Ekonomija
USMJERENOST PREMA IZVOZNIM TRŽIŠTIMA

Saponia s netodobiti od 66,9 milijuna kuna
Objavljeno 26. veljače, 2021.
Osječka Saponia je u 2020. godini ostvarila 66,9 milijuna kuna netodobiti, što je 3,7 puta veća dobit nego u godini ranije, kada je iznosila 18,1 milijun kuna, podaci su iz nekonsolidiranog financijskog izvješća tvrtke objavljenog na Zagrebačkoj burzi.

"Pandemijska 2020. obilježena je stabilnim rastom poslovnih prihoda i posebnim naglaskom na optimiziranje poslovnih rashoda", navodi se u izvješću.


Saponia je lani ostvarila 543,8 milijuna kuna ukupnih prihoda, što je rast od 6,8 posto u odnosu na godinu ranije. Prihodi od prodaje iznosili su 523,6 milijuna kuna i porasli su za sedam posto.


"Osobit fokus prodajne strategije za razdoblje turističke sezone donio je odlične rezultate u svim kanalima prodaje, unatoč negativnim turističkim trendovima i padu prometa u maloprodaji. Usmjerenost prema izvoznim tržištima i dalje je jedna od osnovnih odrednica osiguranja povećanja prihoda Saponije", navodi se u izvješću te dodaje kako je gotovo 45 posto prihoda ostvareno na izvoznim tržištima.


Ukupni rashodi Saponije lani su iznosili 463,6 milijuna kuna i manji su 6,4 posto. U izvješću se navodi kako je u cilju osiguranja kvalitetne infrastrukturne pretpostavke za skladištenje i distribuciju proizvoda Saponije, Kandita i Koestlina investirano u rekonstrukciju, izgradnju i opremanje Logističko distribucijskog centra u Zagrebu, investicije vrijedne 8,74 milijuna kuna. Saponia je, kako se navodi, za strateški smjer poslovanja odredila povećanje energetske učinkovitosti proizvodnih pogona kroz proizvodnju energije iz obnovljivih izvora. Projekt vrijedan 50,5 milijuna kuna prijavljen je na poziv za dodjelu nepovratnih sredstava Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja. U izvješću se navodi i kako je nastavljen proces digitalne transformacije poslovanja te kako sve izazove s kojima se susreću u Saponiji promatraju kao priliku da se razviju u tehnološki naprednu kompaniju.

Pojavom virusa Sars-COV-2, Saponia je napravila zaokret u planiranoj poslovnoj strategiji za tu godinu i povećala proizvodnju i ponudu sredstava za dezinfekciju. Strateška smjernica "zaštititi dodir“ usmjerena na osiguranje potreba zaštite, dezinfekcije i očuvanja zdravlja ljudi i prostora, dovela je do evoluiranja strukture prodaje u smjeru segmenta dezinficijensa. Djelotvornost linija proizvoda Deziclean i Handysept verificirana je Atestom o djelotvornosti protiv koronavirusa certificiranim od strane laboratorija J.S. Hamilton. "Istodobno smo se, razmjerno tržišnoj situaciji, fokusirali na ostvarenje poslovnih ciljeva na ključnim brendovima i projektima koji trebaju osigurati prosperitet i budućnost Saponije", navode iz Saponije i ističu da su na dan 31. prosinca 2020. godine raspolagali ukupnom imovinom od 648,5 milijuna kuna, uz kreditnu zaduženost od 112,9 milijuna kuna, neto financijski dug od 31,2 milijuna kuna i neto radni kapital od 144,4 milijuna kuna. Z.Rupčić
Saponia raspolaže imovinom od 648,5 milijuna kuna, uz kreditnu zaduženost od 112,9 milijuna kuna
Možda ste propustili...

ZLOUPORABA POLOŽAJA NA TRŽIŠTU

Kina je novčano kaznila Alibabu

TREĆU GODINU ZAREDOM POTVRĐEN IM JE POSLOVNI UGLED

Pevex opet nositelj međunarodnog certifikata

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

RAZVOJ HRVATSKE POLJOPRIVREDE

Do 2030. vrijednost proizvodnje povećati na 30 milijardi kuna

2

HRVATSKA BEZ BJESNOĆE OD 2014. GODINE

U tijeku posljednja vakcinacija lisica

3

NAJVEĆI PROIZVOĐAČI NAJAVILI POVEĆANJE PROIZVODNJE

Cijene nafte pale više od dva posto