Zdravlje
BRZO HODANJE JAČA SRCE I KOSTI

Uvrstite hodanje kao dio dnevnog rituala
Objavljeno 6. svibnja, 2024.
Hodanjem jačamo mišiće nogu, stražnjice i trbušne mišiće, a smanjit će stres i anksioznosti
Ako želite skinuti kilograme, uz odgovarajuću prehranu valja se i više kretati. Prednost hodanja u odnosu prema drugim tjelesnim aktivnostima je da ne mora biti ni intenzivno ni dugotrajno kako biste počeli popravljati svoje zdravstveno stanje. Ako želite hodanjem doći do vitke linije, odredite dnevni minimum koji trebate prohodati. Uvrstite hodanje kao dio dnevnog rituala. Hodanje će za mršavljenje biti učinkovito samo ako se izazovete na svakodnevno hodanje, bar 30 minuta dnevno brzim tempom, i to svakodnevno. Zdrava tjelesna težina može podržati dobro mentalno zdravlje jačanjem samopouzdanja i usađivanjem pozitivnog načina razmišljanja. Hodanje pozitivno utječe na zglobove i smanjuje bol izazvanu artritisom. Brzo hodanje može se obaviti gotovo posvuda, nije potrebna nikakva oprema, a sve što vam treba je udobna obuća. Hodanje ne stvara pritisak na tijelu, što znači da se možete brzo oporaviti i svakodnevno ići u dugu šetnju. Na taj ćete način izgorjeti više kalorija tijekom tjedna. Iako ukupan broj kalorija potrošenih tijekom hodanja može biti manji od onog kod treninga većeg intenziteta, brzo hodanje ​​pruža održiviji pristup upravljanju težinom bez dodatnog opterećenja na zglobove i mišiće. Brže hodanje možete provoditi bez obzira na godine, bilo gdje, u bilo koje doba dana, a organizam će vam biti zahvalan.

Leđa trebaju biti uspravna, pogled usmjeren u daljinu, stražnjica i trbušni mišići zategnuti. Ruke su uz tijelo, savijene u laktu pod kutom od 90 stupnjeva i prate ritam koraka: lijeva noga – desna ruka i obrnuto. Na tlo se prvo spušta peta, a onda cijeli taban sve do prstiju. Pri svakom koraku diše se tako što se trbuh prvo nadima, a zatim uvlači. Idealno bi bilo šetati pola sata do sat vremena dnevno. Pješačenje za zdravlje imat će još veće dobrobiti ako svoje hodanje otežate npr. hodanjem uzbrdicom, posebice u šumi. Hodanjem jačamo mišiće nogu, stražnjice i trbušne mišiće, a smanjit će stres i anksioznosti, poboljšati vam raspoloženje. Dnevno hodanje možete podijeliti u nekoliko etapa, ali ne kraćih od deset minuta. Kad dosegnete ritam svakodnevnog 30-minutnog hodanja, postupno povećavajte vrijeme hodanja. Obujte laganu obuću savitljivih potplata, udobno se odjenite, a brzinu hodanja prilagodite svojim mogućnostima. Preporučuje se istezanje prije i nakon hodanja, a po mogućnosti hodajte na mekšim podlogama u prirodi. Hodanje je jednostavno i ne zahtijeva posebne sposobnosti ni vještine, a jedino što si doista moramo priuštiti za hodanje je vrijeme.
Jasminka Knežević
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike