Objavljeno 22. siječnja, 2022.
Za sve one koji nisu primijetili, na Biljskoj cesti vrijede neka nova prometna pravila. Umjesto dosadašnjih 90 kilometara na sat, sada maksimalna dopuštena brzina iznosi 70 kilometara na sat. No ne na cijeloj dionici te prometne ceste, s obzirom na to da kada se prođe biljski dio ili bent, tada do Osijeka, odnosno do pružnog prijelaza na ulazu u grad, smijete voziti 90 kilometara na sat. Ograničenje brzine vožnje uvedeno je radi sigurnosti vozača na cesti na kojoj mnogi, nažalost, vole jače stisnuti papučicu gasa i tako ugoziti sebe i druge sudionike u prometu.
Dodatno je u ovo zimsko doba zbog mikrometeouvjeta postavljen i privremeni prometni znak kojim se upozorava da je moguća poledica na cesti, pa i uz smanjenu brzinu valja biti dodatno oprezan u vožnji.
Kako doznajemo od mještana Bilja, popriličan je broj onih vozača koji su neoprezni, pa završe izvan kolnika. Tako je krajem prošle godine jedan mještanin Bilja komentirao kako je otvorena "sezona klizanja" jer su, navodno, u kratko vrijeme četiri automobila završila u kanalu.
Sva je sreća što je biciklistička staza, koja se proteže uz Biljsku cestu, svom svojom dužinom zaštićena metalnim odbojnicima.
Što se tiče zavoja na ulazu u Bilje od strane Osijeka, građani smatraju da je opasan za život, kako za vozače automobila, bicikla, motorkotača i teretnih vozila, tako i za pješake, unatoč tome što su nadležni na toj lokaciji intervenirali posebnim svjetlosnim prometnim upozorenjima. Neki pak i dalje smatraju da bi ondje samo semafor mogao pomoći jer na ograničenja brzine ljudi vrlo često ne reagiraju. Riječ je o prelasku za pješake i za bicikliste koji s trase biciklističko-pješačke staze nastavljaju stazom kroz naselje, odnosno kroz Blatnu ulicu. Strahuju da će s proljepšanjem vremena i učestalijim korištenjem biciklističke staze u dnevnim migracijama prema Osijeku na posao, u školu i do drugih odredišta potencijalna opasnost za njihovu sigurnost biti i veća. Ostaje vidjeti kakava će se rješenja u bliskoj budućnosti naći i za taj problem.
D. Pejić