Objavljeno 23. svibnja, 2023.
Kia je nedavno u svojoj tvornici Hwaseong svečano položila temeljni kamen za svoju novu tvornicu u kojoj će proizvoditi namjenska baterijska vozila, kapaciteta 150.000 vozila godišnje. Kia će uložiti oko bilijun wona (približno 758 milijuna američkih dolara) za kupnju 99.000 hektara zemljišta, a masovnu proizvodnju namjerava pokrenuti u drugoj polovini 2025. U prvoj punoj godini namjerava proizvesti 150.000 vozila.
Jedan od inovativnih proizvodnih postupaka koji će se primjenjivati u tvornici PBV poznat je kao "ćelijska metoda", i omogućava proizvodnju vozila na osnovi različitih zahtjeva klijenata. "Ćelijska metoda" strategija je postavljanja procesa koja združuje strojeve ili radne stanice, a cilj je postići učinkovitiji i fleksibilniji proizvodni proces skraćivanjem udaljenosti koju moraju prijeći materijali i proizvodi tijekom proizvodnje. Najsuvremeniji proizvodni sustav tvornice PBV združuje novu "ćelijsku metodu" s prvobitnim transportnim sustavom za masovnu proizvodnju, što omogućava prilagodljivu proizvodnju s većom fleksibilnošću različitih vrsta proizvoda.
Kia će primijeniti i inovativne tehnologije, kao što su automatizacija uređaja upotrebom strojnog učenja i umjetne inteligencije, automatizacija pregleda kvalitete lakiranja ispod vozila, automatizacija ugradnje dijelova (npr. staklo, ime vozila i logotip tvrtke) te automatska analiza podataka o kvaliteti mjerenja u stvarnom vremenu za autonomno popravljanje i postavljanje karoserije u stvarnom vremenu. Nova tvornica bit će prilagođena čovjeku, jer će težiti automatizaciji prilikom teških radnji i zadaća pri kojima treba gledati gore, a ujedno će povećati osjećaj "otvorenosti" i smanjiti buku.
Kia planira da SW (kodno ime modela), kao prvi model iz ove tvornice, predstavi 2025. godine. Model će biti srednje velik PBV i bit će napravljen na platformi "eS", skateboard platformi za električna namjenska vozila koja omogućava prilagodljivo kombiniranje različitih vrsta karoserija. Nakon SW-a svoju ponudu Kia namjerava raširiti na velika namjenska vozila koja će se moći koristiti za logistiku, dostavu svježe hrane, autobuse te mobilne urede i trgovine, kao i za mala namjenska vozila i srednje velike robotaksije s tehnologijom autonomne vožnje.
Milan Bugarić