Kultura
RETROSPEKTIVNA IZLOŽBA U TEHNIČKOM MUZEJU NIKOLA TESLA U ZAGREBU

O kostimografkinji Iki Škomrlj Ajki
Objavljeno 7. travnja, 2021.
Retrospektivna izložba "Beskompromisno svoja - kostimografkinja Ika Škomrlj Ajki", otvara se sutra, 8. travnja, u Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu, priopćila je Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH). Koncepciju izložbe i njezin likovni postav potpisuju predsjednica ULUPUH-a kostimografkinja Ivana Bakal te autorica monografije o Iki Škomrlj teatrologinja u Odsjeku za povijest hrvatskoga kazališta HAZU Martina Petranović. Ovo je prva i velika retrospektivna izložba bogatoga i raznovrsnoga kostimografskog opusa Ike Škomrlj, koja se najvećim dijelom temelji na autoričinoj ostavštini u vlasništvu njezine obitelji, ali i građi iz Odsjeka za povijest hrvatskoga kazališta HAZU, brojnih hrvatskih kazališta u kojima je djelovala te HRT-a. Posjetitelji će na izložbi moći razgledati kostimografske radove Ike Škomrlj nastale u razdoblju od samih početaka njezinoga profesionalnog djelovanja sredinom 20. stoljeća, pa do njezinih posljednjih ostvarenja u novome tisućljeću. Izlošci obuhvaćaju brojne i raznolike kostimografske skice za dramske i glazbenoscenske predstave, televizijska ostvarenja i vojne odore te fotografije i snimke izabranih kazališnih predstava i filmova. Osobito atraktivan dio izložbe čini nekoliko desetaka originalnih kazališnih kostima od kojih većina nikada prije nije bila izložbeno predstavljena javnosti te osobni predmeti, nagrade i memorabilije Ike Škomrlj, haljina koju je Ena Begović nosila tumačeći barunicu Castelli u filmu "Glembajevi" i sl., a moći će se čuti i autoričina osobna razmišljanja o kostimografiji.

Ika Škomrlj rođena je u Zagrebu 1932., a umrla je 2018. Profesionalnu kazališnu karijeru počela je 1956., a posljednje kostime kreirala je nekoliko godina prije smrti za Kazalište Trešnja. U doba njezina kostimografskoga stasanja otvarala su se prva stalna kostimografska mjesta u hrvatskim kazalištima, no ona je, protivno trendovima, odabrala put slobodne umjetnice. Tijekom više od pola stoljeća ostavila je trag u svim većim hrvatskim kazališnim kućama, i nerijetko je surađivala s manjim, neovisnim ili eksperimentalnim teatrima i kazališnim skupinama. H
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike