Novosti
REZULTATI ISTRAŽIVANJA U VUKOVARU

Većina mladih ne želi se družiti s vršnjacima druge nacionalnosti
Objavljeno 9. listopada, 2021.
Izazovi i perspektive obrazovanja u Vukovaru naziv je panel-diskusije održane u petak u gradu na Dunavu u organizaciji Europskog doma Vukovar i Zaklade "Friedrich Ebert".

Dinka Čorkalo Biruški, profesorica na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, predstavila je rezultate istraživanja o obrazovanju nacionalnih manjina u Hrvatskoj, s naglaskom na rezultatima studije napravljene u Vukovaru u prosincu prošle godine.

- Pokazalo se kako su međuetnički stavovi djece i roditelja u Vukovaru lošiji nego u drugim međuetničkim zajednicama. Ne želimo raspravljati o tome valja li obrazovni model A, nego o tomu što možemo učiniti kako bi se djeca uzajamno integrirala te da se vršnjački odnosi poprave i budu intenzivniji - navela je i naglasila kako je čak 71 posto ispitanih učenika osnovnih i srednjih škola u Vukovaru, Hrvata i Srba, izjavilo da među tri najbolja prijatelja nemaju ni jednoga druge nacionalnosti. Poručila je kako kroz razgovore treba utvrditi na koji način škola može biti mjesto njihove socijalne integracije, s tim što svakako postoji niz načina na koje bi se to moglo napraviti.

- Pokazalo se kako su građani Vukovara svih nacionalnosti najsuglasniji u preferenciji modela B, držeći kako bi on na najbolji način mogao zadovoljiti pitanje obrazovnih prava i potreba djece pripadnika manjina - istaknula je Čorkalo Biruški.

Boris Milošević, potpredsjednik Vlade, naveo je da obrazovanje nacionalnih manjina ne bi trebalo biti problem u Hrvatskoj, jer provođenje nastave na jeziku i pismu manjina pokazuje da nam je zajednica bogata, integrativna i uključiva te je treba promatrati kao dodanu vrijednost hrvatskom društvu.

- Ne mislim da je obrazovanje manjina u Vukovaru nešto što treba nazvati problemom. Ako postoje određeni izazovi, onda treba razgovarati i pustiti da glavnu riječ imaju struka i roditelji i da se promjene odvijaju u dijalogu s manjinskom zajednicom. Tada može doći do određenog napretka, a na politici je da stvara okvir tolerantnog društva spremnog na dijalog. Zakon i propise imamo, međunarodne konvencije koje uređuju to područje smo ratificirali i dobar pravni okvir treba primijeniti u praksi - naveo je Milošević, dodavši kako struka treba predložiti modele za povezivanje djece u Vukovaru. D.Korpoš
Vukovarci drže kako bi model B na najbolji način zadovoljio obrazovna prava i potrebe pripadnika manjina