Objavljeno 27. svibnja, 2023.
Pred sektorima građevine i prometa velika su očekivanja u sljedećem razdoblju. U obnovi od potresa nedostatak radne snage utječe na kvalitetu radova, rok izvođenja radova, prihvaćanje novih poslova. Utječe i na izlazak naših tvrtki na inozemno tržište, navodi HGK u svom osvrtu na porezne izmjene koje je ovog tjedna najavila Vlada. Strateški ciljevi govore o tome kako bi do 2050. godine bar 75 posto tereta trebali prevoziti željeznicom i rijekama. Predviđa se i razvoj integriranog autobusnog prijevoza putnika. U teretnom prijevozu predviđen je razvoj multimodalnosti te će biti potreban veliki broj vozača kamiona i dostavnih vozila za prijevoz na kratkim rutama. "Riječ je o djelatnostima gdje je velika potreba za kvalificiranim radnicima. Stoga je svakako pozitivna glavna izmjena poreznog sustava koja se tiče zaposlenih s najnižim primanjima, čije bi netoplaće trebale osjetno rasti", poručila je Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet. HGK podsjeća kako je prosječna brutoplaća u građevinarstvu u ožujku iznosila 1175 eura, a u prometu 1328 eura. "Izmjene poreza na dodanu vrijednost mogle bi pomoći sektorima građevine i prometa budući da se više neće teretiti isporučitelja ako nije u mogućnosti naplatiti cijeli iznos ili dio dospjelih potraživanja koja nisu naplaćena duže od jedne godine", ističe Čagalj. Pojašnjava kako bi s obzirom na povećan raspon za porez na kuće za odmor i ovisno o odlukama lokalnih vlasti, moglo doći do povećane trgovine kuća za odmor. "No nije moguće predvidjeti u kojem će smjeru to odvući građevinu, ili do smanjenja ili povećanja građevinske aktivnosti", zaključuje Čagalj.
D.Pav.