Autoglas
PRODAJA AUTA

Lani je prodano 45.289 auta, prednjači Zagreb
Objavljeno 11. siječnja, 2022.
Osječko-baranjska županija tek je na sedmom prodajnom rezultatu u Hrvatskoj, ispred nje su Zagreb, Rijeka i Split te dvije porezne oaze

Prodavači automobila imali su, može se to slobodno reći, turbulentnu 2021. godinu. Brojke nam kazuju kako je prošle godine u Hrvatskoj prodano 45.289 novih automobila, što je 25,5 posto više nego godinu ranije kada ih je prodano 36.084. Prema podacima agencije Promocija plus, samo lanjskog prosinca prodana su 2484 nova vozila, uz međugodišnji rast od 19,5 posto. Brojka o povećanju prodaje automobila bila je očekivana s obzirom na višemjesečna zaključavanja u prvoj pandemijskoj, 2020. godini.



Mogu ovu kompaniju opterećivati razni problemi i afere, ona se u Hrvata ne da skinuti s prvog mjesta. Marka koje je prošle godine prodala najviše automobila u Hrvatskoj - 5783 - je Volkswagen, čime drži 12,7 posto udjela u ukupnoj prodaji. Na drugom je mjestu još jedna marka iz portfelja Volkswagen grupe - Škoda, koja s 4571 prodanim vozilom drži udjel od deset posto, dok je Opel treći s 3602 prodana vozila i udjelom od 7,9 posto.

Tesla i Cupra


Četvrti najjači proizvođač po prodaji vozila u Hrvatskoj je Kia s 3226 vozila i udjelom od 7,1 posto, a nakon toga slijede dvije marke iz Renault grupe. Dacija je prodala 3010 automobila (udjel 6,6 posto), a Renault je tek nešto lošiji s 2907 prodanih automobila (6,42 posto udjela). Sve marke plasirane do 10. mjesta ostvarile su prodaju veću od 2000 automobila. Tako je Hyundai kupcima isporučio 2770 automobila, Suzuki 2456, Peugeot 2183, a Toyota 2021. Prošle su godine, uz ostalo, hrvatski kupci kupili i 1420 Audija, 1130 BMW-a, 1065 Mercedesa, 190 Porschea.

Iako su na ljestvici tek na 22., odnosno na 26. mjestu, prošlu će godinu po briljantnim rezultatima pamtiti Tesla, odnosno Cupra, koja je kao zasebna marka izdvojila iz Seata. Tesla je prošle godine kupcima isporučio 234 automobila, za razliku od 2020. kada je ta brojka bila samo 35. Što se tiče Cupre, ona je 2020. isporučila na hrvatsko autotržište samo jedan automobil, a prošle godine čak 163. Također treba napomenuti kako su 2021. put do kupaca pronašla i četiri Ferrarija te pod dva Bentleya i Lamborghinija.

Po pitanju modela s trona je svrgnuta Škoda Octavija koja je premoćno osvojila 2020. godinu, a sada je lider Opel Corsa koja je ostvarila prodajnu brojku 1871. Za razliku od 2403 prodala modela 2020. Octaviju je prošle godine kupilo 1855 kupaca.

Centralizacija


Veliki skok prodaje prošle godine bilježi Dacija Duster s 1678 prodanih modela (993 prije dvije godine). Volkswagen T-Cross je na četvrtom mjestu s 1416 prodanih automobila, dok je još jedna Dacija - Sandero ostvarila prodajnu brojku od 1252 automobila. Osjetan pad prodaje prošle godine bilježi pak VW Polo, koji je s 808 prodanih automobila na 13. mjestu, dok je prije dvije godine bio drugi. No Volkswagen je to amortizirao odličnom prodajom drugih modela, uz T-Cross koji je 4., VW T-Roc je na 6. mjestu, a ispred Pola je i VW Golf na 12. mjestu. Dobru prodaju ostvario je i VW Tiguan, koji je na 17. mjestu.

Kada se pogledaju prodajni rezultati prema regijama, čovjek se ne može ne upitati - je li Hrvatska centralizirana država? Prema brojkama ispada da jest, jer zagrebačka regija ima 42,96 posto (19.457) novoregistriranih automobila 2021. godine. Time debelo iza sebe ostavlja Splitsko-dalmatinsku županiju koja je druga s 3428 novoregistriranih vozila, dok je treća Primorsko-goranska županija (3298 vozila). Slijede dvije županije kojima su to neprirodna mjesta. To su utočišta za kompanijska i rent‘a‘car vozila, dok domicilni stanovnici u stvarnosti kupuju nova vozila "na kapaljku". Riječ je o Bjelovarsko-bilogorskoj županiji (DA registracijske pločice), koja je novoregistrirala 2844 automobila te Šibensko-kninska županija koja je postala utočište za rent‘a‘car vozila.

Peta je najplatežnija županija - Istarska, s 2470 novoregistriranih automobila, a tek na šestom je Osječko-baranjska županija s 2248 novoregistriranih. Porezne oaze se svako malo mijenjaju, pa je tako Požeško-slavonska županija, koja je zadnjih godina čvrsto držala drugo mjesto iza Zagreba, sada na 18. mjestu sa samo 371 novoregistriranim vozilom. Razlog je jednostavan, kompanijska vozila otišla su u - Daruvar!



Milan Bugarić
BENZIN JOŠ PREFERIRAJU MNOGI
Od 45.289 prodanih automobila prošle godine, više od 50 posto bilo je benzinaca (24.100), dizelaša je prodano 10.751, a evidentan je rast hibrida (7068) te posebice električnih vozila (1373). Automobili na struju čine tri posto ukupnog broja prodanih vozila, a prethodnih godina taj postotak bio je doslovce u promilima. Što se tiče benzina preferira ga većina marki, a raritet je Suzuki koji ih je prošle godine prodao 433 te nijednog dizelaša! Suzuki je prodao i 2023 hibrida. Dizel je, pak, osnovno pogonsko gorivo za tzv. “Njemačko sveto trojstvo” - Audi, BMW i Mercedes.

Kod električnih automobila prednjači Renault s 466 prodanih e-auta, a slijede ga Tesla (234), Volkswagen (172) i Škoda (117). Po pitanja plinaša neprijeporna je Dacija s 1838 prodanih vozila (od ukupno 1997). Kod hibrida Toyota je dobila žestoku konkurenciju, čak štoviše, pretekao ju je Sukuzi.

DACIA DUSTER POBJEDNIK PROSINCA
Kada se gleda samo prosinac 2021., po pitanju modela pobjednik je Dacia Duster (189 prodanih automobila). Dok je na drugom mjestu Škoda Octavia (130). Brojku od 100 prodanih automobila u prosincu nadmašio je još samo Hyundai Tucson, koji je kupcima isporučio 118 vozila. Do 10. mjesta još su se plasirali Dacia Sandero (95), Renault Clio (76), Kia XCeed (74), Renault Twingo (71), Toyota Corolla (53), Hyundai i20 (52) i Volkswagen T-Roc (52). Kao i po godišnjem uspjehu, Tesla će po dobrome pamtiti i prosinac 2021. Ukupno je prodan 41 automobil iz tog portfelja, a samo modela 3 - 34 komada.