Autoglas
FORMULA 1

Dominacija Nizozemca se očekuje i ove godine
Objavljeno 27. veljače, 2024.
Ovogodišnja sezona utrka u Formuli 1 započinje u subotu u Bahreinu, ukupno su na rasporedu 24 utrke, a favorit je opet Max Verstappen

Subotnjom utrkom u Bahreinu, prvom u kalendaru Formule 1 za 2024. godinu, počinje lov na Maxa Verstappena i Red Bull. Na programu su ukupno 24 utrke, a posljednjih mjeseci pompozno su predstavljeni su novi bolidi gotovo svih momčadi. Iako će i ove godine voziti za Mercedes, Lewis Hamilton glavna je pretsezonska priča u F1, i to zbog njegovog prelaska u Ferarri 2025. godine. Ona je malo ishlapila kada su počele prezentacije bolida i trodnevne probne vožnje, upravo u Bahreinu.



Utrke u 2024.


Prvih šest utrka F1 Europa neće vidjeti. Nakon subote i Bahreina, druga utrka je u susjednoj Saudijskoj Arabiji tjedan dana kasnije 9. ožujka, a nakon toga se karavana F1 seli 24. ožujka u Australiju.

Travanj je rezerviran za dvije utrke u Aziji, prvo u Japanu (7. travanj), te dva tjedna kasnije u Kini (21. travanj). Karavana Formule 1 potom seli na drugi kontinent, Sjevernu Ameriku, u Miami, a na rasporedu je 5. svibnja. Tek šesta utrka sezone dolazi u Europu, 19. svibnja, a riječ je o Imoli (iako je utrka radnog naziva Emili Romagna). Nakon toga slijedi najpoznatija ulična utrka, ona u Monaku 26. svibnja, a onda se opet natjecanje vraća u Sjevernu Ameriku, ovoga puta u Kanadu, 9. lipnja.

Od kraja lipnja slijedi europski niz od osam utrka koje započinju u Španjolskoj (23. lipanj) te tjedan dana kasnije (30. lipanj), kada je Velika nagrada Austrije. Utrka u Silvestronu (Velika Britanija) na rasporedu je 4. srpnja, a nama najbliža postaja F1 je u Mađarskoj, Hungaroring, 21. srpnja. Belgija je na rasporedu 28. srpnja, a susjedna Nizozemska 25. kolovoza, da bi zapadnoeuropski niz završio još jednom utrkom u Italiji, 1. rujna. Velika nagrada Azerbejdžana na rasporedu je 15. rujna.

Završne utrke nakon Azerbejdžana F1 odlaze iz Europe, prvo u Singapur (22. rujan), SAD (20. listopad) i tjedan dana kasnije (27. listopad) u Meksiko. U domovinu Ayrtona Senne, Brazil, natjecanje stiže 3. studenog, da bi se 23. studenog vožnja nastavila opet u SAD-u, na Velikoj nagradi Las Vegasa. Zadnje dvije utrke sezone rezervirane su za Perzijski zaljev, prvo Katar 1. prosinca i zaključna utrka 8. prosinca u Abu Dhabiju.

Samo je jedno pitanje prije početka sezone - hoće li se na pobjedničkom postolju pojaviti neko novo ime uz Maxa Verstappena. Nizozemac prošle tri sezone, a posebno prošle nije imao dostojnog konkurekta, pomeo ih je sve, pa sada juri po svoj četvrti uzastopni naslov. Prošle je sezone slavio u nevjerojatnih 19 utrka. Na dvije je pobijedio njegov timski kolega iz Red Bull Raciga, Sergio Perez, a jednu je osvojio Ferrarrijev vozač Carlos Sainz. Što se tiče prošlogodišnjeg bolida, RB19, on je također pomeo konkurenciju među konstruktorima. Red Bull Racing je osvojio RB19 21 pobjedu, 30 podija, 14 pole pozicija i ukupno 860 bodova. A prema prikazanom u Bahreinu, i novi bolid RB20 teško da će imati konkurenta, pa se očekuje nova dominacija Verstappena. No da li će to doista biti tako, pokazati će prve utrke.

Povećane kazne


Svi sada s nestrpljenjem očekuju što će na utrkama pokazati vozači Mercedesa, Ferrarija i McLarena. U natjecanju pak više nećemo gledati AlphaTauri, koji je postao Visa Cash App RB, kao ni Alfa Romeo koji je postao Stake F1 Team Kick Sauber. FIA je nakon više od desetljeća odlučila revidirati kazne koje mogu dobiti vozači. Prema Međunarodnom sportskom kodeksu maksimalna kazna do sada je iznosila 250 000 eura, a od ove sezone maksimalna kazna za kršenje pravila iznosi točno milijun eura.

Ima promjena i u financijskom razvoju bolida. Tako će od ove sezone tri najbolja tima (Red Bull, Ferrari, Mercedes) moći u četverogodišnjem razdoblju potrošiti najviše 47 milijuna eura, tri momčadi koje su zauzele sredinu poretka (McLaren, Aston Martin i Alpine) mogu potrošiti 53 milijuna eura, dok četiri najlošije momčadi (Haas, Sauber, RB i Williams) mogu potrošiti 60 milijuna eura za kapitalne investicije.
Milan Bugarić
TALIJANI PRIČAJU SAMO O HAMILTONU
Početkom veljače talijanski tisak je doslovno eksplodirao nakon potvrde informacije da Hamilton dogodine prelazi u Ferarri. La Gazzetta dello Sport posvetio je devet stranica onome što naziva “crveni pogodak”, igra riječi na talijanski izraz “dobiti jackpot”. Sportski dnevnik na svojim ružičastim stranicama pozdravlja Britanca, “dugo mu se udvarala Scuderia i sada je to transfer koja ponovno pokreće F1 i s komercijalnog gledišta”. Ako ona naravno spominje njegove primanja od 50 milijuna eura godišnje. La Repubblica inzistira na “revoluciji 2025 - prvak i ikona Hamilton u Ferrariju”. Dnevnik je objavio intervju s bivšim vozačem F1 Jarnom Trullijem koji je ublažio opće oduševljenje: “Uzeli su nekoga iznimnog, s puno iskustva i godina, ali to ne jamči pobjede. Hamilton ostvaruje svoj san. Za mene će operacija više koristiti Hamiltonu nego Ferrariju,” ocijenio je.

TIMOVI I VOZAČI ZA SEZONU 2024.
Za Red Bull Racing time ove sezone voziti će Max Verstappen i Sergio Perez, dok će za upravljačem Mercedes sjediti Lewis Hamilton i George Russell. Boje Ferarrija braniti će Charles Leclerc i Carlos Sainz, a McLarena Lando Noriss i Oscar Piastri. Iskusni Fernando Alonso i Lance Stroll voze za Aston Martin, a za Alpine Pierre Gasly te Esteban Ocon. Logan Sargeant i Alexander Albon sjede za upravljačima Williamsa, kod će za Visa RB tim voziti Daniel Ricciardo i Yoki Tsonuda. Boje Stake F1 Teama braniti će Zhou Guanyu i Valtteri Botas, a za Haas će voziti Kevin Magnussen i Nico Hulkenberg.

Možda ste propustili...