Zdravlje
ZDRAVA TEŽINA

Počastite svoj organizam ribom i mahunarkama
Objavljeno 27. lipnja, 2022.
Znanstveno je dokazano da su mršaviji ljudi oni koji redovito konzumiraju mliječne proizvode
Povremene dijete neće dati dugoročne rezultate, naprotiv. Ako želite dugo uživati u vitkom i zdravom tijelu, morate promijeniti način prehrane, ali i uvesti tjelovježbu u svoju svakodnevicu. Drugog načina nema.

Ako ste riješili pametno gubiti kilograme i da vam se osobna težina koju želite zadrži duže vrijeme, umjesto da svaki tren provjeravate tjelesnu težinu, odaberite komad odjeće u koji biste voljeli "stati" i na taj način provjeravajte u kojoj mjeri i kojom brzinom napreduje vaša dijeta. Motivacija da zakopčate željeni komad odjeće pomoći će bolje i više nego bilo koja druga metoda.

Doručak najvažniji


Nikada ne preskačite doručak. Doručak je obvezan, i to u prvih sat vremena nakon buđenja. Za doručak se možete obilno počastiti, a izbor je na vama. Preporučuje se voće, žitne pahuljice, ali i jaja koja daju energiju. Budite sretni zbog ovog objeda, jer nema kalorijskih granica. Sve ćete ionako tijekom dana potrošiti.

Iako ima onih koji zagovaraju izbacivanje mliječnih proizvoda iz prehrane, vrhunski nutricionisti to nikako ne savjetuju. Znanstveno je dokazano da su mršaviji ljudi oni koji redovito konzumiraju mliječne proizvode. I sami znate da su to zdravi proizvodi koji sadrže kalcij, a upravo on potiče brže sagorijevanje masti. Rezultat toga je, naravno, gubitak kilograma. Ne smijemo zaboraviti i da mliječni proizvodi blagotvorno djeluju na zdravlje mišića. Ispitivanja su potvrdila kako su najuspješnije i najdugotrajnije one dijete koje počinju ponedjeljkom, jer to je dan koji na simboličnoj razini predstavlja nov početak. Stvorite osobnu kontrolu porcija koje uzimate.

Ne treba vam vaga kako biste izmjerili svaku namirnicu koju ćete pojesti. Naprotiv, neka veličina vašeg dlana bude veličina odreska koji planirate pripremiti za ručak, a dlan mjera za količinu integralne tjestenine, integralne riže, ili kuhanog povrća.

Umjesto da se mučite iscrpljujućim dijetama, obratite pozornost na svoj metabolizam. Radi li dobro? Je li spor, ili je brz? Metabolizam vam, kažu stručnjaci, može pomoći u gubitku kilograma, jedino je nužno unijeti određene promjene u prehranu.

Ubrzati metabolizam


Sigurno poznajete osobu koja za sebe govori da ima brz metabolizam, i upravo zahvaljujući tome uvijek ima savršenu tjelesnu masu. Umjesto da joj zavidite na tom daru prirode, koncentrirajte se na svoj metabolizam i pomozite mu da se malo ubrza. Znate li što usporava metabolizam? Nedostatak proteina. Nemojte stoga svome organizmu priuštiti dan bez proteina. Nutricionisti kažu da bi proteine trebao sadržavati svaki obrok, a preporuka je da se količina proteina kreće od 40 do 60 grama. Drugim riječima, počastite svoj organizam ribom i mahunarkama, a zdrav izvor proteina nalazi se i u jajima, soji i piletini.

Baš kao i proteini, za organizam su neizostavne i Omega-3 masne kiseline. I one pozitivno djeluju na metabolizam te ga ubrzavaju. Preporučena dnevna doza ovih dobrih masnoća je oko četiri grama. Omega-3 masne kiseline nalaze se u sjemenkama lana i orasima, grahu, soji, maslinovom ulju, bundevama i ribi. U kontekstu ubrzanja metabolizma najčešće se manipulira s unosom ugljikohidrata (šećera), međutim, ne treba zanemariti ni proteinsku komponentu. Proteini imaju veći termogenički efekt od drugih makronutrijenata. Termogenički efekt hrane je količina energije koju naše tijelo treba potrošiti da bi probavilo određenu namirnicu. Protein je teže probavljiv nego šećeri ili masti, dakle iziskuje od tijela više energije za taj proces.
Jasminka Knežević
Možda ste propustili...

NJEMAČKA STUDIJA OTKRILA GEN

Manji rizik od smrti

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana