Autoglas
MISLE OZBILJNO

Renault s Australom ide na vrh C-segmenta
Objavljeno 31. siječnja, 2023.
Renault s Australom želi do kraja godine u pogledu prodaje doći na sam vrh prodaje kompaktnih SUV-ova i dostići Daciju Duster

Prethodnik je bio dobar automobil, no Renault Austral sada ima želju postati jednim od najboljih. Prije početka prodaje na hrvatskom tržištu održana je domaća premijera u blizini Rijeke. Renault s Australom pokušava ponovno osvojiti C-segment, najprodavaniji segment svjetskog tržišta automobila.



Novi Austral spaja sve odlike SUV-a. Veliki kotači (do 20 inča i 720 mm u promjeru) naglašavaju mišićavu siluetu linije poklopca motora koja se slijeva prema lukovima blatobrana, dajući mu dojam snage i karaktera. Tu je i prednja i stražnja zaštita podvozja te bočna zaštita i letvica u kontrastnoj boji, visok razmak od tla (180 mm) i visoka bočna linija koja povećava sigurnost vozača i putnika.


Prednji kraj


Visinom od 1,62 m, širinom od 1,83 m, duljinom od 4,51 m i međuosovinskim razmakom od 2,67 m novi model u trenu ostavlja dojam prostranosti, robusnosti i dinamičnosti. Dizajn svjetala ponešto je osvježen kako bi se postigao tehnološki napredan, karakteran i luksuzan izgled. Kompaktna svjetla, podijeljena u sedam tehnološki naprednih svjetlosnih segmenata precizno prilagođavaju distribuciju svjetlosnog snopa u skladu s uvjetima na cesti. Multifunkcionalna svjetla dostupna su u tri izvedbe: Pure LED Vision, Adaptive LED Vision i Matrix LED Vision s dinamičnim pokazivačima smjera. I stražnja svjetla imaju svjetlosni potpis u obliku slova C. Jasno uokvirena svjetla zajedno tvore živopisan hologramski 3D efekt koji oživljuje stražnji kraj automobila, danju i noću.


Unutrašnjost je potpuno nova. Veliki zaslon OpenR može se pohvaliti jednakom kvalitetom završne obrade kao i skupocjeni tableti ili pametni telefoni. Obložen je staklom na bazi aluminosilikata (tip Gorilla), odnosno kaljenim staklom koje je iznimno otporno na ogrebotine, svakodnevne udarce i učestalo čišćenje. Početna inačica opremljena je 9-inčnim (1250 x 834 piksela) vodoravnim zaslonom multimedijskog sustava.

Obujam prtljažnika u inačicama s blagim hibridom (Mild Hybrid) i s fiksnom stražnjom klupom iznosi 500 dm3 prema normi VDA (430 dm3 prema normi VDA u inačici E-TECH Hibrid). A s preklopljenom stražnjom klupom korisni obujam prtljažnika iznosi 1525 dm3 VDA. Novi Austral dostupan je s inovativnim hibridnim pogonom E-TECH s baterijom kapaciteta 1,7 kWh (400 V) i maksimalnom snagom do 200 KS te 12 V blagim hibridom snage 140 ili 160 KS. Razvija ukupnu snagu od 146 kW (200 KS) i može se pohvaliti najboljim omjerom potrošnje i performansi na tržištu te većim užitkom u vožnji uz manje emisije CO2.

Motorizacija


Nova generacija hibridnog motora E-TECH temelji se na novom 1,2-litrenom 3-cilindarskom motoru s turbopunjačem koji razvija 96 kW snage i 205 Nm okretnog momenta, koji je kombiniran s električnim motorom za dodatnu isporuku snage i okretnog momenta (50 kW i 205 Nm), litij-ionskom baterijom većeg kapaciteta (2 kWh/400 V) i mjenjačem s dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri stupnja za benzinski motor). Garancija od čak osam godina i početna cijena, za mild hibrid benzinac snage 140 KS, od 29.900 eura najvažnije su karakteristike Australa.


Dostupan u inačici s 200 KS, novi Austral E-TECH čini vožnju maksimalno učinkovitom. Novi pogon ujedno je i jedan od najodzivnijih na tržištu, što potvrđuje međuubrzanjem od 80 do 120 km/h u samo 5,6 sekundi. Pokretan najnovijim punim hibridom E-TECH, novi Austral odlikuje se najnižom potrošnjom goriva i emisijama CO2 u klasi (već od 4,6 l/100 km i 105 g CO2/km). Prava je alternativa dizelašima.

Blagi hibridni motor prva je razina hibridizacije dostupna za novi Austral. Temelji se na 1,3-litrenom četverocilindarskom benzinskom turbomotoru s izravnim ubrizgavanjem. Razvijen je u suradnji s Daimlerom, a u radu mu pomažu elektropokretač i 12 V litij-ionska baterija. Dostupan je sa 140 KS ili 160 KS s prerađenim CVT mjenjačem za optimalan užitak u vožnji ili sa 140 KS u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Austral je, što mu je adut, u Hrvatskoj dostupan odmah. Time je jasna ambicija Renaulta da do konca godine dođe na sam vrh prodaje kompaktnih SUV-ova, i dostigne Daciju Duster.

Milan Bugarić
// domaća premijera //
Veća aktivna sigurnost Australa
Novi Austral opremljen je trima dobro poznatim sustavima za pomoć u vožnji koji smanjuju opasnost od sudara: upozorenjem na izlazak iz traka (LDW), upozorenjem na vozilo u mrtvom kutu (BSW) i sustavom za održavanje vozila u prometnom traku (LKA). Ti sustavi koriste podatke prednje kamere i bočnih radara kako bi automatski vratili vozilo u trak u slučaju nenamjernog napuštanja traka ili opasnosti od frontalnog odnosno bočnog sudara prilikom pretjecanja. Najnoviji sustav za pomoć u vožnji može se nadograditi prikazom ceste na instrumentnoj ploči, odnosno prikazom dionice kojom se vozač kreće, položaja novog Australa i drugih vozila u okružju u stvarnom vremenu. Novi model ima još tri sustava za pomoć u vožnji koja štite ostale sudionike u prometu, prvenstveno pješake i bicikliste.

VIŠE OD 700.000 TESTNIH VOŽNJI
Tijekom razvoja Austral je prošao više od 700.000 km testnih vožnji u kojima je ispitan u svim mogućim uvjetima upotrebe, a sve s jednim ciljem: kako bi se dokazalo da je izdržljiv, siguran i pouzdan. Osim sveobuhvatnih provjera uz pomoć lasera, robota, 3D skenera i drugim metodama, novi se Austral prilikom proizvodnje ispituje i na posebnim testnim stazama u tvornici u Paleniciji u Španjolskoj. Kako bi se ispitali različiti uvjeti korištenja, više od 100 primjeraka Australa prešlo je ukupno dva milijuna kilometara na otvorenim cestama i testnim stazama. Ukupno je ispitano 170 prototipnih primjeraka.