Autoglas
POVRATAK MALOG VW-A

Potražnja je velika, u igru se vraća otpisani električni Up!
Objavljeno 25. siječnja, 2022.
Potražanja za jeftinijim EV-ima je u porastu, pa je Volkswagen e-Up! oživljen

Volkswagen će, kako stvari stoje, ponovno pokrenuti proizvodnju potpuno električnog Up! modela, budući da je potražnja za jeftinijim električnim vozilima (EV) u porastu, a nadolazeći ID.2 neće doći prije 2025. godine. Osim toga, EV-i proizvođačima smanjuju penale na višak CO2 u gami modela.



Njemački proizvođač automobila prestao je proizvoditi e-Up! 2020., zajedno s bratskom Škodom Citigo iV, i to samo godinu dana nakon nadogradnje s većom baterijom. Tada je rečeno kako taj model nije zamišljen za masovnu proizvodnju, iako veći udjel EV-a u gami modela proizvođače spašava od skupih penala na "višak" CO2. Također, Volkswagen ga je, kao i Škoda svoj EV, morao prodavati s velikim popustom kao dio poticaja za EV, što ga je činilo nedovoljno profitabilnim. Zamrzavanje proizvodnje izazvalo je duga čekanja koja su se oduljila na 16 mjeseci. Kako javlja Automobilwoche, trgovci u Njemačkoj već su počeli prikupljati narudžbe. Konačna cijena s najjačim paketom opreme Style Plus bit će u Njemačkoj oko 17.000 €, nakon ubrajanja državnih poticaja (26.500 € po cjeniku), što je nešto više nego prije, ali dovoljno nisko da bude dostupno prosječnom kupcu.

Kako bi taj izračun za novi/stari e-Up! izgledao u Hrvatskoj? Ako uzmemo da su netocijene jednake, uz hrvatski PDV od 25 % (njemački je 19 %) e-Up! bi stajao 27.836 Eura, odnosno 209.326 kuna. No, kad se odbije 70.000 kuna poticaja za kupnju EV-a, tada ovaj model ispadne relativno prihvatljivih 139.326 kuna. Sa slabijim paketima opreme još i manje. Povratak modela pozdravit će europski kupci koji su svjedoci porasta cijena novih automobila, i zapravo nemaju mnogo opcija u smislu pristupačnih električnih vozila. Električni modeli slične veličine uključuju Renault Twingo, Daciju Spring, Fiat 500 i smart EQ fortwo. Unaprijeđeni model iz 2019. nudio je doseg od 260 km.


Volkswagen već radi na potpuno novom ID.2 temeljenom na smanjenoj verziji MEB platforme. Međutim, produkcijska verzija koncepta ID.Life ne očekuje se prije 2025. godine, pa će povratak e-Up! bar djelomice pokriti nastalu prazninu.


Mato PAVLIČEVIĆ
DO STOTKE ZA 12,5 SEKUNDI
Volkswagen e-Up! od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,5 sekundi, a najveća brzina bit će ograničena na 130 km/h. Nema smisla voziti i toliko juriti, jer se tada baterija brzo prazni. Volkswagen e-Up! dugačak je 360 centimetara, ima mjesta za četiri putnika, kao i prtljažnik od 250 litara, a njegova zapremina s oborenim zadnjim sjedištima je 923 litara.