Osijek
(PRE)DUGA VOŽNJA DO METROPOLE

Putujući Podravkom, stigneš pogledati tri filma i još odrijemati
Objavljeno 1. veljače, 2023.
Polazak je u 5.42, dolazak u 11.01, što znači da putovanje (ako vlak ne kasni!) traje 5 sati i 19 minuta

Znate li da se vlakom Podravka putuje gotovo pet i pol sati u jednom smjeru do Zagreba? Zapitala nas je to čitateljica Dora i potaknula da istražimo kako se putuje popularnim vlakom do metropole.



Da je vožnja ovim vlakom (pre)duga, uvjerili smo se i sami. Polazak je u 5.42, a u Zagreb se stiže u 11.01, što znači da putovanje (ako vlak ne kasni!) traje 5 sati i 19 minuta; a kasni često!

Ovaj smo put pitali putnike koje su prednosti, a koje mane vožnje vlakom te zašto su i dalje vjerni Podravci. "Udobnije je putovati vlakom, možete se prošetati, otići na WC, a cijena je puno povoljnija nego kada putujem osobnim automobilom", kaže Osječanka Mirjana, koja često putuje u Zagreb k sinu i kćeri koji tamo žive i rade. Ipak, dodaje, kada sa suprugom ide osobnim automobilom, do metropole stignu već za dva i pol sata, dakle dvostruko brže. Mane su, nastavlja Mirjana, dužina putovanja i presjedanje u autobus na jednoj dionici putovanja, zbog radova na pruzi. Naša sugovornica prisjeća se da je nekada vlak u Osijek iz Zagreba stizao poslije 21 sat, a sada je gotovo 22 sata kada stigne na osječki željeznički kolodvor.

U Virovitici u naš kupe ulazi Emil. Taj poslovni čovjek kaže da je Podravka donedavno stizala u Viroviticu u 7.30, a sada stiže u 8.22. "Dolazak u 11 sati u Zagreb mi ne odgovara, bolje je bilo kada je stizala u 9.40 sati. Kolege iz Zagreba moraju sada zbog mene pomicati sastanke, pa ne možemo početi prije 12 sati", objašnjava Emil.

Mirjana priča vic koji je nedavno čula upravo u Podravci: "Znate li zašto su naši vlakovi bolji od japanskih? Japanski vlakovi jure gotovo 400 km/h pa Japanci uopće ne vide krajolik kojim prolaze, a naši vlakovi voze prosječno 60 km/h pa naši putnici vide sve ljepote Lijepe Naše."

Podravka vozi na relaciji Osijek - Zagreb - Osijek od 1969. godine. Nekada je imala buffet vagon (vagon-restoran), hostese koje su putnicima donosile čaj, kavu i novine, a vozila je i brže nego danas, oko 100 km/h, pričaju naši sugovornici.

Cijena karte u jednom smjeru bez popusta danas iznosi 17,55 eura, pa je to najčešći razlog zašto putnici izabiru vožnju Podravkom. Mladi ljudi uz udobnost i povoljnu cijenu ističu i pristup internetu. "Postoje utičnice, a omogućen je i pristup internetu. Uz mobitel, tablet i laptop vrijeme brzo prođe", kaže mladi Osječanin Luka, student na PMF-u (Prirodoslovno-matematički fakultet) u Zagrebu. Studentica medicine u šali dodaje kako u Podravci stigne pogledati tri igrana filma i još odrijemati, ili pripremiti pola nekog manjeg ispita.

- Znate li da se godišnje na relaciji Osijek - Zagreb preveze oko 23.000 putnika? No bilo bi ih mnogo više da se brže stigne do metropole. Negdje sam pronašao podatak da se 1990. godine iz Osijeka do Zagreba stizalo za tri sata i 20 minuta - priča nam Emil, veliki zaljubljenik u vlakove.

Djelatnik HŽ-a koji je slušao naš razgovor (a želio je ostati anoniman) rekao nam je da vlakovi ne mogu voziti brže dok se ne promijeni pruga, koja je stara i dotrajala. A to će se dogoditi, ali ne odmah, već za deset godina. Izjavio je to u više navrata ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, najavljujući velika ulaganja u željeznicu. "U idućih deset godina u željezničku infrastrukturu bit će uloženo 3,5 milijardi eura", rekao je ministar.

Vesna Latinović
ALTERNATIVNI PRIJEVOZ - BRŽI I SKUPLJI
Nešto je kraća vožnja (četiri sata) ako odaberete autobus, a cijena karte iznosi 18.70 eura (prijevoznik Panturist - Arriva). Slična satnica je i za FlixBus, no za taj autobus potrebna je online rezervacija i kupnja karte. Još brže ćete stići avionom, ali to će vas putovanje koštati znatno više (92, odnosno 136 eura povratna karta). Automobil je ipak najčešći oblik prijevoza kojim Osječani putuju u Zagreb, iako je i najskuplji.

Najčitanije iz rubrike