Autoglas
PROMOCIJA PLUS - PRODAJA AUTOMOBILA

Volkswagen i Škoda potukli konkurenciju glede prodaje
Objavljeno 9. kolovoza, 2022.

Kada je u pitanju prodaja automobila u Hrvatskoj, srpanj je bio najbolji mjesec, bolji i od lipnja. No kada se te brojke usporede s prošlim srpnjem, on je lošiji. Prošlog mjeseca u Hrvatskoj je prodano 5390 automobila, a u srpnju lani - 5675. Ukupna brojka još je sumornija. Ove godine prodano je 28.295, a lani 31.778 automobila!



Dakle, gledajući marke automobila, Volkswagen grupacija doslovce je pregazila konkurenciju. Na prva dva mjesta su Volkswagen, s 895 prodanih vozila u srpnju, a Škoda (624) na drugom je mjestu. Ostali su dobro zaostali. Na trećem mjestu po prodaji u srpnju je Dacia (419), a više od 400 automobila još su prodali samo Opel (411) i Toyota (410). Osjetan je pad zabilježila Kia s 360 prodanih automobila, za razliku od lipnja, kada je kupcima isporučila 616 automobila. Srpanj je bio dobar za Peugeot, kojem je skočila prodaja s 214 u lipnju, na 299 u srpnju. Ruke trljaju i u Mitsubishiju, iako brojke nisu velike, u lipnju su prodali samo dva automobila, a u srpnju čak 24. Na listi prodaje našla su se i dva skupa brenda, prodana su dva Bentleyja i jedan Lamborghini.

Kada su u pitanju modeli, pobjednik srpnja je Škoda Octavia s 381 automobilom. Vjetar u leđa Octaviji dala je hrvatska policija, koja je naručila podosta ovih automobila. Na drugom mjestu smjestila se Dacia Duster (221), a onda slijedi ofenziva Volkswagena, na trećem mjestu je VW T-Cross (186), na četvrtom VW Tiguan (173) i petom VW Taigo (162). Octavia vodi i u ukupnoj prodaji u 2022. godini s 1187 vozila, a brojku od 1000 prodanih automobila premašila je još samo Dacia Duster (1113).

Što se pogonskog sklopa tiče, novih dizelaša sve je manje, i po prodaji drže postotak od samo 19,4 posto. Prednjače benzinci s 53,5 posto udjela, a hibridi su prestigli dizelaše i sada drže udio od 20,3 posto. Plinaši (LPG pogon) drže 4,7 posto tržišta, a za to je zaslužna isključivo Dacia. Sramežljivo se na listi dižu i električna vozila, koja sada drže 2,2 posto prodajnog tržišta.

Prodaja po regijama i dalje je u dominaciji Zagreba, koji drži 45,46 posto tržišta. Slijedi splitska i riječka regija te najbogatija - istarska. Ispred Osijeka (tek 7. mjesto...) plasirale su se dvije rent’a’car regije - Bjelovar i Zadar. Ostatak je istoka Hrvatske glede prodaje automobila na začelju.

Milan Bugarić