TvObzor
MOGWAI OBJAVILI DESETI STUDIJSKI ALBUM “AS THE LOVE CONTINUES”

Dva i pol desetljeća glazbene bajke škotskih gremlina
Objavljeno 26. veljače, 2021.

Nepodnošljiva lakoća kojom Mogwai strukturiraju svoje pjesme očigledno me oduševljava od našeg prvog susreta, od onog uznemirujućeg trojca na početku drugog albuma “Come On Die Young”, “Punk Rock:”, “Cody” i “Helps Both Ways” kada sam spoznao kako uznositi može biti glazbeni svijet kada mu se prepustiš da ti otkrije svoje čari. Ohrabren spoznajom o tom divnom i kaleidoskopskom novom svijetu, upoznao sam tisuće novih pogleda, ideja, stranputica koje nudi glazba, da tek danas postajem svjestan uloge koju je taj čudnovati bend iz Glasgowa imao na tom dugom, zavojitom putu.

Posljednja epizoda hrabre serije “Mi smo to što jesmo” u kojoj Fraser i Caitlin odlaze na koncert Blood Orange u Bolognu, njihovo lutanje istim onim ulicama koje smo obilazili cijelog dana i noći onda kada se nisam prvi put sreo s Mogwaijem, vratilo je vrijeme skoro dva desetljeća unatrag, na jedan vašar u glavnom gradu Emilije-Romagne i spavanje na kolodvoru gledajući kako talijanska policija trenira strogoću. Sreli smo se nekoliko puta, a možda najdraži susret dogodio se jedne nedjeljne noći u punoj zagrebačkoj “Močvari” kada su pokazali kako su bend na vrhuncu, apsolutni vladari glazbe, prepuni ideja kojima

se razbacuju samo zato što mogu i znaju, da su oduvijek bili sposobni složiti bezgrešni slap buke na crnoj čipki električnih gitara, basa, sintesajzera i bubnja, s glasom ponekad provučenim kroz vocoder, koje zajedničkim snagama im služe kao oruđe dok grade ta svoja crescenda po kojima su tako specifični, zvučeći nesvakidašnje sneno s jedne strane i punkerski brutalno s druge strane iz nekog pomaknutog svijeta gdje dobre ideje rastu na drvetu.

Deseti studijski album “As the Love Continues” nevjerojatno, ali istinito, zvuči kao još jedan od vrhunaca u njihovoj dugoj i utjecajnoj karijeri u kojoj su pronašli obožavatelje sa svih glazbenih polova i iz svih kutaka koji još uvijek žele pronaći nezavisni put do svoje publike. I bilo bi nepošteno, ali eto ja ću svejedno to napraviti, i izdvojiti samo nekoliko pjesama s jednog, neću se koristiti tom izlizanom frazom, izdanja koje odvodi post-rock, ali zapravo kompletnu glazbu u kojoj Mogwai pronalaze svoje ideje u novo desetljeće, pa se ne mogu odlučiti između bučnih, zaigranih simfonija “Drive the Nail” i “Midnight Flit”, zatim tu je pjevajuća “”Ritchie Sacramento”, odjavna igra svjetla i sjene u “”It’s What I Want to Do, Mum” i reinventivna “Ceiling Granny”. No i ostalih šest pjesama čini kompaktnu zajednicu vrludavih osjećaja nemoći, beznađa i zaraznog optimizma.

Ekstatičnost koja krasi svaku pjesmu novog albuma trademark koji je Mogwai pretvorio u gigante popularne glazbe, što je pomalo neobičan slučaj, s obzirom na to da je mainstream bio cijepljen od ovakvih čarobnjaka. I ne mislim pritom na velike naklade, koju ni jedan njihov album nije uspio dosegnuti, ali nije ni trebao, nego na činjenicu da ih možete čuti, onako potiho, negdje iz susjedova stana kako sviraju u pozadini nekog filma, serije ili moguće čak i reklame. Unatoč činjenici da su njihove melodije, te živopisne skladbe neizdržive tjeskobe postale dio pop-svakodnevice, Stuart Braithwaite, Dominic Aitchison, Martin Bulloch i Barry Burns, uz pomoć vizionara Davea Fridmanna na ovoj ploči, uspjeli su postići savršenu kemiju. A to se čuje u svakoj sekundi njihova pandemijskog albuma.

Piše: Nikola KUČAR
ROCK ACTION
Što stavljaju tim Škotima u vodu da nas, iz godine u stoljeće, iz singla u album vode na putovanja galaktičkim prostranstvima, poput supernove prvog susreta, eksplozije ljepote, u toj pukotini među svjetovina, među granicama glazbe, gdje žive vilenjaci poput Mogwaija. Idelan za sjedenje na obali mora, dok vam sol grize usta i oči, a vjetar nosi sjećanja, na njihove šumeće, sanjarske, bučne i psihodelične bajke s obje strane Mliječne staze. “Rock Action” ispunio je moj život kao nijedan album tog ljeta, ijednog ljeta.
THE HAWK IS HOWLING
Atmosferično i moćno, precizno i ostrašćeno, impresivno aranžirano i producirano, Mogwai zvuče poput benda koji nikada neće snimiti loš album. Senzibilnost i emotivni učinak, bez kojeg post-rock zapravo nema smisla i odzvanje šuplje, Braithwaite i ekipa postižu starim štosovima - gradacijom zvukovlja od nježnih melodičnih uvoda preko originalnih gitarističkih solaža i građenja ritma do ekstatične provale buke i smirujućih završetaka skladbi, s ponešto elektroničkih uresa. Sumnjam da se može bolje od ovoga, kad je u pitanju post-rock, pa čak i Mogwai!
HARDCORE WILL NEVER DIE, BUT YOU WILL
Svijet se mijenja, civilizacija je pred kolapsom, dolazi novo ledeno doba, a Škotska jedva čeka da se odcijepi od Ujedinjenog Britanskog Kraljevstva. Sve u svemu - kaotično vrijeme. I čini se da ništa više nije sigurno i izvjesno, osim da, recimo, Mogwai i dalje svake godinu-dvije snime po jedan novi album. Možda Mogwai više nikad neće snimiti remek-djelo poput “Mogwai Young Team”, ali će dok god postoje, uvijek s guštom isporučivati setove prepoznatljivih skladbi koje mogu biti svačije, ali u autorskom, estetskom i artističkom smisli ničije osim njihovih vlastitih, mogvajevskih.
MR BEAST
Mogwai su oduvijek bili savršeni za bijeg, ali i sigurni suputnici za sve ovozemaljsko. Hrabri Škoti imenom Mogwai više nisu mali bend. Prestali su to biti nakon “Come On Die Young”. No, za razliku od ostalih bendova, još uvijek su dovoljno mudri da ne upadnu u kolotečinu snimanja jednog te istog albuma. “Mr Beast” je jedna 38-minutna mistična epopeja, koja zvuči kao da se odjavljuju i odlaze u prošlost, kao posljednji upis u našu vremensku kapsulu koji ćemo jednom poslati u daleki svemir. U kojemu Mogwai i neprestano borave i jašu izvan vremena i prostora, kroz glazbu, koja nam je nemali broj puta spasila život.
Možda ste propustili...

VIASAT HISTORY: PREMIJERA DOKUMENTARCA “OTPOR: UZVRATILI SU”

Kako su se Židovi suprotstavili nacistima

TREĆA SEZONA EMISIJE “BLAGA S BETTANY HUGHES”

Dosad neviđen pristup novim otkrićima

Najčitanije iz rubrike