Autoglas
BROJKE SU LOŠIJE OD ONIH IZ RUJNA 2020.

Zabrinjavajući pad prodaje novih automobila u rujnu
Objavljeno 12. listopada, 2021.

Gledajući ukupan prodajni rezultat u prvih devet mjeseci ove godine, on je ohrabrujući, jer su u Hrvatskoj do 1. listopada prodana 37.392 nova putnička vozila, što je 32,3 posto, ili 9135 vozila, više nego u istom razdoblju lani. No gledajući prodajne rezultate samo za rujan, slijedi hladan tuš - prodana su 2773 nova vozila, što je pad od 10,2 posto u odnosu prema prošlogodišnjem rujnu, pokazuju prodajni rezultati koje je predstavila agencija Promocija plus.



Obični su građani, to se zna, zbog neizvjesne situacije oko koronakrize, "zašili džepove", a investicija u nove automobile nije im na prvom mjestu. Velike kompanije, prije svega rent-a-car tvrtke, stale su s narudžbama nove flote vozila unatoč produženoj turističkoj sezoni. Rent-a-car tvrtke suočile su prodavače s povratom vozila tvrtkama koje su ih prodale, a riječ je o stotinama, ako ne i tisućama, vozila. Stoga u sljedećem razdoblju možemo očekivati da će se poveći broj polovnih automobila, starih dvije godine, na tržištu. Upravo zbog tog podatka neizvjesni su prodajni rezultati za posljednja tri mjeseca 2021. Sve će ovisiti o kupnji tvrtki.

Inače, u dosadašnjem dijelu godine najviše je prodano VW-ova, 5217, pa tako VW ima udjel od 13,9 posto u ukupnoj prodaji. Druga je Škoda, članica istog koncerna, s 3956 prodanih novih vozila i udjelom od 10,5 posto, a treći je Opel (3166 vozila i udjel od 8,4 posto). Četvrta je Kia (2440, udjel 6,5 posto), a peta Dacia (2314, udjel 6,2 posto). Dacia ima dva najprodavanija modela u rujnu: Sandero je izabralo 107 kupaca, a Duster 91. Na trećem mjestu najprodavanijih rujanskih modela je Kia Stonic s 83 prodana vozila, četvrta je Suzuki Vitara s dva vozila manje, a Opela Crossland prodana su 72. Zanimljivo je da su istog mjeseca prodana i 32 Tesle, broj je malen, ali ipak mnogo konkretniji nego lanjskih godina.

Električno vozilo kupilo je 756 kupaca, odnosno dva posto ukupnog broja prodanih vozila. LPG su izabrala 1484 kupca, ili četiri posto, a hibride, odličan prijelaz prema potpuno električnim automobilima, njih 5513, tj. 14,7 posto.



Milan Bugarić