Regija
VOŽNJA NA STRUJU SVE POPULARNIJA

U najistočnijoj županiji trideset je električnih i 80 hibridnih automobila
Objavljeno 27. srpnja, 2021.
Većina punionica u Hrvatskoj još uvijek besplatno nudi mogućnost punjenja, neke su krenule s naplaćivanjem
VINKOVCI



Električni automobili sve su češći na hrvatskim cestama, a posljednjih godinu-dvije sve su brojniji i na prometnicama Vukovarsko-srijemske županije. Razlog tomu je, uz povećanje ekološke svijesti, i to što mnoge europske države, pa i Hrvatska, stimuliraju izdašnim dotacijama kupnju električnih automobila. U Hrvatskoj od 2014. subvencije za nabavu električnih vozila osigurava Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, u kojemu su za ovu godinu u proračunu predvidjeli 105 milijuna kuna.



Sve većoj popularnosti električnih automobila u Hrvatskoj sigurno je pridonio i Mate Rimac svojim automobilima proizvedenima u tvrtki Rimac Automobili, koji su se pročuli među ljubiteljima jurilica u cijelom svijetu, a najveći je dio naručen i unaprijed plaćen. Cijenjeni su i traženi zbog velike brzine koju razvijaju i ubrzanja koje postižu, znatno većih od klasičnih automobila.

Prema podatcima Centra za vozila Hrvatske, u Hrvatskoj je 2012. bilo registrirano samo 13 električnih automobila, dok ih je prošle godini registrirano više od 1300. I u najistočnijoj županiji vidljivo je da su brojke u porastu, i to u vrlo kratkom razdoblju. Naime, u 2019. godini u županiji je bilo registrirano tek 10 električnih i 50 hibridnih vozila. Samo godinu dana kasnije, od ukupno nešto više od 67 tisuća registriranih, u vukovarsko-srijemskim stanicama za tehnički pregled registrirali su i 30 električnih te 80 hibridnih vozila.

– Osim što smanjuju emisiju stakleničkih plinova, električni automobili znatno smanjuju i onečišćenje zraka u gradovima i ovisnost o nafti. Kako im sam naziv kaže, koriste električnu energiju koja je pohranjena u bateriji, odnosno uređaju za pohranu energije unutar vozila. Ono što ljude najviše zanima jest cijena i potrošnja, i tu dolazimo do onog drugog razloga, uz ekologiju, zašto bi se svi trebali odlučiti za ovakva vozila. Kada sve stavimo na papir, dolazimo do izračuna iz kojeg je vidljivo da isti broj kilometara električnim automobilom možemo prijeći za tri puta manje novca nego onim klasičnim. Većina punionica u Hrvatskoj još uvijek besplatno nudi mogućnost punjenja, neke su krenule s naplaćivanjem, ali kolika god bila cijena struje, opet će ovakav način vožnje biti puno povoljniji – kaže Dražen Jezidžić iz jedne vinkovačke autokuće, iskusan prodavač automobila, dodavši kako osobno koristi VW ID 3 kao službeni električni automobil i izuzetno je zadovoljan.

– Ovo je budućnost u svakom pogledu. Ako se netko boji kako neće imati dobre performanse ili neće moći prijeći veliku udaljenost ovakvim automobilima, takvima moram poručiti da razloga za strah nema. Autoindustrija ulaže velik novac u razvoj ovih tehnologija, Volkswagen do sada čak više od tri milijarde eura. I osobno sam odlučio prodati svoj dosadašnji automobil i kupiti električni, jednostavno sam oduševljen svim vezanim uz ovu tehnologiju – tvrdi Jezidžić i podsjeća kako hibridna vozila emitiraju samo jednu tonu ugljikova dioksida i ona su također ekološka, ali električna vozila uopće nemaju emisije niti zagađuju okoliš.



Miroslav Flego
U Hrvatskoj još uvijek premalo punionica
Vinkovački liječnik koji je odnedavno vlasnik električnog automobila jako je zadovoljan i kaže kako ovakvi automobili imaju pregršt vrlina i samo jednu manu – još uvijek slaba rasprostranjenost punionica u Hrvatskoj pa put valja pažljivo planirati. Njegov automobil ima bateriju kapaciteta 64 kWh, uz normalnu vožnju s jednim punjenjem prijeđe oko 450 kilometara. Od Fonda je dobio 80 tisuća kuna. U vinkovačkom je kraju pet punionica.

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana