Autoglas
DOGOVOR O IZMJENAMA 20-GODIŠNJE SIMBIOZE

Renault i Nissan odobrili su obnovljeno partnerstvo
Objavljeno 7. veljače, 2023.

Proizvođači automobila Renault i Nissan postigli su dogovor o izmjenama 20-godišnjeg partnerstva, skiciravši značajniju ulogu za japansku tvrtku i njezino ulaganje Renaultov novi posao s električnim vozilima. Renault bi tako trebao smanjiti svoj udjel u Nissanu s oko 43 na 15 posto, rečeno je. Preostalih oko 28 posto Renaultovog udjela bit će prebačeno u francuski holding.



Francuska kompanija naložit će povjereniku da u koordiniranom i isplaniranom postupku proda Nissanove dionice, vrijedne oko 4,1 milijardu dolara po trenutačnoj tržišnoj vrijednosti, pod uvjetom da transakcija ima ekonomskog rezona za Renault, objavile su prošlog tjedna obje kompanije. Nissan će tako sada imati 15 posto udjela u Renaultu i obrnuto, što će japanskoj kompaniji omogućiti da koristi svoja glasačka prava, što prije nije mogao. Cilj je približiti dva partnera ravnopravnoj poziciji. Odnosi u savezu pogoršali su se 2018. godine, nakon uhićenja prvog čovjeka Nissana Carlosa Ghosna, pod optužbom za zlouporabu sredstava kompanije, pranje novca i korupciju.

Ghosn, koji je iz Japana pobjegao u Libanon, od početka postupka inzistira da je žrtva zavjere za sprječavanje bliže integracije trija proizvođača automobila.

Nissan i Renault obvezali su se i da će udružiti više resursa u ključne projekte u Latinskoj Americi, Indiji i Europi, koji uključuju tržišta, vozila i tehnologije. Nissan je također rekao da će ulagati u novo Renaultovo poslovanje s električnim vozilima. Neravnopravan odnos s Renaultom dugo je bio izvor trvenja među rukovoditeljima Nissana. Iako je prije dva desetljeća spasio Nissan od propasti, Renault danas prodaje manje automobila. Zajednička objava okončala je gotovo četveromjesečne intenzivne razgovore za koje su izvori Reutersu rekli da su bili komplicirani zbog pitanja podjele intelektualnog vlasništva, s obzirom na zahtjeve Renaulta za povezivanjem s drugim kompanijama.

Renault je signalizirao da želi surađivati s nizom tvrtki, od kineskog Geely Automobile Holdingsa do proizvođača poluvodiča Qualcomma. Preuređivanje francusko-japanskog saveza važno je za obje tvrtke, ali i za globalnu automobilsku industriju. Ujedno pokazuje kako tehnološki zaokret u automobilskoj industriji prisiljava tvrtke na partnerstvo i natjecanje s vrtoglavim brojem pridošlica i tehnoloških tvrtki, tumači Reuters.

Milan Bugarić