Autoglas
30 GODINA JOJ JE TEK

Službeno je Citroën Xantia postala kolekcionarski auto
Objavljeno 14. ožujka, 2023.
Svjetska premijera Xantije bila je u ožujku 1993. na Salonu automobila u Ženevi

Citroën Xantia svjetsku premijeru doživjela je u ožujku 1993. na Salonu automobila u Ženevi te sada obilježava svoju 30. obljetnicu i postaje kolekcionarski model. Između 1993. i 2010. proizvedeno je 1.326.259 primjeraka, uglavnom u pogonu Rennes-la-Janais, te je Xantia postala jedan od legendarnih modela Citroëna.



Dizajn je finalizirao Daniel Abramson, nadahnut prijedlozima talijanskog dizajnerskog centra Bertone, a nastavlja se na slavni model BX iz 80-ih. Riječ je o dinamičnoj, fluidnoj i robusnoj limuzini koja je određene linije preuzela od modela XM, a u gamu Citroën uvela je posve novu siluetu. Zahvaljujući jedinstvenom dizajnu, Xantia je proglašena automobilom godine 1993. u kojoj je i predstavljena.


U svojih je devet godina proizvodnje Xantia doživjela brojne promjene. Najprije je bila dostupna u dvije inačice (SX i VSX), s tri različita motora. Luksuzne inačice opremljene su hidropneumatskim sustavom Hydractive II, elektroničkim sustavom ovjesa, koji pridonosi smanjenju kotrljanja i unaprjeđuje vozne osobine bez smanjenja udobnosti. Inačica Activa predstavljena je 1994., a bila je opremljena sustavom Hydractive II s dva cilindra koji je sprječavao kotrljanje veće od 0,5° te je broj kugli time povećan na 10. Zahvaljujući tome Xantia može skrenuti u posve ravnom položaju. Ta je tehnologija dovela do razvoja posebnih guma u suradnji s proizvođačem Michelin. Model Xantia Break na tržište je stigao 1995. Xantia je 1997. doživjela određene preinake. Konačno, Xantia je 1998. bila prvo vozilo u Grupi PSA s novim dizelskim motorom 2.0 HDi s visokotlačnim zajedničkim vodom.

Dolazak sustava Hydractive II, tehnologije koja povezuje snagu hidrauličkih i brzinu elektroničkih komponenti, ono je što model Xantia čini posebnim. Hidropneumatski ovjes opremljen je jednom dodatnom kuglom po osovini, koju aktiviraju solenoidni ventili u uobičajenom sklopu koji uključuje jednu kuglu po cilindru ovjesa. Time je omogućeno definiranje dviju razina fleksibilnosti i kontrole ovjesa: fleksibilne i sportske. Tehnologija u oba slučaja omogućuje vozačima i putnicima udobnost i mir u vožnji.

Milan Bugarić
NADAHNUĆE ZA OGLAŠIVAČE
Model Xantia bio je savršen za reklamnu kampanju. Poznata je reklama iz 1995. godine snimljena u suradnji s Carlom Lewisom u kojoj sportaš mora postati redovnik zbog izgubljene oklade. On je smatrao da automobil ne može skretati u ravnom položaju, ali to je odjednom bilo moguće u modelu Xantia. U reklami iz 1999. Xantije se voze složene u piramidu