Autoglas
IZGLED GA IZDVAJA OD KONKURENCIJE

Kompaktan karavan 308 SW - novi istinski adut Peugeota
Objavljeno 5. srpnja, 2022.
Ušmikani Peugeot 308 SW uistinu ima stvarni potencijal da ukrade koji automobil premium markama poput BMW-a i Audija

Nakon hrvatske premijere imali smo prilike testirati novi Peugeot 308 SW. Izgled ga izdvaja od konkurenata, uključujući karavanske verzije Ford Focusa, Seat Leona, Škode Octavije, Opel Astre i Volkswagen Golfa. Naravno, izgled je samo dobar početak i lovac na poglede onih koji razmišljaju o takvom automobilu. Srećom, kompaktna klasa, a pogotovo njezini karavani, nije toliko stradala od SUV najezde kao D-segment.



Oprema


Osim što ga karakterizira nemjerljivo atraktivniji izgled nego prije, prvi put dostupan je i kao plug-in hibrid (PHEV), koji u borbi za što veću učinkovitost spaja benzinski i električni motor. To mu odmah daje prednost u odnosu prema karavanskoj verziji brojnih konkurenata koji nisu dostupni kao PHEV. Osim toga, sljedeće godine stiže i potpuno električna verzija.

Vozačka pozicija u Peugeotu 308 SW uglavnom je pristojna, uz dosta mogućnosti podešavanja na sjedalu i volanu. Dizajn i-Cockpita postavljen je tako da gledate preko, a ne kroz mali upravljač na standardnoj digitalnoj instrumentnoj ploči od 10 inča. Modeli sa specifikacijom opreme GT imaju instrumente s 3D efektom. Sjajna stvar! I novi 308 slijedi trend minimalnog broja fizičkih tipki na nadzornoj ploči, ali, srećom, ima prekidače koji vam omogućuju da prilagodite temperaturu i druge postavke vozila, a da ne čačkate previše prstima po zaslonu infotainmenta, pogotovo ako je za ručak bilo masno janje.

Od paketa opreme Allure naviše dobije se niz velikih ikona osjetljivih na dodir koje možete postaviti kao prečice do uobičajenih značajki kao što su navigacija ili omiljena radiostanica. Veliki retrovizori pomažu pri provjeravanju što je iza automobila, dok je preglednost straga čak bolja nego kod hatchbacka zbog većeg stražnjeg vjetrobrana i nešto tanjih stupova. Za svaki slučaj standardno dolazi sa stražnjim parkirnim senzorima, dok ih modeli Allure dobivaju i naprijed. Kamera od 360 stupnjeva i sustav samostalnog parkiranja opcijska je oprema na verziji GT.


Ponuda motora


Peugeot više ne nudi svu silu kombinacija nego prema iskustvu upravo ono što se najviše traži. Benzinsku ponudu predstavlja izvrsni 1,2-litreni PureTech motor sa 110, odnosno 130 KS. Slabija verzija ima samo ručni 6-stupanjski mjenjač, dok je snažniji model dostupan i s 8-stupanjskim automatikom. Jedini dostupni dizel je 1,5-litreni BlueHDi sa 130 KS, dostupan i s ručnim i automatskim mjenjačem. Ovisno o verziji, kod benzinaca je prosječna potrošnja prema WLTP-u od 5,5 do 5,8 l, dok dizeli troše od 4,3 do 4,6 l/100 km.

Cjenik počinje s modelom Active Business PureTech 110 za 192.705 kuna, dok je Allure dostupan samo s jačim benzincem, i to za 224.973 kune. S automatikom EAT8 cijene ga 242.248 kuna. Top-benzinac, GT PureTech 130, stoji 267.152 kune. Ponuda dizela kreće od Active Business BlueHDi 130 za 220.007 kuna, Allure je skuplji za 19.000 kuna, dok je i ovdje doplata za automatik nešto iznad 17.000 kuna. Za top-dizel, GT BlueHDi 130, treba izbrojiti 281.822 kune. Active Business PHEV 180 e-EAT8 stoji 297.296 kuna, a GT PHEV 225 e-EAT8 355.520. Uz državne poticaje, priključni hibridi su 40.000 kuna jeftiniji, što nije za odbacivanje.

Milan Bugarić
POHRANA STVARI

Putnici straga sada imaju više prostora za pohranu stvari, sa širokim pretincima na vratima. Prtljažnik je pravilnog oblika, s bočnim pretincima s mrežicom i podnicom podesivom po visini. Smještanje nekoliko velikih kofera za obiteljski odmor neće predstavljati nikakav problem. Kod verzija s ICE motorima volumen je od 608 do 1634 litre, no kod PHEV verzija prtljažnik je bez donjeg dijela (ispod podnice) kako bi primio bateriju od 12,4 kWh. Tu su i utičnica od 12 V, bočno montirane kuke i mreža za prtljagu.



 

5,6 litara prosječna je potrošnja benzinca

1,5-litreni BlueHDi sa 130 KS jedini je dostupni dizelski motor

Novi Peugeotov karavan je prvi put dostupan i kao plug-in hibrid (PHEV)