Objavljeno 25. ožujka, 2021.
Više trošimo i na hranu za zabavu, opremu za kuhanje, kuharice, pribor za pripremu hrane i dekorativne detalje
U posljednjih godinu dana Europljani su postali skloniji eksperimentiranju s pripremom hrane, a da je pandemija znatno oživila zaboravljene vještine, potvrđuju rezultati Mastercardova istraživanja.
Čak 58 % Europljana poboljšalo je svoje kulinarske vještine. Za čak dvije trećine ispitanika druženje s prijateljima i obitelji oko stola postalo je novi najomiljeniji način provođenja slobodnog vremena. Priprema hrane način je na koji se osobe koje su prije živjele užurbanim tempom ponovno povezuju s ukućanima. Prosječna europska obitelj provodila je lani gotovo 20 sati tjedno u pripremi omiljenih jela, što je nevjerojatan rast u odnosu prema godini prije.
Zdravije
Pandemija koronavirusa ostavila je snažan trag na kulinarskim vještinama Europljana – sve više vremena stanovnici Starog kontinenta provode eksperimentirajući s receptima, a 65 % ispitanika izjavljuje da se u kuhinji osjeća samouvjereno. Pečenka, špageti carbonara i palačinke omiljena su jela koja ispitanicima i njihovim obiteljima pomažu da lakše prebrode teško životno razdoblje. Utjecaj društvenih medija, streaming kanala i kulinarskih emisija vidljiv je po brojci od 47 % onih koji kažu da ih je takav sadržaj nadahnuo da svojim ukućanima pripreme upravo ta jela.
Uz praktičnost, priprema jela kod kuće potaknula je Europljane i na vođenje zdravijeg načina života, učenje novih vještina, provođenje kvalitetnijeg vremena s voljenima, a većina ispitanika ističe da priprema i degustacija jela stvaraju veću povezanost među članovima obitelji i pozitivne navike okupljanja bližnjih oko stola i u budućnosti.
Uz praktičnost i učenje novih vještina, druženje s prijateljima i obitelji postaje najugodniji način provođenja slobodnog vremena, a 51 % ispitanika navodi da je prošle godine u svom domu ugostilo prijatelje, obitelj ili bližnje kada je to bilo sigurno. Njih 22 % odlučilo se za virtualno druženje za stolom, a 63 % izjavljuje da će večere biti redovit događaj u njihovim društvenim kalendarima jednom kada to bude dopušteno.
Kuharice
Ograničenja tijekom pandemije utjecala su i na način kupnje namirnica, a svaki treći ispitanik je tijekom 2020. prvi put namirnice kupio online. Njih 29 % izjavilo je da je više potrošilo na namirnice prilikom online kupnje zbog impulzivnosti, tj. ponude različite vrste hrane i sastojaka. Više od trećine navodi da će nastaviti kupovati namirnice preko interneta nakon ukidanja postojećih ograničenja.
Povećava se i potrošnja na hranu za zabavu, opremu za kuhanje, kuharice, pribor za pripremu hrane i dekorativne detalje – svi ti tržišni segmenti bilježe pravi mali "bum". Usto, Europljani više troše i na popratne artikle koji uljepšavaju druženja uz hranu, poput pametnih zvučnika i prigušivača za osvjetljenje.
U posljednjih izazovnih dvanaest mjeseci u cijeloj Europi svjedočimo procvatu u pripremi hrane kod kuće. Osnovna uloga kulinarstva unutar vlastitog doma više nije samo priprema hrane nego i ritual zbližavanja, dijeljenja lijepih i loših momenata iz svakodnevnog života te proslava strasti sve većeg broja Europljana.
Jasminka Knežević