Magazin
TOMISLAV PANCIROV

Traži se dobar sadržaj i iskrena priča
Objavljeno 9. listopada, 2021.

U prethodnim prilozima za Magazin Tomislav Pancirov, digitalnI nomad i lifestyle poduzetnik iz Zadra, između ostaloga komentirao je i fenomen influencera, kao i trendove u influencer marketingu. Kakvo je danas stanje, koliko se influencerski marketing brzo razvija? Drugim riječima, koji su najnoviji trendovi, pitali smo i ovaj put g. Pancirova?



- Influencer marketing ne razvija se toliko koliko cijelo tržište i sami pratitelji. Sve je više situacija u kojima cijele zajednice ljudi prestaju pratiti influencera zbog nečeg negativnog što je napravio, ili jer je sav sadržaj postao plaćena suradnja. Nitko ne želi pratiti oglasnu ploču. Ovo su osnove content marketinga koje nijedan influencer ne smije zanemariti. Content marketing oblik je marketinga kojim se do ciljeva dolazi kroz strateško stvaranje, objavljivanje i distribuciju sadržaja koji za cilj ima besplatnu dodanu vrijednost. Ovaj dio se često zaboravi - besplatna dodana vrijednost za target, ne za nas. Nije ključno ono što mi želimo reći o sebi. Kakva je ta dodana vrijednost? Ovaj sadržaj educira, inspirira, i rješava problem koji target ima, navodeći ga na naš komunikacijski cilj. Dakle, tu dolazimo do onoga što mi želimo, odnosno što naš klijent želi. Pred influencerima je situacija u kojoj će morati stvarati sve kvalitetniji content, uz obvezno pričanje priča, jer nas na kraju dana, i to još od doba starih plemena, najviše povezuju - iskrene priče.

Koliko vidim i pratim, influencer marketing je osvojio cijeli svijet. Koji su glavni razlozi, što je potaknulo takav globalni uspjeh? Bez razvoja društvenih mreža i interneta općenito, sve to ne bi bilo moguće ostvariti...

- Influencer marketing postoji oduvijek, samo nije bio toliko raširen i imao je drugačiji oblik. Prvi brend ambasadori su bile poznate osobe iz svijeta glazbe, filma i sporta. Danas je važno da ambasador ima zajednicu ljudi na koje ima određen utjecaj time, i dolazimo do pojma influencera. Influenceri daju ljudsko lice proizvodu ili usluzi, i na svoj autentičan način pokazuju kako je dio njihovih života koje zajednica voli pratiti. Bitno je da se s influencerom ljudi mogu poistovjetiti, a opet da zadrži određenu dozu inspiracije i aspiracije. Ovo je često hod po žici, budući da u nekom trenutku, ako se ne pokazuju realni i ne toliko savršeni trenuci iz života, zajednici influencer može i dosaditi, a s druge strane, ako se ne događa ništa posebno, postaje previše običan.

Kako će se i u kojim smjerovima dalje razvijati digitalni marketing i s tim u vezi influencer marketing?

- Vjerujem kako ćemo viđati sve više segmentiranih kampanja. Koliko god je influencer marketing raširen i dalje je u povojima, u usporedbi s klasičnim digitalnim marketingom u kojem ne pričamo samo o personalizaciji, nego i o individualizaciji kampanje, pa i predviđanjima od strane umjetne inteligencije o tome što pojedini korisnik treba. Početak influencer marketinga možemo usporediti s razdobljem kada su sve oglasne kampanje trebale biti na nacionalnoj televiziji. Ako nije bilo na televiziji, kao da se nije dogodilo. Na isti način duže su razdoblje samo influenceri s velikim brojem pratitelja bili i angažirani za kampanje. No problem s tim je što u masi često nemate jasnu publiku i gađate sve s jednom porukom. Ono što je već neko vrijeme trend i vjerujem da će se samo intenzivirati, korištenje je mikro i nanoinfluencera s manjim zajednicama s kojima imaju praktički prijateljski odnos, a prijatelje ne želimo razočarati. Ovi influenceri su pažljiviji pri odabiru proizvoda ili usluge za oglašavanje, jer zbog veće povezanosti mogu još lakše izgubiti povjerenje svoje publike. Zbog toga nemaju previše suradnji, jasno je tko je njihova publika, najčešće nemaju lažne pratitelje i, prema mome iskustvu, dodatno se potrude oko sadržaja i klijenta kad zaista opširno prezentiraju klijentu.

Bilo bi potrebno ostvariti dugoročniju suradnju i sadržaj kroz kanale klijenta plaćeno oglašavati kako bi došli do većeg, a opet usko targetiranog dosega. Zanimljivo je kako prelijevanje ovog trenda vidimo u prije spomenutom televizijskom oglašavanju u kojem već nekoliko godina imamo kampanje s likovima iz susjedstva s kojima se svatko može poistovjetiti. Suradnje s mikro i nanoinfluencerima prilike su za klijente da oforme veliku bazu ambasadora i content kreatora za svoj brend, budući da u ovom trenutku nema previše konkurencije u zauzimanju tog dijela medijskog influencer teritorija.

Mnogi kažu da su influenceri, youtuberi i tiktokeri, najbolji posao 21. stoljeća. No, kad se sve zbroji i oduzme, koje su zapravo pozitivne, a koje negativne strane tog (tih) fenomena?

- Svaki posao ima svoje pozitivne i negativne strane, a na pojedincu je kako će na njih reagirati. Ono što je često problem kod content kreatora činjenica je da su često mladi počeli s ovim poslom i nemaju previše iskustva u vođenju samih sebe te balansu koji je nužan. Burnout kod content kreatora događa se zbog toga što konstantno rade i ne shvaćaju da ih to na nekoj razini ipak umara. Kada vam je posao nešto što ste krenuli raditi kao hobi, teško je povući crtu i reći idem na godišnji odmor, neću ništa objavljivati, kada je to potencijalno godišnji odmor koji vam može donijeti dodatan doseg kod pratitelja, ili ste možda dogovorili suradnju za smještaj, pa onda morate objavljivati jer na tom odmoru zapravo radite.

TikTok je možda jedina društvena mreža, uz LinkedIn, na kojoj se trenutačno organski (dakle bez plaćenog oglašavanja), mogu postići neki značajni rezultati. Svakako bih svima predložio da je istraže i krenu sa stvaranjem sadržaja, jer postoji mogućnost da će u nekom trenutku postati veća i od trenutaćnog kralja Instagrama. Za savjete oko TikToka zapratite na LinkedInu Darija Marčaca koji pripada u top 10 tiktokera u cijeloj regiji, i razvio je veliki biznis upravo s ovom društvenom mrežom.

Mislim da je za sve bitna konzistencija i stvaranje, pa tako i za ovaj tip posla, ali treba gledati dugoročno. Kako se mijenjaju trendovi, mijenja se i publika, mijenjaju se izvori prihoda, pa tako i influenceri moraju razmišljati poduzetnički - koji će im biti idući korak, na koji će način svoje zajednice pratitelja prenijeti u održivi biznis i tko su zapravo, ako se jednom dogodi da ta društvena mreža koju koriste postane ljudima dosadna, ili se sruši, poput ove situacije koju smo imali nedavno sa svim Facebookovim platformama. (D.J.)
Najčitanije iz rubrike