Crna kronika
NOVA PRIJEVARA: NISU IZ HRVATSKE POŠTE

Traže novac za dostavu paketa
Objavljeno 10. kolovoza, 2022.
Mnogi su ovih dana dobili e-mail u kojem se prevaranti predstavljaju kao Hrvatska pošta, neke tvrtke, doznajemo, na više svojih elektroničkih adresa. Žrtve uvjeravaju da su njihovu pošiljku pokušali dostaviti, ali na navednoj adresi nikoga nisu zatekli.

"Molimo vas da kliknete gumb ‘dostava‘ za preuzimanje obavijesti pošiljke i ugovorite novi termin dostave. Potrebno je javiti se u roku od 5 dana od primitka obavijesti. Ukoliko se ne javite kako biste ugovorili novi termin, paket se vrati. Potvrdite uplatu troškova dostave na kućnu adresu (19,80 HRK) i slanje paketa klikom na sljedeći gumb", navode prevaranti.

Hrvatska pošta već je upozoravala na lažnjake, a u jednom slučaju e-poštom su se širile lažne poruke kojima se od korisnika traži uplata carine kako bi mogli primiti paket.

- Molimo korisnike da ne odgovaraju na takve poruke te ne otvaraju poveznice koje se u njima nalaze, jer se time izlažu riziku od krađe svojih podataka. Primili smo veći broj upita o takvim porukama te pozivamo korisnike na oprez, a u slučaju da dobijete sumnjivu obavijest, slobodno se obratite Službi za korisnike - upozorili su iz Hrvatske pošte, koja je uvela novu sigurnosnu mjeru prilikom primitka pošiljaka za koje primatelji trebaju platiti otkupni iznos pošiljatelju. Ova mjera uvedena je zbog povećanog broja prijevara prilikom kupnje preko oglasnika ili interneta, kao i radi zaštite potrošača.

- Za pošiljke koje se šalju uz dopunsku uslugu "otkupnina", kao i do sada, primatelj će primitak ovjeriti svojim potpisom, a iznos za otkupninu i poštarinu za doznačavanje otkupnog iznosa pošiljatelju predati radniku HP-a. Novost je da primatelj može odmah nakon primitka pošiljke, bilo na svojoj adresi bilo u poštanskom uredu, u nazočnosti radnika HP-a otvoriti pošiljku kako bi se uvjerio da se u njoj nalazi sadržaj koji je platio. Ako to nije slučaj, HP će na zahtjev primatelja sastaviti zapisnik o nepravilnosti pošiljke te će primatelj odmah ostvariti pravo na povrat plaćenog iznosa otkupnine i poštarine za doznačavanje otkupnog iznosa, a pošiljka će se vratiti pošiljatelju - navode iz Pošte.

Za sve informacije o uslugama Hrvatske pošte korisnici mogu nazvati Sektor za korisnike Hrvatske pošte na telefonski broj 072 303 304 ili se pisano obratiti na adresu: info@posta.hr. Korisnike također savjetuju da prijevare ili pokušaje prijevare odmah prijave policiji.

S.Lacić
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike