Učionica
AKADEMIJIA ZA UMJETNOST I KULTURU

Uspješno održani Dani medijske pismenosti AUK-a 2022.
Objavljeno 29. svibnja, 2022.
Studenti, nastavnici i gosti ponovno promovirali medijsku pismenost i kritičko vrednovanje informacija

Od 3. do 6. svibnja 2022. na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, u organizaciji Odsjeka za kulturu, medije i menadžment s partnerima i suradnicima, održani su Dani medijske pismenosti AUK-a 2022.



U okviru projekta, pod vodstvom koordinatora Tomislava Levaka i Snježane Barić-Šelmić, nastalo je dvadesetak sadržaja u četverodnevnom programu pripremljenom u suradnji s Agencijom za elektroničke medije, portalom medijskapismenost.hr te, prvi put, studentskom Udrugom Loremios i Odsjekom za vizualnu i medijsku umjetnost AUK-a. Petnaestak studenata Akademije, s koordinatorima i drugim nastavnicima, sudjelovalo je u osmišljavanju i provedbi događaja koji su se odvijali na čak šest različitih lokacija: prostorijama Akademije u Tvrđi i u sveučilišnom kampusu, Elektrotehničkoj i prometnoj školi Osijek, Ugostiteljsko-turističkoj školi Osijek, Atelier baru i HRT – Radiju Osijek. Koristile su se i online te hibridne forme, realizirani su zanimljivi i raznovrsni sadržaji, a ukupno je sudjelovalo više od stotinu studenata.

Među ostalim, prikazani su brojni kreativni radovi studenata preddiplomskog i diplomskog studija na teme borbe protiv ovisnosti, grafičkih znakova, dezinformacija, lažnih vijesti, internetskih trolova te propagandnih tehnika i manipulativnih metoda u medijima, a predstavljen je i studentski časopis Notan. Održani su radionica u Photoshopu na temu “Fotografske manipulacije u kreiranju medijskih objava” (voditeljica Kristina Marić Lozušić), radionica istraživanja i pisanja glosarija digitalnih pojmova, fenomena i situacija (voditelj Luka Alebić), radionica uočavanja i prepoznavanja dezinformacija i lažnih vijesti (voditelj Tomislav Levak) kao i predavanje o virtualnim influencerima (Snježana Barić-Šelmić).

Postavljena je izložba odabranih studentskih fotografija na temu govora mržnje u javnom prostoru (mentori Zlatko Kozina i Barbara Balen), a studentska radijska emisija “Brtva glave” (HRT – Radio Osijek) 5. svibnja bila je posvećena problematici medijske pismenosti i kritičkoga vrednovanja informacija.

U večernjim satima u Atelier baru organizirani su također zanimljivi edukativni programi. Marijana Hinek, psihologinja Centra za nestalu i zlostavljanu djecu, održala je predavanje “Mediji i utjecaj na mentalno zdravlje”, a Mirko Logožar, osnivač edukativne platforme Different, govorio je na temu “Mediji i mitovi u prehrani”. Interaktivnu radionicu pod istim naslovom Logožar dan je kasnije održao i za učenike i nastavnike Ugostiteljsko-turističke škole Osijek. Provedena su i dva višednevna događanja. Tri večeri zaredom organiziran je online Novomedijski kviz preko obrazovne platforme Kahoot, čiji su autori studenti AUK-a (mentorica Marina Đukić), dok su se tijekom svih četiriju dana posjetitelji u Knjižnici AUK-a mogli upoznati s velikim izborom izloženih knjiga i edukativnih materijala s temama iz područja medijske pismenosti i kritičkoga razmišljanja. Dani medijske pismenosti AUK-a 2022. zaključeni 6. svibnja u Salonu Akademije predstavljanjem jedinstvene edukativne e-publikacije “Vodič za srebrne surfere: Priručnik o internetu i društvenim mrežama za osobe treće životne dobi” čiji su autori Tomislav Levak i Nefreteta Zekić Eberhard.

Na predstavljanju priručnika, uz autore, govorili su Josip Popovac, predsjednik Vijeća za elektroničke medije i ravnatelj Agencije za elektroničke medije, te Marija Sužnjević, predsjednica Matice umirovljenika grada Osijeka. Uz studente i druge posjetitelje, bili su nazočni i predstavnici Upravnog odjela za socijalnu zaštitu, umirovljenike i zdravstvo Grada Osijeka, udruga umirovljenika i starijih osoba kao i domova za starije osobe s područja grada Osijeka. Promocija je bila popraćena premijernom projekcijom kratkoga studentskog videorada “Sedma svjetska sila u ulozi negativca – tko je ukrao povjerenje u medije?” iza kojeg stoje apsolventice AUK-a Magdalena Jelečević i Anamarija Maršić.
 
Ivona Maria CVIDRAK
"Misli svojom glavom u medijskom labirintu"
Ovaj velik događaj organiziran je u okviru petoga izdanja nacionalnih Dana medijske pismenosti. Osječka Akademija sudjelovala je u svim dosadašnjim izdanjima ovoga projekta čiji je cilj osvješćivanje javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja, osobito u djece i mladih, te osiguravanje edukativnih materijala za razvoj medijske pismenosti. Projekt se održava pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku te brojnih drugih partnera. Slogan ovogodišnjeg DMP-a bio je “Misli svojom glavom u medijskom labirintu”.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike