Regija
ŽALE SE DA JE U ČOLNIĆEVOJ NEIZDRŽIVO

Kao da smo na autocesti: Ulicom dnevno projuri 2600 auta
Objavljeno 13. lipnja, 2024.
ĐAKOVO - Na papiru sam pravio "recke", križajući ih pet po pet, i u sat vremena zabilježio da je našom ulicom projurilo 111 vozila! Dnevno 2660! Ne daj Bože da se na drugom kraju ulice zbog jurnjave netko zabije u Univerzalovu trgovinom koja u Gajevoj "gleda" na nas - s vidnim nezadovoljstvom ispričao je Zoran Vidović, stanovnik jednosmjerne Ulice biskupa Josipa Čolnića u Đakovu.

Samo je jedan iz mnoštva te prometom sve opterećenije jednosmjerne ulice koja je postala jureća obilaznica u centru grada, a dodatno je opterećena otkako je od 2017. Trg zatvoren za promet, kao tada i dio susjedne Botićeve.

Stepenice


Nakon toga zaobilaženje najužeg centra u još je većem obuhvatu i stvara još veći pritisak na sustav jednosmjernih ulica u blizini - na Čolnićevu, Palmotićevu, Gajevu, koja je postala jednosmjerna još prije zatvaranja Trga za promet. Vidović smatra da je jedno od rješenja za rasterećenje Čolnićeve upravo povratak dvosmjernosti susjedne Gajeve, postavljanje znaka s ograničenjem brzine na 30 i kamera na ulazu u Čolnićevu.

- Gajeva je prije bila dvosmjerna, zašto nije i sada?! Kako koji gradonačelnik dođe na vlast, kreira promet u gradu kako njemu odgovara, pa je i u Gajevoj jedan od prethodnih tu ulicu odredio za jednosmjernu zbog ordinacije, da riješi parkiranje pacijenata -negoduje Vidović, dok Šteica Šifner kaže da je život u tako prometnoj ulici poput života na autocesti.

- Ovakvu jurnjavu i buku mojih 77 godina ne mogu podnijeti. Ne smijemo otvoriti prozore, nema zraka. Promet je nemoguć. Ne možete izići na stepenice, a cestom juri auto za autom. Kao na autocesti je. Neka stave kamere i bilježe kojom brzinom tko prođe. Neka ulica i mora biti jednosmjerna, ali neka se ograniči brzina i uvede red - kaže Šifner aludirajući na specifičan, otežan ulaz u ulicu - strmim betonskim stepenicama, koje su dodatna opasnost zimi.

- Susjeda je tu prebila rebro. S dječjim kolicima se tu ne može ući u ulicu nego cestom po kojoj jure automobili - dodaje Katica Horvat.


U nezadovoljstvu okupljeni stanovnici Čolnićeve žale se i na uskoću ulice, da desna strana nema nogostup, dok je onaj na lijevoj, istina, obnovljen, no i uzak. Žale se i na rasvjetu, problem (ne)spajanja kanalizacije itd.

- Poklopci na šahtovima udaraju nenormalno, ne možete spavati - dodaje Horvat.

Lupanje


Problem brzine vožnje kroz Čolnićevu ističe i Ivan Ostajmer; i on negoduje zbog lupanja poklopaca šahtova.

- Radili su nedavno deratizaciju, što li... Tu treba ići guma, no nitko ju nije stavio, pa poklopci udaraju kao da padaju mine u ratu - kaže Ostajmer.

- Kada su radili cestu, suzili su ju za metar, pa ako je neko vozilo parkirano, drugom je problem proći. Grad govori da će nas rasteretiti probijanjem ulice u blizini i da je otkupio neka zemljišta. No ovdje se radilo EU novcem, a to bi trebalo gradskim... - kaže Boris Miholić.

- Zapravo, najbolje nam je bilo kada su u ulici bili radovi i kada je bila zatvorena. Uživali smo tada, djeca su se mogla nesmetano igrati. Tada nam je bilo najbolje - kaže Kristina Kovačić, dok Vidović dodaje kako je pisao dopise, no zasad bez nekog odjeka.

- Pisat ću ih ponovno, i to MUP-u - veći je učinak početi s najviše instance prema lokalnima jer zasad tu nitko ništa ne podzima -najavljuje Vidović.

- Svjesni smo da je Čolnićeva jedno od užih grla gdje se slijeva veliki promet. Imamo projektiranu novu ulicu između Čolnićeve i Gajeve - od pekare i izbija kod Gema, za što je otkupljeno dosta zemljišta, no još uvijek nije sve jer uvijek je tu neki "ali" - najčešće imovinskopravna pitanja. Ona bi, uz spoj Basaričekove i Račkog, trebala tu rasteretiti promet. On se nakon zatvaranja Trga dobrano presložio u gradu i neke ulice što prije nisu bile planirane za toliki promet, bile su sporedne, kvartovske, danas su među glavnim gradskim putovima, poput Zvečaja 1 i 2, Čolnićeve - komentira gradonačelnik Marin Mandarić "slučaj Čolnićeve".

- Na istoku imamo dva obilazna ringa – Frankopanska, Kvaternikova, zatim Šenoina, IGK, Mažuranićeva, a zapadno samo jedian - Ivekovićevu, tj. Pašin prolaz, Vijenac, F. Račkog, Čolnićevu, Zvečaj i onda na Preradovićevu - govori Mandarić o obilaznim mogućnostima grada u novim uvjetima.

Suzana Župan
Novi koridor
“Dok se ne napravi drugi pravac, i to šireg obuhvata – od Preradovićeve, Ivekovićeve, B. Mandića, Račkog, preko Vile i izbije na Stačevićevu, što je GUP davno predvidio, no ne može se očekivati u kratkom roku, možemo i dalje očekivati pojačan promet na Pašin prolaz, Čolnićevu. No imaju i tu rješenja koja u srednjoročnom roku mogu pomoći, a to je i probijanje uličnog koridora između Gajeve i Čolnićeve”, kaže Mandarić.

Možda ste propustili...

RADOVI VRIJEDNI OKO 46 TISUĆA EURA

Obnovljena je Bokokotorska

MEĐUNARODNI DAN DUNAVA

Dunav Fest krajem lipnja u Vukovaru

Najčitanije iz rubrike