Regija
PROLONGIRAN ROK

Podvožnjak će biti prohodan 15. kolovoza
Objavljeno 27. lipnja, 2024.
Iako je rok završetka radova najavljen za 26. lipnja, podvožnjak će biti otvoren 15. kolovoza
BELI MANASTIR - Belomanastircima i svima ostalima koji prometuju državnom cestom DC550, koja jedini baranjski grad spaja sa zapadnim dijelom Baranje i dalje s Belišćem, (tek) na Veliku Gospu ukazat će se - podvožnjak.

Do 15. kolovoza ove godine, naime, prolongiran je rok za završetak obnove podvožnjaka ispod međunarodne željezničke pruge na spomenutoj državnoj prometnici, koji je prohodan, prema prvobitnim najavama, trebao biti jučer. Posla, očito je, još uvijek ima, u što se svakodnevno mogu uvjeriti brojni znatiželjnici i slučajni prolaznici tim dijelom Belog Manastira. Prije tjedan dana Hrvatskim cestama poslali smo dopis s upitom kako napreduju radovi na izgradnji/obnovi podvožnjaka, ali produženje roka nisu najavili, premda je to već na prvi pogled jasno bilo i laicima.

- Rekonstrukcija podvožnjaka ispod željezničke pruge u Belom Manastiru teče planiranom dinamikom. Željeznički promet se odvija preko kolosijeka rekonstruiranog podvožnjaka, a cestovni se promet planira pustiti do kraja srpnja ili najkasnije do sredine kolovoza ove godine - odgovorili su nam iz Hrvatskih cesta, naglasivši kako su radovi na željezničkom provizoriju završeni, a radovi na kolniku i pješačkoj stazi se dovršavaju.



Preostalo je, dodali su, izvesti radove na biciklističkoj stazi, asfaltiranje, radove na prometnoj opremi i signalizaciji te uređenju okoliša. Istoga dana kada smo zaprimili odgovor, HAK je obavijestio kako će državna cesta DC550 (Beli Manastir, DC517-DC7) u gradu Belom Manastiru, u ulicama Bele Bartoka i Imre Nagya, biti i dalje zatvorena za sav promet u razdoblju od 27. lipnja do 15. kolovoza zbog potreba nastavka izvođenja predmetnih radova, te kako će se promet i dalje odvijati prema već (godinu dana prije) uspostavljenoj privremenoj regulaciji prometa, preko obilaznice grada Belog Manastira i državnom cestom DC7 i obrnuto. Ta je obavijest poprilično uzburkala duhove na društvenim mrežama, a većina komentara odnosi se na žalbe zbog probijanja zadanog roka i vrijeme od početka radova (srpanj 2023.) do njihova planiranog završetka. Negoduju, primjerice, stanovnici općine Petlovac, koji svakodnevno moraju dolaziti u Beli Manastir na posao, djelatnici tvrtki smještenih na Poslovnoj zoni - zapad i brojni drugi koji su do svog cilja prisiljeni dolaziti obilaznim pravcem.

Ivica Getto
Višedesetljetni problem
S druge strane, mora se priznati kako je gotovo četiri milijuna eura vrijedan zahvat bio prilično kompliciran, to više što u budućnosti ne bi trebalo biti (višedesetljetnog) problema oko prometovanja viših kamiona i čestog plavljenja podvožnjaka. “Izvedbom višeg i šireg podvožnjaka bit će osiguran adekvatan slobodni profil za promet većim vozilima te omogućeno kretanje biciklista i pješaka. Nadalje, izgradnjom crpne stanice, separatora i izvedbom novog sustava oborinske odvodnje bit će omogućeno rješavanje problema s plavljenjem podvožnjaka prilikom jačih oborina. Na taj način osigurat će se sigurnost i protočnost prometa”, poručuju iz Hrvatskih cesta.

Najčitanije iz rubrike