Autoglas
RENAULT

Megane Conquest, SUV iz Francuske i Koreje
Objavljeno 15. lipnja, 2021.
Dok se u ostalim dijelovima svijeta novi Renaultov SUV zove Arkana, iz poznatih je razloga za tržišta bivše države preimenovan u Conquest

Ova godina je za Renault jako važna zato jer u njoj dolazi nova generacija Meganea koji će biti elektrificiran, prepun tehnologija i bez dizelskog motora u ponudi. Ime mu je Conquest i zapravo je prethodnica novog Meganea, s kojim će dijeliti platformu, osnove dizajna i interijer. Treba naglasiti kako ime Conquest nosi samo na tržištima bivše Jugoslavije, a u ostatku svijeta taj novi Renaultov SUV zove se Arkana, pa ne čudi zašto su mu Renaultovi šefovi promijenili ime!



Inače, da ne bi bilo zabune, Arkana lansirana u Rusiji prošle godine proizvodi se u Renaultovoj tvornici u blizini Moskve, ali ta se verzija temelji na platformi Dacia/Renault Duster. To je prvi Renaultov hibridni SUV i temelji se na istim osnovama kao i manji Clio i Captur, platformi CMF-B. Izgled je elegantan, sportski i možemo reći atraktivan. Prednja i stražnja zaštitna ploča i robusni crni štitnici blatobrana osiguravaju da izgleda čvršće od standardnog obiteljskog hatchbacka.

Coupeovski stražnji kraj i male bočne prozore kao da smo već vidjeli u skupljim njemačkim SUV-ovima kao što su BMW X4 i Mercedes-Benz GLC Coupe, što mu uopće nije minus.

Uzorna ergonomija


Novi Conquest dostupan je u verzijama Zen, Intens i R.S Line. Potonji, kakvog smo i isprobali, donosi ono što Renault naziva aerodinamičnim prednjim dijelom nadhnutim Formulom 1, alunaplatke R.S. Line, oznaku linije na prednjim blatobranima, dok straga ima kromirani dvostruki ispuh. Naglasimo i kako je verzija R.S. Line dostupna uza sve ponuđene opcije motora.Unutrašnjost je koncipirana slično kao i kod modela Zoe, Clio i Captur i pokazuje nam kakav će novi Megane biti iznutra. Tu je isturena središnja konzola s tri okrugla regulatora kontrole grijanja i ventilacije ispred ručice mjenjača te digitalni zaslon iza upravljača koji ovisno o verziji ima dijagonalu od 4,2, 7,0 ili 10,2 inča. Središnje i praktično visoko postavljeni dodirni kran multimedije mjeri sedam inča na Zenu, odnosno 9,3 inča (u portretnom rasporedu) u gornjim specifikacijama opreme. Osim toga, R.S. Line, za razliku od standardnog modela, ima karbonske umetke na prednjoj armaturi i oblogama vrata, te crvenu oblogu koja prolazi duž vrha armaturne ploče. Daljnje nadogradnje uključuju crvene šavove na kožnom upravljaču, kao i presvlake s efektom kože i antilopa i crvenu traku na sigurnosnim pojasima. Ergonomija je uzorna, izrada na razini njemačkih premiuma kompaktne klase, a polica i pretinaca ne manjka. Prtljažnik je na standardno motoriziranom modelu obujma 513 litara, a kod E-Tech Hybrida to pada na 480 litara, zbog dodatnog prostora potrebnog za bateriju.

E Tech Hybrid


Automobil je dostupan s dvije motorne opcije, dok su nove europske regulative dizele obrisale iz cjenika. Slabiji od dva modela nosi oznaku TCe 140 i sastoji se od 1,3-litrenog turbobenzinskog motora u kombinaciji s blagim hibridnim sustavom i 12-voltnim pokretačkim generatorom. Nudi 140 konjskih snaga i 260 Nm uz kombiniranu potrošnju goriva od 5,7 do 6,1 l/100 km i emisiju CO2 od 130 do 138 g/km. Iz mjesta do stotke stigne za 9,8 sekundi, a za međuubrzanje od 80 do 120 km/h treba mu 7,6 sekundi. Mjenjač je isključivo automatski, EDC sa sedam stupnjeva prijenosa, a u listopadu u ponudu dolazi snažnija verzija ovog motora sa 160 KS i oznakom TCe 160.

E Tech Hybrid kombinira 1,6-litreni benzinski motor s dva elektromotora, nudeći kombiniranih 145 KS i 270 Nm. Dolazi s baterijom malog kapaciteta od 1,2 kW, a sustav daje prednost potpuno električnom radu, osim ako nije potrebna puna snaga. Baterija se može napuniti pri usporavanju i kočenju. Iako na papiru jači, zbog 100 kg dodatne težine u praksi razvija nešto slabije performanse od TCe 140: ubrzanje je 10,2 sekunde, a za međuubrzanje od 80 do 120 km/h treba 8,5 sekundi. No zato ima osjetno manju potrošnju goriva (4,8 - 5,2 l/100 km) i emisiju CO2 od 108 do 117 g/km. Kod ovog modela mjenjač je također isključivo automatski, ovdje s oznakom Multi-mode. Kad je riječ o sigurnosti, na testiranjima neovisnog tijela Euro NCAP osvojio je maksimalnih pet zvjezdica.


Mato Pavličević
// VOZILI SMO //
PROIZVODIT ĆE SE U JUŽNOJ KOREJI
Conquest će se proizvoditi u tvornici u Busanu u Južnoj Koreji gdje se proizvodi i Renault Samsung Motors XM3. Ovisno o tržištu, Mégane Conquest počet će se naručivati od ožujka 2021., a u Hrvatskoj od lipnja 2021. Cijene modela TCe kreću se od 183.900 kuna koliko stoji bazna verzija Zen. E Tech Zen stoji 194.900 kuna, a i ovdje je na vrhu ponude R.S. Line, koji stoji 230.900 kuna. Renault već u startu nudi popust od 6000 kn na sve verzije Conquesta i primamljive uvjete za kupnju i posjedovanje. Uz financiranje Renault Flexi, mjesečna rata na četiri godine je već od 1699 kn mjesečno, uz petogodišnje (ili do 100.000 km) održavanje MyRevision, te redovno i kasko osiguranje na poklon u prvoj godini. U Renaultu su “muški” odradili sve oko razvoja, lansiranja i pozicioniranja novog SUV-a, a sad su na redu kupci. Sudeći prema viđenome, neće ih nedostajati.
Jedinstveni dizajn kabine R.S. Line
Vanjske boje u ponudi uključuju Glacier White, Pearl White, Zanzibar Blue, Flame Red, Metallic Black i Metallic Grey. Valencia Orange (na fotografijama) rezervirana je isključivo za modele R.S. Line, dok je kontrastni crni krov opcija za Intens i R.S.Line. Putničku kabinu inačice R.S. Line krasi jedinstven dizajn: ukrasni umetci armaturne ploče i obloga vrata od ugljičnih vlakana, crveni umetci koji se protežu gornjim dijelom armaturne ploče i crni strop. Sportski crveni šavovi ukrašavaju kožnati upravljač, obloge vrata i presvlake sjedala u kombinaciji kože i materijala nalik na brušenu kožu.
Možda ste propustili...

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u

ELEKTRIČNA VOZILA S DALEKOG ISTOKA

Kineski je izvoz pokrenuo val potražnje za brodovima