Autoglas
PRODAJA POSLOVANJE AUTOKOMPANIJA U KRIZI

Jedni su u plusu, drugi pak u osjetnom minusu
Objavljeno 2. kolovoza, 2022.
I dok Volkswagen i Ford bilježe dobit u prvih šest mjeseci ove godine, drugi, poput Renaulta, najradije bi 2022. prespavali

Velika je prodajna krivulja među najvećim automobilskim kompanijama diljem svijeta. Neki su u ova ratna vremena u Ukrajini te nedostatku poluvodiča imali porast prihoda, a neki pak osjetan pad u prvih šest mjeseci. Vodeći njemački proizvođač automobila Volkswagen objavio je prošli tjedan financijske rezultate koji pokazuju rast dobiti u prvih šest mjeseci, ali i pad u drugom tromjesečju ove godine.



Stižu kabeli


Za prvo polugodište VW je izvijestio o rastu dobiti nakon poreza na godišnjoj razini za 25,8 posto, na 10,6 milijardi eura. No pad u drugom tromjesečju izazvao je zabrinutost za buduće poslovanje, pri čemu je zarada nakon poreza u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje pala za 22,3 posto, na 3,9 milijardi eura. Prihodi od prodaje u tom tromjesečju na godišnjoj su razini povećani za 3,3 posto, na 69,54 milijarde eura.

U drugom su tromjesečju isporuke kupcima pale 22,4 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 1,98 milijuna vozila. Prodaja je iznosila 2,01 milijun automobila i bila za 13,5 posto manja nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Proizvodnja je također smanjena, za 3,5 posto, na 2,12 milijuna vozila. Volkswagen očekuje pozitivnu drugu polovinu godine. Kompanija je priopćila da je opskrba kabelskim snopovima, koji su uglavnom dolazili iz Ukrajine, uglavnom vraćena u normalu.

Američki proizvođač automobila Ford izvijestio je o snažnom rastu dobiti u drugom tromjesečju, za 19 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Prihodi su poskočili u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje za 50 posto na 40,2 milijarde dolara. Proizvođač automobila priopćio je o 667 milijuna dolara netodobiti, oko 19 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Analitičari su očekivali znatno slabije brojke. Dionice su skočile više od 5 posto u trgovanju izvan radnog vremena.

Gore-dolje


Ford je priopćio da "aktivno traži prilike" za neutraliziranje inflatornih pritisaka za koje predviđa da će dovesti do širokog raspona troškova od oko jedne milijarde dolara, koliko je predvidio prije kvartala, do tri milijarde dolara za godinu. Ford je ponovno zarađivao gotovo isključivo na svom domaćem tržištu Sjeverne Amerike, gdje je potražnja za SUV vozilima i kamionetima s unosnim profitnim marginama velika. Dobit u Europi iznosila je oko skromnih 10 milijuna dolara, dok je gubitak zabilježen u Kini, gdje je dugotrajna karantena zbog koronakrize otežala poslovanje.

Grupa Renault zabilježila je netogubitak u prvoj polovini godine, što se pripisuje napuštanju poslovnih operacija u Rusiji nakon invazije Kremlja na Ukrajinu. Gubitak francuskog proizvođača automobila iznosio je 1,36 milijardi eura, u odnosu 354 milijuna eura dobiti u istom razdoblju prošle godine. Grupa je zabilježila polugodišnji netogubitak od 1,66 milijardi eura, uključujući 2,3 milijarde eura gubitka od prekinutog poslovanja zbog negotovinske prilagodbe povezane s prodajom ruskih industrijskih aktivnosti. No, nadaju se da će se poslovanje promijeniti, jer je netodobit od kontinuiranog poslovanja grupe porasla na 657 milijuna eura, u odnosu na 199 milijuna eura u istom lanjskom razdoblju.

Milan Bugarić
AD PLASTIK
AD Plastik, krizi u Rusiji unatoč, ugovara nove poslove. Ugovoreni su novi poslovi s kupcem Stellantis za europsko tržište, s očekivanim prihodima od 31,2 milijuna eura i predviđenim trajanjem projekta od sedam godina. Inače, poslovni prihodi iznosili su u prvih šest mjeseci 433,09 milijuna kuna, što je 30,4 posto manje nego u prvom polugodištu 2021. Iz AD Plastik Grupe navode kako su polugodišnje rezultate poslovanja uvelike obilježila geopolitička zbivanja i posljedice krize nedostatka poluvodiča.