Objavljeno 27. srpnja, 2021.
Simetrični pogon na sve kotače i automatski mjenjač serijska su oprema svih modela, a kod Forestera je dodan jak hibridni pogon
Subaru ima brojne jake karte na stolu. Simetrični pogon na sve kotače i automatski mjenjač serijska su oprema svih modela, a njihov provjereni bokser je ulog povećao dodavanjem hibridnog pogona koji je tako sada jedini pogonski sklop dostupan u cjeniku ovog SUV-a - Subaru Forestera.
U tehničkim podacima stoji da Subaru Forester ima 150 konjskih snaga, a atmosferski benzinski boxer motor se posebnom logikom dopunjuje s električnim motorom napajanim baterijom postavljenom iznad stražnje osovine (koja ne krade prostor za prtljagu). Na cesti, kao i svi Subarui, nudi dinamično ponašanje i udobnost, ali potrošnja bi mogla biti manja. S druge strane, standardna oprema je vrlo kompletna, pogotovo u posebnoj verziji 4Dventure, s kojom sigurno nigdje nećete neprimjetno proći.Od standardnog modela razlikuje se nizom detalja koji čine dizajn interijera i eksterijera jedinstvenim. Narančasti umetci koji se ističu na crnom prednjem i stražnjem odbojniku, bočnim profilima i krovnim rešetkama glavne su značajke. Crna dominira prednjom maskom, okružuje svjetla za maglu i ukrašava 18-inčne aluminijske naplatke. Ove dvije boje konačno se stapaju u posebnoj znački e-Boxer koja se pojavljuje na vratima prtljažnika i ispod ogledala.
Puno prostora
Unutar kokpita narančasta se opet ističe na profilima ventilacijskih otvora i mjenjača, i uljepšava šavove armaturne ploče, upravljača, vrata i sjedala. Kao i na Outback 4dventure, sjedala su izrađena od vodoodbojne tkanine i zajedno s vodonepropusnim prostirkama i kadom u prtljažniku, omogućit će vam da bezbrižno zaronite u bilo koji avanturistički scenarij.Putnički prostor je raskošan i potvrđuje premium karakter Subarua: mjesta ima u svim smjerovima, čak i za prtljagu (407 litara).
Multimedija neće biti najnovija (morate se suočiti sa sučeljem koje nije baš najaktualnije), ali svejedno možete računati na povezanost pametnih telefona i dobro proučenu sigurnost, s mnoštvom Adasa (svih standardnih), koji pripadaju u EyeSight tehnologiju. Među mnogim, ovdje je uz klasična pomagala i sustav koji nadzire pogled, da bi se shvatilo jeste li umorni, upozorenje koje savjetuje provjeru stražnjih sjedala svaki put kad se motor isključi i uređaj koji automatski koči ako parkirni senzori otkriju prepreku.
Svijet hibrida
Hibridizacija ponude bila je gotovo neizbježna promjena kursa za Subaru. Nakon što su se svojevremeno priklonili dizelu, s prvim i jedinim dizelskim bokserom na svijetu (2008.), odlučno su ušli u svijet hibrida. Naravno, na svoj način: sustav e-Boxer koji pokreće Forester kakav smo imali na testiranju zapravo uključuje dvolitreni četverocilindrični motor snage 150 KS i elektromotor od 12 kW (16 KS), umetnut u CVT mjenjač i pogonjen s 4,8 Amper-satnom baterijom (0,57 kWh energije). Tehnički, to je shema punih hibrida, s mogućnošću vožnje s nultom emisijom, iako na vrlo kratkim dionicama. U praksi se potrebno ponašati kao da se ispod desne papučice nalazi jaje, da biste čuli kako Forester električno putuje nekoliko metara. Zapravo se to događa vrlo rijetko, i to s punom baterijom (punjivom prilikom kočenja ili zahvaljujući toplinskom motoru). U svakom slučaju, uvijek je sustav taj koji prilično tiho odlučuje kada bokseru mora pomoći električar ili kada će dva srca složno zakucati (0-100, da biste dobili ideju, odrađeno je za 12 sekundi). Automatski mjenjač Lineartronic ima opciju ručne izmjene sedam virtualnih stupnjeva prijenosa, ali se čitavi sklop bukom opire naglom traženju velike snage.
Loša strana je potrošnja, koja je prilično velika u gradu (izmjerili smo prosjek od 8,4 l/100 km), a na autocesti je trošio oko 10 litara. Bolje, dakle, uživati u Foresteru bez pretjerivanja. U svakom slučaju, možete se osloniti na upravljanje iznad prosjeka SUV-a, i u smislu osjećaja i pravih off road sposobnosti. Ako, pak, odlučite maknuti kotače s asfalta, pogon na sva četiri kotača i specifični načini rada za snijeg i blato pomažu vam, uz visinu od tla od 22 centimetra i da se zaputite nešto dalje od granica na kojima moderni SUV-ovi kapituliraju. Cijena je 364.971 kn sa svim davanjima.
Mato Pavličević
tehničke karakteristike
Motor:........................ 4 cilindra, boxer, benzin + elektromotor
Obujam:...................................................................... 1995 ccm
Snaga:............... Boxer - 110 kW (150 KS) @ 5600 - 6000 o/min
Elektromotor:................................................. 12,3 kW (16,7 KS)
Okretni moment:........................ Boxer - 194 Nm @4000 o/min
Elektromotor:.................................................................. 66 Nm
Mjenjač:......................................................... Lineartronic CVT
Ubrzanje:...................................................... 0-100 km/h: 11,8 s
Maksimalna brzina:.................................................... 188 km/h
Dimenzije:............................................. 4625 x 1815 x 1730 mm
Prtljažnik:.................................................................. 407-1779 l
Potrošnja WLTP:............................................. 6,7-9,5 l /100 km
Potrošnja na testu:................................................. 8,5 l/100 km
Emisija CO2:................................................................ 185 g/km
Cijena:....................................................................... 364.971 kn
PRVA GENERACIJA STARTALA 1997.
Preteča Forestera predstavljena je 1995. godine, i to kao koncept Streega koji je svoju osnovu dijelio s modelom Impreza. Inače, vanjski dizajn te unutrašnjost na prvu nije oduševljavao, no prva generacija Forestera pojavila se na tržištu 1997., druga pet godina kasnije godine, treća 2007., a četvrta 2012. godine. Peta generacija Forestera predstavljena je 2018., a najnovija inačica s hibridnim pogonom e-Boxer u Ženevi u ožujku 2019. godine. Ukupno je diljem svijeta prodano 4,2 milijuna Subaru Forestera.