Regija
ASFALT SPASONOSNOM ROTORU

Đakovo se rješava dvije kritične točke u prometu
Objavljeno 27. listopada, 2021.
Raskrižja na obilaznici prema Selcima i Satnici odnijela su nekoliko života

Dva mjeseca nakon što su počeli godinama priželjkivani radovi na izgradnji dvaju kružnih tokova na opasnim križanjima đakovačke obilaznice s pravcima prema Selcima i Satnici Đakovačkoj, ovih dana aktivnosti na izgradnji rotora na raskrižju Ulice Franje Račkog prema Selcima ili, stručno, cestarski rečeno, opasno mjesto Đakovo 2, ušli su u završnicu – nanošenje prvog sloja asfalta.



Radove izvodi tvrtka Strabag, a izgradnja se sastoji od četiri dijela – stabilizacije što obuhvaća 20 centimetara, potom nosivog sloja od osam, veznog sloja od pet i habajućeg sloja od četiri centimetra. Struka kaže kako je riječ o jako dobroj konstrukciji, a sloj koji je nanošen za vikend je nosivi. Promet se i tijekom radova redovito odvija. Radovi teku i na križanju obilaznice s pravcem prema Satnici, opasno mjesto Đakovo 1.

Spasonosni su to rotori jer su dva krajnje opasna križanja dosad odnijela više života u prometnim nesrećama, pa se ona smatraju crnim točkama obilaznice još od njezina puštanja u promet, prije 20-ak godina. Pritužbe na nepreglednost opasnih križanja počele su odmah nakon puštanja u promet, pa su opremljena svjetlosnom signalizacijom i dr., no to nije bilo dovoljno.

Točnije, riječ je o rekonstrukciji postojećih raskrižja na obilaznici, državnoj cesti oznake DC7, u raskrižja s kružnim tokom. Još se pamti velika tragedija na križanju za Selce iz 2019. godine, prometna nesreća u kojoj je u sudaru osobnog vozila i šlepera poginula 28-godišnja Đakovčanka. Osobni automobil bio je uništen do neprepoznatljivosti, a o silini udara svjedočili su i uokolo razbacani dijelovi vozila. Nekoliko godina prije toga na opasnom mjestu Đakovo 1, na križanju prema Satnici, poginuo je dječak, kao putnik u automobilu..

Rekonstrukcija postojećeg raskrižja državnih cesta oznaka DC7 i DC515 sa županijskom cestom oznake ŽC4145 u raskrižje s kružnim tokom, prema navodima Hrvatskih cesta, znači sanaciju opasnog mjesta Đakovo 1, a rekonstrukcija postojećeg raskrižja državnih cesta oznaka DC7 i DC38 sa županijskom cestom oznake ŽC4147 u raskrižje s kružnim tokom sanaciju opasnog mjesta Đakovo 2. Radovi koji su počeli na križanju obilaznice prema Selcima rezultat su poduzetih aktivnosti Grada Đakova prema Hrvatskim cestama, s kojima je o toj temi održano više sastanaka. Prometna i cestarska struka procijenile su kako je rješenje za te dvije crne točke obilaznice izgradnja kružnih tokova, odnosno rotora na raskrižjima.- Radovi su ugovoreni s izvođačima radova, PZC-om d.o.o. za Đakovo 1 i tvrtkom Strabag d.o.o. za Đakovo 2, te su oni na kružnom toku Đakovo uvedeni u posao sredinom srpnja, a na kružnom toku Đakovo 1 sredinom kolovoza - ističu u Hrvatskim cestama.

Ukupna vrijednost radova na kružnom toku Đakovo 1 je 4,17 milijuna, a na rotoru Đakovo 2 iznosi 2,43 milijuna kuna. Ugovoreni je rok za završetak za oba kružna toka pet mjeseci, poručili su iz Hrvatskih cesta.



Suzana Župan
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike