Osijek
GRADNJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE

Od kraja 2023. u uporabu podvožnjak na Čepinskoj
Objavljeno 3. siječnja, 2023.
Na raskrižju Vukovarske i Trpimirove ulice gradit će se kružni tok s pothodnikom

Izgradnja podvožnjaka u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića i u 2023. ostaje najvažniji i po svim parametrima najopsežniji gradski komunalni infrastrukturni projekt. Ukupno je vrijedan 93 milijuna kuna, a razdoblje provedbe projekta završava s posljednjim danom godine u koju smo upravo zakoračili. Ipak, prema nekim neslužbenim najavama, čini se kako će prometovanje novim podvožnjakom biti omogućeno i puno ranije od tog predviđenog roka.



Kružni tokovi


Kada su ceste u pitanju, zamjenik gradonačelnika Dragan Vulin nedavno je dao naznaku o još jednom zanimljivom projektu - u tijeku je prekategorizacija Trpimirove ulice na način da će postati državnom cestom. "Njome će tada upravljati Hrvatske ceste, koje će na raskrižju Vukovarske i Trpimirove, gdje su česti prometni čepovi, ići u veliku investiciju gradnje kružnog toka s pješačkim i biciklističkim pothodnikom", najavio je.


No, to ne bi trebala biti jedina cestovna investicija HC-a. Kružni tok trebao bi se sagraditi i na raskrižju i s Europskom avenijom, što će, ocijenjeno je, znatno povećati protočnost i sigurnost u prometu. Time bi Trpimirova mogla postati jedinstvena prometnica u Hrvatskoj jer će imati - pet kružnih tokova.

Strossmayerova je svoju prekategorizaciju već dobila, radi se na veliko, a u narednom bi se periodu trebala transformirati u "zelenu aveniju".

U ovoj će se godini, kada je u pitanju izgradnja cesta, realizirati i nova dionica prometnice u Svilajskoj, izgradnja prometne infrastrukture uz Gospodarsku zonu Jug u vezi je s novim prostorom Gospodarskog centra kao budućim sajamskim prostorom. ​U planu je i asfaltiranje još nekoliko preostalih ulica u Osijeku i prigradskim naseljima koje još nemaju odgovarajuću kolničku površinu. Neće se zaboraviti ni periferni dijelovi - na Ankin dvoru sagradit će se javne prometne površine.

Planirana su sredstva i za izgradnju parkirališta, primjerice na Vijencu Augusta Cesarca, te nastavak uređenja, odnosno dovršenje uređenja Parka Zrinjevac. U Ulici kralja Zvonimira, na dijelu od Zagrebačke do Istarske, u sanaciju će javna prometna površina koja je u lošem stanju.

Nastavlja se i realizacija i modernizacija tramvajske infrastrukture, pri čemu je planirana i rekonstrukcija prometnica uz tramvajsku prugu, što će povećati cestovnu sigurnost. Također, nastavlja se zajednička investicija Grada Osijeka i Hrvatskih voda na izgradnji još jednog kilometra nove promenade, na potezu stare Luke Tranzit.

Tvrđa, zone, odlagalište...


U Tvrđi ne staju radovi na rekonstrukciji i dogradnji dotrajale i neadekvatne infrastrukture. Ovime se, podsjetimo, obuhvaća sanitarna i oborinska kanalizacija, distribucijska, telekomunikacijska, elektroenergetska i kabelska kanalizacija te ulice i pješačke površine, čime se stvaraju uvjeti nužni za revitalizaciju Tvrđe kao poslovnog, stambenog i javnog područja.


Već se duži niz godina puna pozornost poklanja stanju u poduzetničkim zonama. Za ovu se godinu ondje planira poboljšanje prometne i komunalne infrastrukture koja uključuje izgradnju pješačkih i biciklističkih staza te stajališta javnog gradskog prijevoza.

U travnju, u probni bi rad trebao biti pušten i uređaj za pročišćavanje otpadnih voda, a Vodovod će kroz fazu četiri velikog projekta poboljšanja vodne infrastrukture obnoviti još nekoliko gradskih ulica.

U 2023. godini planirana su sredstva i za objekte i prostore komunalnog otpada, pri čemu je ključno proširenje u svrhu sanacije odlagališta Lončarica Velika, kao i završetak projekta izgradnje reciklažnog dvorišta za građevinski otpad neposredno prije Sarvaša.

Za projekte ove namjene koji će se realizirati iz gradskog proračuna za ovu namjenu planirano je 11 milijuna eura.

Dario Kuštro
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike