Zdravlje
LJEKOVITI PLODOVI

Sok od višnje može olakšati simptome upale
Objavljeno 17. lipnja, 2024.
Višnje snižavaju trigliceride i smanjuju masno tkivo, što pridonosi očuvanju zdravlja srca
Višnje i trešnje pune su minerala, vitamina i fenolnih komponenti, te djeluju pozitivno na ljudsko zdravlje. Višanja ima više od 20 različitih vrsta. Plodovi trešnje nakon branja neće više dozrijevati, pa se beru samo posve zreli. Trebali bi se iskoristiti u roku od nekoliko dana, a u zamrzivaču se mogu čuvati do mjesec dana.

Antioksidansi


Pri kupnji višanja i trešanja kupujte zrele plodove glatke neoštećene ovojnice, a prije upotrebe ih operite. I višnje i trešnje su malokalorično voće koje sadržava kalcij, kalij, magnezij, željezo, fosfor i cink. Od vitamina najviše imaju vitamina C, ali sadržavaju i tiamin, riboflavin, vitamin A, niacin, pantotensku kiselinu i piridoksin. Sadržavaju i dijetalna vlakna, koja ljudski organizam ne može probaviti, pa potiču rad crijevnih mišića i poboljšavaju probavu. Crvenu boju višnje i trešnje imaju zahvaljujući biljnim pigmentima antocijanima, koji djeluju antioksidativno. Sadržavaju i određene koncentracije beta-karotena, luteina i zeaksantina, pigmenata koji štite funkcije vida i kože. Ljekovita svojstva višanja i trešanja najčešće se pripisuju dijetalnim vlaknima, vitaminima, mineralima i fenolnim komponentama. Istraživanja su utvrdila da konzumacija višanja smanjuje pojavu nekoliko biomarkera povezanih s kroničnim upalnim bolestima, piše Kreni Zdravo. Antioksidansi u višnjama snižavaju razinu kemijskih spojeva koji prouzročuju reumatoidni artritis. Naime, sok od višnje može olakšati simptome upale zglobova osobama koje pate od artritisa i gihta. Jedna šalica trešanja ili višanja ima 25 % dnevno preporučene količine vitamina C i više od dva grama vlakana. Vitamin C ključan je za pravilno funkcioniranje imuniteta i sintezu proteina kolagena, najviše nađenog u hrskavici i koži. Višnje i trešnje poboljšavaju rad mozga, a istraživanja su pokazala da to voće može smanjiti simptome Alzheimerove i Huntingtonove bolesti. To se objašnjava djelovanjem vitamina skupine B, koji povoljno djeluju na živčani sustav.

Bolji san


Višnje i trešnje bogate su antocijaninom, koji pomaže u preveniranju oštećenja mišićnog tkiva. Antocijanin, koji tom voću daje crvenu boju, također može imati pozitivan učinak na zdravlje srca. Trešnje i višnje smanjuju koncentraciju lošeg kolesterola u krvi i štite od srčanog, ali i moždanog udara. Zbog toga što sadržavaju pigmente beta-karoten, lutein i zeaksantin, konzumacija višanja i trešanja pridonosi pravilnoj funkciji vida i čuvanju zdravlja očiju. Prema istraživanju, u starijih osoba koje pate od nesanice i koje su tijekom dva tjedna dvaput dnevno pile sok od višanja, ciklus sna produžio se za čak 84 minute, a primijećeno je i da su spavale dublje i kvalitetnije. J.Kn.
Kalij u višnjama potiče izbacivanje viška tekućine iz organizma i tako pomaže snižavanju krvnog tlaka

Možda ste propustili...

DRUŠTVENO OKRUŽENJE I VEZE

Ljeti smo češće usamljeni i tužni

MULTIVITAMINI NE PRODULJUJU ŽIVOTNI VIJEK

Organizmu treba dovoljno raznolikih hranjivih tvari

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana