoni, dovoljno ste spavali. Ako dobro funkcionirate tijekom dana, također možemo zaključiti da dovoljno spavate, ali ako se osjećate umorno, morate promijeniti navike spavanja.

Mnogi žive vodeći se mantrom da je od 7 do 8 sati sna savršeno. To je točno za većinu odraslih osoba, ali, kao i uvijek, ima izuzetaka. Nekim je ljudima prirodno potrebno puno sna. Danski specijalist za spavanje Søren Berg te ljude naziva "dugospavačima", dok ljude kojima je potrebna optimalna doza sna naziva "kratkospavačima".

Količina sna koja vam je potrebna ovisi o vašim godinama i vašem zdravlju. Djeci i tinejdžerima potrebno je puno sna jer im tijelo radi i proizvodi puno toga tijekom sna. Stariji i mlađa djeca također trebaju iskoristiti dnevne sate kako bi pokrili svoju potrebu za snom.

"Plavo svjetlo" pametnih telefona ili tableta loše utječe na spavanje i održavanje sna. Osim toga, dobro će vam poslužiti i tamne zavjese, a sve uređaje koji zrače udaljite od prostora gdje spavate. Za ublažavanje zvukova koji dopiru izvana najbolje je rješenje kvalitetna zvučna izolacija. Neki se ljudi bude jer im je vruće. Jedno rješenje je, naravno, smanjiti sobnu temperaturu, a 16 - 18 °C idealno je za većinu. Drugi razlog za buđenje mogao bi biti vaš madrac. Ako je previše tvrd, može stvoriti pritisak u bokovima, ramenima i donjem dijelu leđa. Dajte si vremena i isprobajte različite madrace i odaberite onaj koji vam najbolje odgovara. Jedna od najvažnijih stvari prije nego što kupite madrac jest da vidite je li vam udobno na njemu.

U JYSKu možete isprobati mnogo različitih madraca te se savjetovati sa stručnim osobljem prije nego što odaberete svoj novi madrac. Posebno je bitno naglasiti da je potrebno i po nekoliko tjedana da se tijelo navikne na novi madrac. Zanimljiva je informacija da u JYSKu osiguravaju probu bilo kojeg GOLD madraca tijekom 100 noći - a ako niste 100% zadovoljni njime, imate ga pravo zamijeniti.
Jasminka Knežević
Pola sata duže
Zimi je samo nekoliko sati dan i manje je svjetla i zato mozak proizvodi više melatonina, hormona za spavanje. Proizvodimo melatonin kada je mrak i to nas čini umornim, zato specijalisti za spavanje predlažu izbjegavanje gledanja televizije ili fokusiranja na druge električne uređaje sat vremena prije spavanja, s obzirom na to da to sprječava proizvodnju melatonina te nam je teže zaspati. Budući da svjetlost i mrak lako utječu na naš san, puno ljudi tijekom zime spava pola sata ili cijeli sat duže. Razlog buđenja može biti svjetlost s ulice, elektroničkih uređaja i sl.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana