Osijek
PLATILI EKSKURZIJU, A OSTALI KOD KUĆE

U agenciji ne znaju kada će vratiti novac roditeljima
Objavljeno 22. listopada, 2021.
Vasnik Astralis travela krivnju prebacuje (i) na pružatelja usluge - hotel

Učenici šestih razreda Osnovne škole "Tin Ujević" nikada nisu otišli na ekskurziju u Dugu Uvalu, koja je bila planirana u razdoblju od 8. do 12. lipnja 2020. godine, u organizaciji putničke agencije Astralis travel, iz Slavonskog Broda. Zbog toga njihovi roditelji potražuju uplaćeni iznos za putovanje do kojeg zbog pandemije bolesti COVID-19 nikada nije došlo. Ugovori su sklopljeni još polovinom studenoga 2019. godine, a umjesto putovanja roditelji su dobili obavijest o privremenom zatvaranju poslovnice, što ih je dodatno šokiralo.



Ne žele vaučer


- Tih sam 1300 kuna, koliko sam uplatila od ukupno 1750 kuna, mogla iskoristiti na bilo što da bih opremila svoje dijete za školu, i nisam jedina koja čeka novac, jer su na ekskurziju trebala ići tri razredna odjeljenja. Uz to, kontaktirala sam i Ministarstvo turizma i sporta, pokušala sam doznati zašto su toj putničkoj agenciji odobrena nepovratna sredstva, a istovremeno nisu poštovali Zakon o povratu sredstava, i to u roku od 14 dana. Nikakav konkretan odgovor nisam dobila, no mi roditelji u posjedu smo obavijesti Ministarstva od 13. rujna 2021., prema kojoj se turističkim agencijama dodjeljuju nepovratna sredstva za pokretanje i realizaciju poslovanja. Među njima je i Astralis travel kojem pripada 57.500 kuna - ispričala nam je majka Jelena B. (podaci poznati redakciji). Dodaje kako su roditeljima ponuđeni vaučeri, no kad se raspitivala o toj mogućnosti, doznala je da u tom slučaju mora nadoplatiti iznos do ugovorenoga, što joj nije odgovaralo.

Podsjetimo, država je u travnju 2020. godine ukinula pravo građana na povrat novca u roku od 14 dana u slučaju otkazivanja putovanja te uvela vaučere. Europska komisija potom je zatražila ukidanje vaučera i preporučila članicama Europske unije osnivanje državnih fondova za pomoć, no Hrvatska nije postupila u skladu s navedenim.

Sve to ne zanima roditelje koji isključivo žele povrat novca koji su uplatili ne znajući da putovanja neće biti. Netko je, kaže naša sugovornica, uplatio cijeli iznos, netko samo dio ili polovinu, a od planiranog putovanja do danas sve se svelo samo na izmjenu mailova između agencije i roditelja. Neki, doznajemo, razmišljaju o privatnoj tužbi, a u međuvremenu prikupljaju potpise na peticiji za povrat svog novca.

Iako je povrat uplaćenog novca za paket-aranžman putniku dužan izvršiti organizator putovanja, dok je pitanje povrata proslijeđenog novca stvar ugovornih odnosa organizatora i pružatelja pojedinačnih usluga, vlasnik i direktor putničke agencije Astralis travel Siniša Panthy za Glas Slavonije poručio je da povrata novca roditeljima neće biti do daljnjega!

- Mi smo u obvezi vraćanja novca roditeljima, no stvari su mnogo kompleksnije, jer nije uređen odnos između pružatelja usluga i agencije. To je nama ključan problem i taj je novac završio kod pružatelja usluga, a hotel se u ovom slučaju oglušuje na obvezu povrata. Stoga smo prije nekoliko mjeseci putem naše pravne zastupnice poslali opomenu pred ovrhu, no kako svatko ima pravo na prigovor po ovrsi, pretpostavljamo da je slučaj još uvijek na Trgovačkom sudu u Pazinu i nema konkretnih rješenja - odgovara Panthy, demantirajući navode da je njegova agencija dobila potporu u iznosu od 57.500 kuna. No da je taj novac i sjeo, kaže, riječ je o iznosu koji "jedva može pokriti režijske troškove, a kamoli svima omogućiti povrat novca". Na upit koliko je roditelja, odnosno škola koje su sklopile ugovor za putovanja koja nisu realizirana, Panthy kaže da su potraživanja od pružatelja usluga gotovo tri milijuna kuna.

Proslijedili peticiju


Roditelje to ne zanima, oni samo žele svoj novac za nerealizirano putovanje. Iako tvrdi da razumije gnjev roditelja, Panthy navodi kako nije izvjestan datum kad će roditelji dobiti povrat, naglašavajući kako se Astralis travel, poput velike većine putničkih agencija, javio na javni poziv za potporu u obliku državnih kredita u travnju 2021. godine.

- Problem je u tome što se zahtjevi za kredite šalju izravno poslovnim bankama, a većina poslovnih banaka to ne odobrava. Mi smo u startu odbijeni od banaka gdje smo komitenti i naš je zahtjev trenutačno na razmatranju u, uvjetno rečeno, trećoj banci. Problem o kojem pišete cijelo smo ljeto pokušavali riješiti - tvrdi Panthy.

Na ponovni upit je li svjestan da maloga čovjeka ne zanimaju ni krediti, ni nepovratna sredstva, ni išta drugo osim povrata vlastita novca, Panthy kaže kako mu je sve jasno i da se trudi odgovoriti svima na mailove.

- Jasno je da prosječnoga čovjeka to ne zanima, no rješenja koje bi ih zadovoljilo za sada nema - zaključuje Panthy.

Dodajmo i to da su roditelji učenika sva tri razredna odjeljenja na adrese Vlade RH, Ministarstva turizma i sporta, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Odbora za turizam Hrvatskog sabora, Samostalnog sektora turističke inspekcije, Hrvatske udruge za zaštitu potrošača i Croatia osiguranja ovaj tjedan uputili peticiju s molbom za povrat uplaćenih novčanih sredstava, jer će, u suprotnom, biti prisiljeni pokrenuti sudski spor.



Marija Mihelić
RADE ONLINE
Nakon što su dobili pisanu obavijest o privremenom zatvaranju poslovnice još u ožujku 2020., roditelji učenika OŠ “Tin Ujević” s pravom se pitaju što će se dogoditi ako se poslovnica potpuno zatvori.

Međutim, Panthy to demantira i kaže da ne može zatvoriti tvrtku samo tako.

- Poslovnica je zatvorena jer nam Zakon o pružanju usluga u turizmu omogućuje online poslovanje. Nije točna informacija da zatvaramo, a takve sam upite dobivao i putem maila - odgovara Panthy.

Možda ste propustili...

REGIONALNI ZNANSTVENI CENTAR PANONSKE HRVATSKE

Otkriveni talenti - lokomotiva razvoja

RETREEART ORGANIZIRA NESVAKIDAŠNJI DOGAĐAJ U PRIRODI

Šumska kupka: Zastani, udahni i rascvjetaj se!

Najčitanije iz rubrike