Autoglas
NIKAD NIJE UGLEDAO SVJETLO DANA - CESTU

Audi A8 Coupe blistao na premijeri i - nestao
Objavljeno 20. rujna, 2022.
Sve je ostalo samo na jednom primjerku, koji je debitirao na sajmu u Ženevi 1997. Krivi su bili visoki troškovi proizvodnje

Prije točno četvrt stoljeća, na salonu automobila u Ženevi 1997., Audi je u suradnji s minhenskom tvrtkom IVM Automotive predstavio Audi A8 Coupe, elegantnu dvovratnu verziju svoje najveće limuzine, no, na žalost, do danas je to ostao njezin jedini primjerak.



Nema B-stupa


Devedesetih je Audi postao premium proizvođač i snažno se zauzimao za tržišnu vjerodostojnost u utakmici protiv Mercedesa i BMW-a. Top-model Audi A8 (D2) s aluminijskim okvirom bio je velik korak naprijed u tom nastojanju, komercijalno iznimno uspješan, zahvaljujući elegantnoj kombinaciji diskrecije i profinjenosti. U to vrijeme su se u Audiju ujedno zaokupili idejom da naprave njegovu coupe verziju, koja bi uskočila u ponudu nakon gašenja Coupea B3, koji se proizvodio od 1988. do 1997.


Kako bi to i realizirali, a konstrukcijski je to ipak vrlo zahtjevan posao, pokrenuli su suradnju s tvrtkom IVM Automotive (Ingenieurleistungen für Verfahrenstechnik und Maschinenbau) iz Münchena. A8 Coupe u boji Ming Blue Pearl proslavio je svoju svjetsku premijeru na sajmu automobila u Ženevi 1997. pobravši dobre kritike medija i javnosti. Veliki coupe s dvojim vratima bi bio konkurent Mercedesu CL ili BMW-u serije 8 – da je proizveden, jer sve je ostalo na studiji.

Pretvaranje petmetarske limuzine u coupe zahtijevalo je mnogo proračuna i posla. IVM je uspio dovršiti dizajn u vrlo kratkom vremenu, zahvaljujući inovativnim CAD tehnikama i velikom broju originalnih Audijevih dijelova. Ideja je bila postići konačni projekt visoke ekonomske isplativosti s obzirom na moguću serijsku proizvodnju. Najvidljivije je da je B-stup uklonjen, pa je trebalo napraviti brojna strukturna pojačanja na krovu i izraditi nove bočne ploče po mjeri.


Ostale modifikacije na karoseriji uključivale su redizajn C-stupa, sada izduženijeg, a vrata su također dulja, za deset centimetara.

Koncept luksuza


Vrata na coupeu nemaju okvire, a pri svakom se otvaranju prozori automatski spuštaju za tri centimetra. Izostanak konvencionalnog B-stupa učinio je da, iako je nešto kraći, izgleda znatno elegantnije od običnog modela, čemu je također pomogla nagnuta linija krova, koja mu daje elegantan bočni profil.

Na kraju je izvana netaknut, u usporedbi s limuzinom, ostao samo prednji dio automobila, do A-nosača krova. Putnički prostor uglavnom je nepromijenjen, a prima samo četiri putnika. Tko god zaviri u unutrašnjost A8, saznat će što je Audi imao na umu već 1997. kada je riječ o konceptu luksuza. Prednja sjedala preuzeta su iz tadašnjeg Audija Cabrio, ali prvo računalno modificirana, raskošnije presvučena i s elegantnije integriranim držačem sigurnosnog pojasa. Potpuno su električno podesiva, čak imaju i memoriju te funkciju EasyEntry.


Visoki troškovi proizvodnje i neuspjeh u prodaji neshvaćenog BMW-ova velikog coupea, Serije 8, uplašili su Audijevo vodstvo, koje na kraju nije dalo zeleno svjetlo projektu. Jedini primjerak bio je u vlasništvu IVM-a, a poslije je ipak prešao u ruke Audija i izložen je u Audi Forumu u Ingolstadtu. Audi ni do danas nema veliki coupe u ponudi, iako je u međuvremenu bilo još prototipova. Šteta.

Mato PAVLIČEVIĆ
KOŽA KREM-BOJE
Cijeli interijer bio je presvučen kožom krem-​​boje. Ispod haube ovaj koncept je imao 4.2 V8 motor od 300 KS, povezan s 5-stupanjskim mjenjačem Tiptronic i stalnim quattro pogonom na sve kotače. Uglavnom, to nije bio djelomično izrađeni prototip, nego automobil spreman za prodaju i c estu. Zašto onda nije ušao u proizvodnju? Mogli bismo primijeniti izreku: Pametan čovjek uči na tuđim pogreškama. Kao prvo, Mercedesov uspjeh s CL-om bio je neupitan, a i imao je superiorniju poziciju od Audija A8 Coupe.

1997.

godine bila je premijera

Audija A8 Coupe u Ženevi

5

metara bio je dug

Audijev najveći coupe

Jedini primjerak

bio je u vlasništvu IVM-a, a sada je izložen u Audi Forumu u Ingolstadtu