Regija
AGRO-KLASTER BILJEŽI ODLIČNE REZULTATE U 2023.

Osjetno je porasla prodaja domaćih proizvoda VSŽ-a
Objavljeno 22. svibnja, 2024.
Jaja iz slobodnog uzgoja motor su koji za sobom povlači i ostale proizvode
VINKOVCI - Prošla je godina za Agro-klaster d.o.o. Vukovarsko-srijemske županije, koji je osnovan u prosincu 2017. radi povezivanja i umrežavanja proizvođača, otvaranja tržišta i poticanja domaće proizvodnje, bila iznimno uspješna - prihodi su povećani za 19,5 posto u odnosu prema prethodnoj godini i iznosili su 1,6 milijuna eura. Direktor Zdenko Podolar zadovoljno ističe da su vlastiti prihodi od prodaje roba i usluga veći čak 31,5 posto i u ukupnim prihodima sudjeluju s više od 75 posto. Uzlazni trendovi nastavljeni su i vjeruje da će i ova poslovna godina biti uspješna, a u prilog tomu idu i pokazatelji prema kojima su u prva četiri mjeseca ostvareni prihodi nešto veći u odnosu prema istom razdoblju 2022.

Prepoznatljivi



Prihodi rastu kroz pokrenute projekte, a to su prije svega proizvodnja jaja iz slobodnog uzgoja, kratki lanci opskrbe koji povezuju lokalne proizvođače s lokalnim tržištem i paketi koje prave s domaćim proizvodima.

Značajan rast prihoda ostvaruju i u Kući hrvatske hrane "CROTASTE" u Zagrebu, kao i u veleprodaji. Sve je to, napominje Podolar, rezultat uloženoga truda i rada unazad četiri-pet godina. Dio nekorištene imovine u Soljanima dali su u najam tvrtki Žito, što je također utjecalo na ostvarenje jako dobrog financijskog rezultata u 2023.

“U prošlim smo se godinama fokusirali i na promociju i prodaju proizvoda. Sada smo postali prepoznatljivi na tržištu, osigurali smo si određene tržišne pozicije i prodaju. Najviše veseli to što nam je porasla prodaja proizvoda, a to je ključ svega, jer naš je cilj intenzivirati proizvodnju domaćih proizvoda i osigurati im tržište, i mislim da smo u tome i uspjeli", ustvrdio je.

Proizvodnja jaja pokazala se pravim pogotkom i donosi jako dobre rezultate kroz povećanje prometa, ali i kroz financijski učinak. Sve što proizvedu, odmah i prodaju. Trenutačno je u taj projekt uključeno 16 kooperanata, a četiri nova stižu do kraja godine, do kada planiraju proizvodnju podignuti na približno 2,7 milijuna jaja. To je čisti prihod koji će biti veći od 500.000 eura, i taj se proizvod, naglašava Podolar, pokazao kao motor i ulaznica kod brojnih kupaca. Jaja su otvorila vrata i drugim proizvodima koje rade komercijalno, a tu su najzastupljeniji suhomesnati i voćni proizvodi (pekmezi, džemovi, voćni sokovi), sirevi i orašasti proizvodi. Procijenili su da postoji tržišni potencijal za povećanje njihove prodaje kroz kratke lance opskrbe. Servisiraju bolnice, vrtiće, škole, domove za starije, a provode i socijalni projekt VSŽ-a prema umirovljenicima. A svi ti proizvodi dostupni su i u njihovoj maloprodaji u Zagrebu, ali i u veleprodaji koja pokriva i metropolu i neka područja na moru. Rezultat svih tih aktivnosti, ustvrdio je Podolar, vidljiv je i kroz povećane prihode.

Zagrebački restorani


Što se tiče ugostitelja i restorana u komercijalnom smislu, uspjeli su podignuti prodaju u Zagrebu, a kupci su im najpoznatiji restorani. Slavonskim proizvodima opskrbljuju i kupce koji se bave prodajom domaćih proizvoda. "To su nam jako dobri partneri, sve ih je više, i ta nam je vrsta prodaje dvostruko porasla. I upravo je to ono što smo si u početku i zacrtali - da se domaći proizvod počne više cijeniti i prodavati. Tu i dalje imamo velik prostor i namjeravamo ga maksimalno iskoristiti", zaključuje.


Na jadranskoj obali imaju poslovnu suradnju s određenim partnerima, ali bi za veliku priču o povezivanju plave i zelene Hrvatske, o kojoj se već dugo govori, trebala postojati strategija i s državne razine, kao i znatno veća proizvodnja u Slavoniji. U Agro-klasteru prepoznali su priliku da se kroz manje projekte ondje etabliraju, zauzmu poziciju i postanu vidljivi, kao i u slučaju grada Zagreba, i na lokalnoj razini. Podolar je uvjeren da će i uspjeti, a na tragu toga je i novootvorena trgovina Butiga u Malinskoj na otoku Krku, koja će prodavati domaće proizvode iz VSŽ-a. Nastavljaju suradnju i s Apfelom iz Makarske i Valamarom iz Poreča, u opsegu u kojem mogu poštovati dogovorene količine proizvoda.

Surađuju i s velikim trgovačkim lancima koji imaju ispostave na jadranskoj obali i gdje se tijekom sezone prodaja znatno povećava.

Marija Lešić Omerović
RADE S VIŠE OD 250 OPG-ova, ŠIRE BAZU

I vukovarsko-srijemski župan Damir Dekanić zadovoljno ističe da je Agro-klaster opravdao svoje postojanje, uspio je okupiti lokalne proizvođače, prezentirati njihove proizvode, otvoriti tržište i potaknuti proizvodnju kvalitetne domaće hrane koju kupci sve više prepoznaju i traže jer žele jesti zdravo. Uvjeren je da povećanjem proizvodnih kapaciteta i stimuliranjem otvaranja proizvodnih pogona za preradu Agro-klaster može postati pokretač razvoja najistočnije županije. “Radimo s više od 250 OPG-ova, i u svome prodajnom programu imamo više od 400 različitih proizvoda”, dodaje direktor Zdenko Podolar. Redovito objavljuju i javne pozive za proizvođače, OPG-ove zainteresirane za suradnju koji imaju količine proizvoda, sve potrebne deklaracije, dozvole, certifikate, i na taj se način njihova baza širi.



 

Do kraja 2024. proizvodnju jaja planiraju podići na 2,7 milijuna komada, sve što proizvedu odmah i prodaju

Možda ste propustili...

POTPORA MINISTARSTVA 80.000 EURA

Na groblju u Đurićima gradit će mrtvačnicu

DESET ŽENA BRINUT ĆE SE O 60 KORISNIKA

Starijima i nemoćnima adekvatna skrb

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

ODRŽAN 4.:BRUT - BARANJA RURAL TRAIL

Više od stotinu biciklista
pedaliralo je planinom

2

MARATONSKO RIBIČKO NATJECANJE SRD-A BANDAR BIZOVAC

U 52 sata upecali gotovo
200 riba teških skoro tonu

3

SPOMEN NA SUDIONIKE KRIŽNOG PUTA I MJEŠTANE NAŠIČKIH SELA

Komemoracija za nevine žrtve na gubilištu Crni potok