Ekonomija
NAMJEŠTAJSKA DRVNA INDUSTRIJA

Bez povezivanja s dizajnerima neće moći opstati
Objavljeno 23. rujna, 2021.
"Bez ozbiljnog povezivanja proizvođača i dizajnera namještajska drvna industrija nema budućnosti", istaknuo je uvodno predsjednik HUP - Udruge drvne i papirne industrije Ivić Pašalić na konferenciji "Identitet - budućnost industrije namještaja" održane u organizaciji HUP - Udruga drvne i papirne industrije u suradnji sa Zagreb Design Weekom.

Stari model koji je možda mogao funkcionirati prije Kine, prije Vijetnama, prije njihovih ozbiljnih proizvodnji više nije moguć, kazao je navodeći kako je domaćim tvrtkama teško konkurirati njihovim niskim cijenama i visokim tehnologijama koje koriste. Ako hrvatska industrija namještaja ostane na sadašnjim pozicijama, a to je da se radi za velike trgovačke lance, većina tvrtki će propasti, samo je pitanje vremena, kazao je.

"Nema nikakve dileme, bez snažnog povezivanja proizvođača i dizajnera te stvaranja proizvoda visoke dodane vrijednosti, nema budućnosti", istaknuo je Pašalić.

Budućnost je hrvatske industrije namještaja, kako je rekao, proizvod s identitetom - identitetom autora, odnosno dizajnera, identitetom tvrtke koja je proizvođač i identitetom zemlje. "Naša je vizija da Hrvatska među ostalim bude prepoznata ne samo po moru, hrani, Rimcu nego i po lijepom dizajnerskom namještaju", istaknuo je.

Ministrica poljoprivrede Marija Vučković kazala je kako je u svakom gospodarskom sektoru važno poticati one koji mogu brže, više, koji imaju bolje poduzetničke ideje, koji stvaraju višu dodanu vrijednost. Ministarstvo poljoprivrede i Vlada RH i nadalje će svojim mjerama podupirati napore koje proizvođači namještaja ulažu u razvoj proizvoda više dodane vrijednosti, istaknula je te također naglasila važnost suradnje proizvođača i dizajnera. Direktor i vlasnik tvrtke Prostoria Tomislav Knezović kazao je kako su oni prva tvrtka koja je počela upotrebljavati vlastiti dizajn i pod vlastitim imenom i s vlastitim identitetom nastupali izvan Hrvatske.

"I to je jedini ispravni put", istaknuo je. Masovna proizvodnja po kojoj smo nekad bili poznati preselila se nekamo drugamo i moramo se posvetiti nekim dodanim vrijednostima i autentičnosti svakog proizvoda, kazao je te dodao kako je tržište globalno i tako ga treba promatrati, ni jedno nije daleko. I on je naglasio važnost suradnje dizajnera i proizvođača navodeći kako je ta sinergija i njegovoj tvrtki donijela jako puno - zajedno su rasli i zajedno se razvijali. Dizajn se mora raditi tako da je dugotrajan, ne treba biti podložan trendovima, kazao je. Kad radimo i brifiramo dizajnere, tražimo da se radi za dug vijek tog proizvoda, a hoće li uspjeti, ne postoji garancija, tržište samo pokaže - neki proizvodi godinama rastu, a neki se pokažu slabijima i održavaju manju količinu. Na konferenciji je predavanje održao i renomirani dizajner iz Milana, Giulio Cappellini, a uzvanici su nakon završetka događanja mogli uživati u izložbama domaćih i stranih izlagača predstavljenim u sklopu ovogodišnjeg Zagreb Design Weeka.Z.R.
Možda ste propustili...

POSLOVANJE PODUZETNIKA U DJELATNOSTI PROIZVODNJE KRUHA

Mlinar prvi po broju zaposlenih i prihodima

OTVOREN SAJAM NAMJEŠTAJA

Na Ambienti više od 120 izlagača