Objavljeno 19. travnja, 2022.
Priključni hibrid dio je ponude s oznakom EQ Power, a obećava do 70 kilometara potpuno električnog dometa s baterijom od 15,6 kWh
Njemački proizvođač premium automobila Mercedes-Benz zadnjih je godina izbacio na cestu svu silu kompaktnih modela, više nego neki mainstream brend. Jedan od vizualno suzdržanijih, ali tehnološki naprednijih, priključni je hibrid u formi limuzinske A klase. Već smo se naučili na prefiks EQ koji Mercedes koristi za svoje potpuno električne automobile. No, što je možda zbunjujuće, ponuda modela s oznakom EQ također uključuje plug-in hibride i blage hibride, koji se nazivaju EQ Power i EQ Boost.
Priključni hibrid u formi A klase Limousine dio je ponude s oznakom EQ Power, a obećava do 70 kilometara potpuno električnog dometa s baterijom od 15,6 kWh. Ključno pitanje ovdje je - poboljšava li hibridna snaga zapravo performanse najmanje Mercedesove limuzine, ili je fokus više na nižim emisijama i pristupu centrima metropola.
Paketi opreme
Inženjeri obično moraju biti specijalisti za Tetris kako bi ugurali hibridnu tehnologiju u automobil, pogotovo kompaktni, a A250e nije iznimka. I kako su riješili problem? Litij-ionska baterija smještena je ispod stražnjih sjedala, gdje bi inače bio spremnik goriva, koji je zauzvrat smanjen i gurnut u prostor za integraciju osovine kod modela 4Matic. Prostor ispod haube sada nalikuje konzervi sardina, ali elektronika i sustavi hlađenja uspješno su posloženi, nakon što je konvencionalni 12-voltni starter odbačen u korist korištenja električnog motora. Baterija napaja elektromotor od 75 kW (102 KS) koji je u sendviču između mjenjačke kutije (8-brzinski automatik) i 1,3-litrenog turbo 4-cilindričnog benzinca sa 160 KS. Postoji pet postavki vožnje; EV, Comfort, Sport, Individual i Hold, pri čemu potonja održava napunjenost baterije na trenutačnoj razini, spremnu za korištenje kada se približavate zakrčenom gradu i želite ugasiti motor u sporom prometu. Interijer je gotovo identičan ostatku obitelji, izuzev nekih dodatnih funkcija. Na ploči s instrumentima nalaze se zgodne odvojene grafike punjenja i goriva koje omogućuju točan uvid u domet automobila.
Paket opreme Progressive podiže cjelokupni vizualni dojam ove limuzine, kao i pokoja stavka s popisa doplata. Cijenu elektrifikacije platio je prtljažnik koji je manji za 75 litara od onog u nehibridnim verzijama. Poput većine automobila ovog tipa, A250e se nečujno pali i jednako tiho ubrzava. Kad se vozi u električnom načinu rada, polugice na volanu služe za promjenu snage regenerativnog kočenja. D-Auto je pametna funkcija, jer prilagođava količinu regeneracije, ovisno o čimbenicima kao što su promjene u ograničenjima brzine, automobili ispred, uzbrdice i nizbrdice i križanja/kružni tok koristeći podatke iz navigacije. No, to vrijedi samo za EV način rada. Već kad se prebaci na Comfort polugice se koriste za svoju uobičajenu namjenu – mijenjanje brzina.
Kućno punjenje
Kao klasični hibrid, pak, nadoknađuje propušteno u električnom modu, pa mu snaga od 218 KS i pogotovo moment od 450 Nm omogućuju brzi tempo na cesti. Sportski način rada ostavlja motor stalno uključen, pa se uz pomoć elektrifikacije tu postižu najbolje performanse. Što se tiče vožnje, može se osjetiti dodatna težina. Upravljač je, na primjer, teži i malo inertniji od onog kod benzinca A200, što se najbolje osjeti u brzoj vožnji zavojima. Prema našem iskustvu s testa, domet od 70 kilometara u EV načinu rada je vjerodostojan, ali tada se morate odreći svakog zadovoljstva u vožnji. Kao i kod svakog PHEV-a uostalom.
Ovakav PHEV najbolje je puniti kod kuće, ili na poslu. Putem klasične kućne utičnice od 2,3 kW bateriji treba pet do šest sati da se napuni, dok je podržana najveća snaga punjenja od 7,4 kW. Tako da je uz wallbox te snage, od prazne do pune baterije potrebno malo više od dva sata. Iako mu dodatni pogonski sklop oduzima dio dinamike, A250e ima upotrebljiv električni domet, toliko da većina ljudi zaista može putovati na posao i natrag isključivo na struju. Tihi rad i glatka ubrzanja također pomažu u zaključku kako je ovo mali, ali vrlo napredan i luksuzan automobil.
Mato PAVLIČEVIĆ
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor ...............................4 cilindra, benzin + elektromotor
Obujam....................................................................1332 ccm
Snaga ...................................118 kW (160 KS) @ 5500 o/min
Moment..............................................250 Nm @ 1620 o/min
Elektromotor ..................................75 kW/102 KS i 300 Nm
Sistemska snaga ..........................160 kW (218 KS) i 450 Nm
Mjenjač ...........................................automatizirani, 8G-DCT
Ubrzanje............................................................. 0-100 6,7 s
Maks. brzina .........................................................240 km/h
Dimenzije ..........................................4549X1796X1446 mm
Prtljažnik .....................................................................345 l
Potrošnja benzina .....................................0,9-6,4 l/100 km
Potrošnja struje ........................................15,0 kWh/100 km
Potrošnja na testu ............................................5,5 l/100 km
Emisija ..............................................................CO2 21 g/km
Cijena ...........................309.381 kn, testni model 321.218 kn
VRHUNSKI SUSTAVI POMOĆI VOZAČU
Što se tiče vanjskih dimenzija A klasa je duga 4549 mm, široka 1796 mm (s retrovizorima 1992 mm), visoka 1446 mm, a međuosovinski razmak je 2729 mm. Težina vozila s vozačem je 1700 kg, što uključuje vozilo spremno za vožnju. Volumen prtljažnika je 345 l. A klasa limuzina ima najnovije sustave pomoći u vožnji s kooperativnom podrškom vozaču, pa tako pruža najvišu razinu aktivne sigurnosti u ovom segmentu s funkcijama preuzetim iz S-klase. Prvi put A klasa može poluautonomno voziti u određenim situacijama. Poboljšani sustavi kamera i radara omogućuju mu da vidi do 500 metara ispred sebe.