Autoglas
PEUGEOT 3008 FRANCUZ STIGAO U HRVATSKU

Kompaktan crossover jurca prema premiumu
Objavljeno 11. lipnja, 2024.
Nova generacija netom kreće u prodaju, a dostupna je kao hybrid i plug-in hybrid te s čak tri potpuno električna pogona
U suncem okupanom Šibeniku upoznali smo najnoviji Peugeotov model, 3008. U usporedbi s prethodnikom ostalo je jednako samo ime, ovo je prvi automobil postavljen na potpuno novu platformu STLA Medium, a vanjski i unutrašnji dizajn, kao i oprema i tehnologije, guraju ovaj SUV prema premium razredu.

Dizajn prednjih svjetala i maske posve je nov. Prednja svjetla smještena su iznad prednje maske, te se protežu cijelim prednjim krajem. Sve inačice modela imaju LED prednja svjetla. U razini opreme GT serijski je dodatno opremljen novom Pixel LED tehnologijom francuske marke koja automatski prilagođava snop prednjih svjetala održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu.

Velik stražnji kraj s lebdećim spojlerom naglašen je prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku triju pandži (u 3D izvedbi na inačicama GT), te osigurava obilje prostora u drugom redu sjedala i velik obujam prtljažnika (520 l). Kotači su tehničkog i geometrijskog dizajna dimenzija 19 (gume dimenzija 235/55R19) ili 20 (gume dimenzija 235/50R20) cola. Dostupan je u šest boja karoserije.

Peugeotovi dizajneri odlučili su spojiti dva od tri glavna elementa i-Cockpita, head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon. Oni su sad integrirani u zakrivljeni panoramski zaslon koji čini jedinstveni 21-inčni zaslon visoke razlučivosti što se proteže s lijeve strane armaturne ploče do središnje konzole. Efekt "lebdenja" naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona, koji je blago zakrivljen prema vozaču, a opet posve pristupačan suvozaču.

STLA Medium inovativna je platforma osmišljena da, kod potpuno električnog modela e-3008, u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca: doseg (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge i funkcije (planiranje putovanja, pametno punjenje, funkcija Vehicle to Load, Plug&Charge i bežično ažuriranje).

Najviše se očekuje od modela s hibridnim pogonom; njegov 48-voltni sustav sastoji se od nove generacije 1,2-litrenog PureTech benzinskog motora od 136 KS, zajedno s novim 6-stupanjskim elektrificiranim mjenjačem s dvostrukom spojkom (e-DCS6), koji uključuje električni motor. S baterijom koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija pruža dodatni okretni moment pri niskim brzinama motora i smanjuje potrošnju goriva do 15 posto (126 g CO2/km). U usporedbi s neelektričnim benzinskim motorom s usporedivim značajkama, Hybrid motor nudi prosječnu uštedu goriva od oko 1 l/100 km za SUV C- segmenta (WLTP kombinirani ciklus). Za hibridni model treba izdvojiti 35.490 eura (Allure) odnosno 39.990 (GT). Električni 3008 sa 210 KS stoji 48.490 eura (Allure), odnosno 52.950 eura u sportskoj GT izvedenici.

Ponudu modela činit će čak pet opcija pogonskih sklopova. Tako će u ponudi biti hibridni motor (136 KS), odnosno plug-in hibridni pogon (195 KS), kao i tri potpuno električne verzije – standard range sa 210 KS, long range sa 230 KS i 320 KS AWD s pogonom na sve kotače.

Milan Bugarić
PUNO PROSTORA
U putničkom prostoru novog 3008 na raspolaganju je 17 različitih prostora za odlaganje, ukupnog obujma od oko 34 litre: lako pristupačan bežični punjač pametnih telefona na središnjoj konzoli, hlađeni pretinac ispod središnjeg naslona za ruke, pretinac za naočale na stropnoj konzoli, držači čaša i pretinac ispred suvozača. Razina opreme Allure serijski je opremljena sustavom Peugeot i-Connect, koji omogućuje potpunu povezanost zahvaljujući funkciji Mirror Screen (Apple CarPlay/Android Auto).