Objavljeno 6. svibnja, 2021.
Platforma "Sigurna okupljanja" novi je alat s pomoću kojega je moguće brzo i
jednostavno provjeriti je li neki događaj organiziran u skladu s epidemiološkim
mjerama. Nositelji platforme su Hrvatska gospodarska komora i Ministarstvo
kulture i medija, uz partnerstvo Stožera civilne zaštite RH i Hrvatskog zavoda
za javno zdravstvo, a u trenutačnoj fazi obuhvaća događanja koja uključuju
profesionalni kulturno-umjetnički sadržaj.
"Organizatori s pomoću algoritma
mogu na brz i jednostavan način provjeriti je li njihovo događanje u skladu s
mjerama. U slučaju promjene mjera sustav će im izdati upozorenje, a i omogućit
će varijacije s obzirom na mjere po županijama. Ako je sve u skladu s
preporukama, organizatoru se izdaje certifikat, a posjetiteljima šalje poruka da
je određeno okupljanje za njih sigurno“, pojasnio je u srijedu potpredsjednik
HGK za industriju i održivi razvoj Tomislav Radoš. Radoš je istaknuo da prema
podacima EY Future Consumer Indexa 46 posto ispitanika smatra da se još
mjesecima neće osjećati sigurno da odu na neki koncert, a njih 21 posto kaže da
će se toga bojati još godinama. "Cilj nam je ukloniti taj strah i vratiti
povjerenje posjetiteljima", rekao je Radoš.
Ministrica kulture i medija
Nina Obuljen Koržinek kazala je kako u Hrvatskoj kulturni život nije bio potpuno
zaustavljen, kao u nekim drugim zemljama, ali da su masovnija okupljanja ipak
bila onemogućena. "Nadam se da ćemo već početkom ljeta ponovno omogućiti
okupljanja većeg broja ljudi, a ova aplikacija će tome svakako dati veliki
doprinos", izjavila je Obuljen Koržinek.
Kako navode iz HGK, Prilikom
izrade platforme i prilagodbe algoritma konzultirani su predstavnici kulturnih i
kreativnih industrija. Platforma je inspirirana belgijskiim modelom koji je
prihvatila belgijska vlada kao službeni alat za procjenu rizika događanja. U
prvih 14 dana prijavljeno je 14 tisuća događanja te je koncept postigao izuzetno
veliki uspjeh.
Marija Bubaš, pomoćnica ravnatelja HZJZ-a, istaknula je
kako je cijepljenje odabir između života i smrti i osnovni preduvjet za vraćanje
u normalu. "Ova platforma pomaže da prijeđemo s online sastanaka na druženja
licem u lice, a to nam je svima bitno jer je druženje iskonska ljudska potreba",
rekla je Bubaš zahvalivši svima koji su radili na projektu.
S obzirom na
to da će se događanja pohranjivati u bazi, i epidemiolozi će imati na
raspolaganju evidencijski alat za analizu utjecaja okupljanja na epidemiološku
sliku i za identifikaciju potencijalnih novih žarišta.
Trenutačno je
dovršen testni model platforme s ključnim funkcionalnostima koji se primarno
odnosi na okupljanja poput koncerata, festivala, kazališnih predstava, izložbi i
slična. Javno savjetovanje o platformi otvoreno je do 20. svibnja. Naime,
dugoročni je cilj da se ova platforma proširi i na druge oblike okupljanja poput
konferencija te sportskih događaja.
D.Pavlović
SEKTOR NAJPOGOĐENIJI KRIZOM
Predsjednik Zajednice kreativnih i kulturnih industrija HGK Tomo in der Mühlen istaknuo je da moramo prestati pričati o kreativi isključivo kao o skupu umjetnika i umjesto toga staviti naglasak na kreativu kao biznis. “Godišnji promet kreativnih i kulturnih industrija je prije koronavirusa, na razini EU-a, bio čak 643 milijarde eura, a ta branša je zapošljavala osam milijuna ljudi. Upravo je taj sektor bio najpogođeniji ovom situacijom i upravo će on, prema svemu sudeći, imati najduži put prema oporavku”, izjavio je.