Autoglas
NAJMNOGOLJUDNIJE TRŽIŠTE SVIJETA SE BUDI

Prodaja automobila u Kini porasla prvi put od 2017.
Objavljeno 18. siječnja, 2022.

Prodaja automobila u Kini porasla je prošle godine prvi put u četiri godine, potaknuta dijelom snažnom potražnjom za zelenim vozilima. Kinesko tržište počelo je slabjeti 2018., nakon deset godina snažnog rasta, pod pritiskom postupnog ukidanja nekih poreznih olakšica, trgovinskog rata Washingtona i Pekinga i posljedica pandemije COVID-19. Oporavak je počeo sredinom 2020., ali ga je omela globalna nestašica poluvodiča koji se koriste u brojnim dijelovima, od senzora kočnica preko servovolana do sustava za zabavu, prisilivši proizvođače da zaustave ili smanje proizvodnju.



Prošle je godine prodaja na najvećem svjetskom tržištu automobila porasla za 3,8 posto, uz prodanih 26,28 milijuna automobila, izvijestila je Kineska udruga proizvođača automobila (CAAM). Svijetla točka bila je prodaja ‘zelenih‘ vozila, koja je više nego udvostručena, na 3,52 milijuna vozila. Među vozila s pogonom na nove izvore energije (NEV) pripadaju električna vozila na baterije, benzinsko-električni hibridi i vozila na vodikove gorive ćelije, koje vlada snažno promovira proteklih godina kako bi ublažila problem zagađenja zraka. U prosincu je ukupna prodaja pala za 1,6 posto u odnosu prema istom prošlogodišnjem razdoblju, a prodaja ‘zelenih‘ vozila ponovno je više nego udvostručena. U novoj godini CAAM očekuje još bolje rezultate u prodaji i u proizvodnji jer bi se problemi s nestašicom čipova i visokim cijenama sirovina trebali stišati.

S druge strane, prodaja Volkswagen grupe u Kini pala je za 14 posto u 2021. godini zbog problema u opskrbi i nestašice poluvodiča. Najviše je pala prodaja velikih brendova, poput Volkswagena i Škode, a Audi je prošao puno bolje s padom prodaje od tek 3,6 posto. Porsche je uspio prodati osam posto više automobila, a prodaja Bentleyja porasla je za čak 43 posto, dodao je čelnik VW China, napominjući da je cijelo kinesko tržište poraslo za četiri posto. Tržišni udio Volkswagen grupe u Kini dugo se držao na razini od 14 odnosno 15 posto, a prošle je godine pao na 11 posto. Godina 2021. bila je "poprilično teška", zaključio je šef VW China. H
Možda ste propustili...

LADA I DALJE NA VRHU NAJPRODAVANIJIH

Prodaja auta u Rusiji u kolapsu

SURADNJA DVAJU VELIKIH PROIZVOĐAČA VOZILA

Gorivni članci Toyote za Daimler Buses