Autoglas
MERCEDESOV PROGRESIVAC ZA SVE UVJETE VOŽNJE

Mercedesova T-klasa je V-klasa u malom
Objavljeno 9. svibnja, 2023.
Ovaj minivan bazira se na vrlo svježem Citanu, no sa znatno više premium naglasaka i pravog premium osjećaja u kabini

U sveopćoj pomami posljednjih godina za SUV modelima neki su klasici, kada je riječ o karoserijskoj izvedbi, jednostavno nestali ili će biti ukinuti u najskorije vrijeme. Mali kompakti poput Forda Fieste ili većeg Focusa odlaze u povijest, a slično se događa i s jednovolumenima, koje gotovo više nitko ne proizvodi. Pa što onda kupiti ako trebate auto koji je praktičan i može prevesti cijelu obitelj s puno prtljage, a ne želite kupiti SUV? Mercedesova T-klasa mogla bi biti odgovor na vaše potrebe.



Puno prostora


Bazirana na Citanu, no sa zantano više premium naglasaka, T-klasa je prvenstveno zamišljena kao jedini auto u obitelji s kojim se može sve. Nešto kao smanjena V-klasa. Klizna stražnja vrata na obje strane posebno su praktična. Stražnja klupa je s jednostrukim sjedalnim dijelom, ali i djeljivim naslonom.


Duljina od 4,5 metara zakamuflirana je popriličnom visinom, više od 1,8 metara, što je garancija prostranosti u kabini, čak i za najviše putnike. Usto, pregršt pretinaca, od kojih je najveći onaj iznad vjetrobrana, naslijeđen iz teretne izvedbe, jer se u njega spremaju veći papiri poput dostavnica i sl. Prtljažnik je ispod rolete volumena 520 l, a preklapanjem stražnje klupe on raste na pravi kombi-volumen, od 2127 litara.

U ponudi su benzinski i dizelski motori, a poslije će doći i električna izvedba. Ipak, preferiramo dizelaše, kakav smo imali na testu. Od dva dizela u ponudi naš je bio jači, od 116 KS. Nije to neka snaga da možete očekivati sportske performanse, ali u sprezi s odličnim automatskim mjenjačem vožnja ne baš lagane T-klase (1738 kg) bit će više nego zadovoljavajuća.


U gradu se ta težina zapravo najviše osjeti kad treba napraviti neki nagli manevar, ali temperament motora više je nego dovoljan za startove i prestrojavanja. Senzori i kamera za vožnju unatrag olakšat će svako parkiranje, iako zapravo zbog kutijastog oblika, jednom kada se naviknete, T-klasom je iznimno lako manevrirati.

Mala potrošnja


Na otvorenoj cesti dug međuosovinski razmak jamac je stabilne vožnje, no dosta visoka karoserija zna biti osjetljiva na bočni vjetar. Na duljim relacijama do izražaja dolazi odlična kombinacija motora i mjenjača, što daje i solidne performanse (uz overboost kratkotrajno snaga raste na 121 KS, a okretni moment sa standardnih 270 Nm na iskoristivih 295 Nm). Drugim riječima, to znači da ćete moći prestići kamion gdje god naiđete na ravnicu od nekoliko stotina metara, što smo isprobali i u praksi.


Potrošnja je na otvorenoj cesti bila znatno ispod šest litara, a u gradskim gužvama malo iznad sedam. Iako možda T-klasa nije ono što zamišljate kada se spomene Mercedes, tjedan dana s njom pokazao nam je da se zapravo radi o vrlo korisnom i upotrebljivom vozilu. Iako cijena od 40.000 eura nije niska, u današnje vrijeme, kada svaki bolji kompakt košta jednako, voziti bogato opremljenu trokraku zvijezdu s automatskim mjenjačem i dizelašem u nosu nije zanemariva stvar.

Mato PAVLIČEVIĆ
SIGURNOSNI SUSTAV
U T-klasi će se brzo snaći svatko tko je vozio neki od novijih Mercedesa. Materijali su umnogome napredovali u odnosu prema Citanu, a ekran, ventilacijski otvori i drugi detalji jasno pokazuju u što je uložen vaš novac. Premium se osjeti iako podrijetlo dijeli s Renaultom Kangoom i Nissanom Townstarom. Tu je sva sila sigurnosnih sustava, što je radicija Mercedesa. To su Active Brake Assist, Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist i Speed Limit Assist, ili u kombinaciji s paketom Navigation – Traffic Sign Assist...

2127

litara volumen je prtljažnika sa spuštenim stražnjim sjedalima

40

tisuća eura cijena je T-klase sa svom silom dodatne opreme

U ponudi su benzinski i dizelski motori, a poslije će doći i električna izvedba

Možda ste propustili...

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce