Autoglas
ZABORAVLJENI BREND

Rusi i Kinezi zajedno vraćaju limuzinu Moskvič na ceste?
Objavljeno 31. svibnja, 2022.
Stvar je prepuštena Kamazu, koji je već u pregovorima s kineskim divom JAC

Ruski proizvođač kamiona Kamaz pregovara s kineskom autokompanijom JAC o mogućoj obnovi proizvodnje ruskog automobilskog brenda Moskvič, javio je prošlog tjedna Reuters pozivajući se na dva neimenovana izvora. "Koja su to kola bolja od Moskviča", kultna je rečenica iz Balkanskog špijuna. Mnoga, odgovorili bismo.



No, nostalgija čini svoje, a sada zaustavljeni pogoni Renaultove tvornice u Moskvi (nekad se tamo i proizvodio Moskvič) i gladna usta radnika traže hitnu akciju lokalnih vlasti. Stoga su već pokrenute aktivnosti kako bi se brzo ponovno pokrenula proizvodnja, ali nešto modernijih automobila nego što su bili njihovi zadnji proizvodi.


Stvar je prepuštena Kamazu, koji je već u pregovorima s kineskim divom JAC o korištenju njihove platforme za dizajn, inženjering i proizvodnju. Ruski poslovni dnevnik Vedomosti, koji je prvi objavio vijest o rusko-kineskim pregovorima o nastavku proizvodnje Moskviča, naveo je da će proizvodnja početi najkasnije u četvrtom kvartalu 2022. Podsjetimo, gradonačelnik ruske prijestolnice Sergej Sobjanjin je prije nekoliko dana izjavio kako će se u moskovskoj tvornici Renault Rusije, koja je poslije povlačenja francuske grupacije prešla u vlasništvo grada Moskve, proizvoditi putnička vozila marke Moskvič, nekada glasovitog sovjetskog brenda proizvođača AZLK. "Potrudit ćemo se sačuvati veći dio zaposlenih. Glavni tehnološki partner moskovske tvornice automobila Moskvič bit će KAMAZ. U prvoj fazi bit će organizirana proizvodnja klasičnih automobila koji imaju motore s unutarnjim izgaranjem, a u budućnosti i električnih automobila", rekao je Sobjanjin, a prenosi Sputnjik.

Tvornica AZLK sa sjedištem u Moskvi - desetljećima jedna od glavnih tvornica za proizvodnju osobnih automobila u SSSR-u - bila je poznata po svojim limuzinama i karavanima Moskvič kod kuće i na mnogim izvoznim tržištima. Za tvornicu, smještenu na Volgogradskom prospektu na jugoistoku Moskve, teška vremena su nastupila tijekom 1990-ih kada je hatchback s pet vrata nazvan Moskvitch 2141 (Aleko) iz sredine 1980-ih postao posljednja dostupna platforma, iznjedrivši niz verzija, no sve u malim količinama.

Mato PAVLIČEVIĆ
SKUPO KOŠTA TA TVORNICA
Sve je stalo početkom 2000-tih, kada je tvornica AZLK bila uključena u Renaultove operacije, proizvodeći jeftinu liniju malih automobila Logan. Ipak, financiranje rekonstrukcije postrojenja za ponovno pokretanje proizvodnje automobila bilo bi teško u bliskoj budućnosti, s obzirom na to da je prodaja auta u Rusiji pala više od 70 % od početka rata u Ukrajini.