Autoglas
KLJUČAN DIO OVJESA

Servis: Amortizer glavu čuva, a Bilstein to jako dobro zna
Objavljeno 5. listopada, 2021.
Amortizeri su među najčešće eksploatiranim dijelovima automobila tijekom vožnje. Svakodnevno se suočavaju sa šahtovima, rupama i kanalima na cesti, neravninama. Bar jednom godišnje na redovnom servisu prije registracije, amortizeri prolaze kroz rutinsku vizualnu provjeru, a kod mnogih stanica za tehnički pregled postoji i njihova računalna provjera kod koje je cilj provesti test prigušenja amortizera.

Ako postoje značajna odstupanja od kotača do kotača, ili ako je postotak prigušenja nizak, svakako je preporučljivo zamijeniti amortizere. Ako je pak vidljiva i fizička dotrajalost amortizera, tada to znači i pad na tehničkom pregledu. Amortizeri su dio sklopa ovjesa čiji je cilj prenijeti svu silu trakcije kotača na podlogu po kojoj vozimo. Ako je ta trakcija loša to može predstavljati značajan sigurnosni rizik, a o udobnosti vožnje bespredmetno je i govoriti. Čak i bez pregleda vozila od strane stručne osobe možete zaključiti imate li loše amortizere. Neki od prvih znakova koji na to upućuju pretjerano je ljuljanje vozila. Primjerice naletom na rupu na cesti automobil doslovce poskakuje te imate dojam poput plovidbe na vodi, a to je jasan znak loših amortizera. Sigurnost vožnje uvelike ovisi o stanju ovjesa, pa je nužno redovito pregledati i zamijeniti istrošene dijelove, a posebno to vrijedi za amortizere kao ključni aktivni dio ovjesa.

Pri zamjeni amortizera izuzetno je važno odlučiti se za pouzdanog proizvođača koji može jamčiti kvalitetu prve ugradnje ili je nadmašiti. Kod njemačkog proizvođača Bilsteina ne možete pogriješiti. Tvrtka je osnovana davne 1873. godine, a od 1950-ih uključena je aktivno u motosport. Brojne inovacije iz automobilizma postale su uz Bilstein tako dostupne i nama vozačima koji želimo samo najbolje. Jedna od ključnih inovacija kod koje ćete odmah uživati u benefitima novih amortizera je i Bilstein plinsko-tlačna tehnologija. Kod tradicionalnih uljnih amortizera ekstremno naprezanje može dovesti do pjenjenja ulja koji izaziva smanjenje prigušne snage do 35 %. Još 1950-ih Bilstein je razvio plinsko-tlačnu tehnologiju kao rješenje ovog problema.


Marin REŽIĆ