Zdravlje
ZDRAVLJE IZ PRIRODE

Stiže obilje ukusnih i zdravih plodova
Objavljeno 16. svibnja, 2022.
Najbolje je jesti jagode iz vlastitoga vrta, koje nisu bile izložene pesticidima, a treba ih jesti odmah nakon branja
Brokula na razne načine
 
Brokulu možete pripremati na razne načine, neki ju čak jedu sirovu kao dodatak salatama. Odličan je izvor vitamina A i C te folne kiseline i vlakana. Nemojte ju previše kuhati jer ćete u velikoj mjeri smanjiti količinu hranjivih tvari.


Prve domaće trešnje
 
Tijekom svibnja na tržnice stižu prve domaće trešnje. Sadržavaju vitamin B i A, bioflavonoide, elagičnu kiselinu, antocijanin i melatonin, pa pomažu organizmu u borbi protiv raka, štite od srčanih bolesti i glavobolje.
 
Celer je pravi čistač krvi
Celer je savršena grickalica, a može poslužiti za pripremu najukusnijih povrtnih temeljaca. Birajte dugačke stabljike bljedozelene boje koje su na dodir tvrde i hrskave kada ih prelomite te ih grickajte što češće jer je celer pravi čistač krvi.
 
 
Špinat pomaže u mršavljenju
U svibnju počinje prava sezona špinata. On je u ovo doba najzdraviji i najukusniji. Odličan je izvor vitamina A, C, E, folne kiseline, kalcija i željeza. Odličan je izvor topivih vlakana i jedna od najučinkovitijih namirnica u procesu mršavljenja, ali i regulaciji razine kolesterola.

 
Sezonske su namirnice najzdravije
Kada jedete sezonske namirnice, jedete ih onda kada su najukusnije. Za uzgoj namirnica tijekom njihove sezone potrebno je manje kemijskih tvari koje omogućavaju njihov rast i dozrijevanje. Znanstvenici su dokazali da pesticidi mogu povećati rizik od nastanka raznih bolesti. Konačno je došlo vrijeme jagoda. To ukusno voće koje svi vole ima obilje C-vitamina, a sadržava i vitamin A, vlakna, željezo i folnu kiselinu, koja je, između ostaloga, nužna trudnicama ili ženama koje planiraju trudnoću. Jagode je najbolje jesti svježe, natašte ili između obroka. Jedu li se nezašećerene, odlično gase žeđ, a smiju ih jesti i dijabetičari. Mladi luk važan je za zdravlje organizma. Količina vode u mladom luku može biti i do 90 posto. To znači da ima manje ugljikohidrata. Mladi krumpir sadržava više šećera, vitamina C i vode. Kuhajte ga i pecite s korom jer će se tako sačuvati vitamin C.
 
Jasminka Knežević