Autoglas
ODLAZAK OSNIVAČA OLDTIMER KLUBA OSIJEK

Fićo kontraš ispratio vlasnika u vječnost
Objavljeno 1. prosinca, 2020.
Josip Balažić (92) godinama je vozio fiću starog čak 55 godina. Sam je mijenjao dijelove, a neki su ostali originalni

Vezani članci

VLASNIK NAJSTARIJEG FIĆE ISPRAĆEN NA VJEČNI POČINAK

Na odlasku zatrubili mu oldtimeri

JOSIP BALAŽIĆ, UMIROVLJENIK

U 92. godini tri puta tjedno fićom starim 55 godina sam se vozi na dijalizu u KBC!

U „ajnfortu” u Strmoj 2a pretprošle subote parkiran je jedini fićo kontraš u Osijeku kojeg je, još toga dana, do osječkog Kliničkog bolničkog centra odvezao 92-godišnji Josip Balažić. Nažalost, Osječanin svog limenog ljubimca, starog 55 godina, nije uspio dovesti kući. Preminuo je dva dana poslije, a njegov pogreb ostat će zapamćen po nesvakidašnjoj Balažićevoj želji - na Groblju svete Ane ispratila su ga tri oldtajmera - dva Mercedesa iz 1949. i 1979. godine te Porsche iz 1987. godine. Točno u vrijeme kad je lijes prolazio kraj automobila, članovi Oldtimer kluba Osijek dva su puta potrubili u znak vječnoga pozdrava...

- Željeli smo, kako je to i Balažić znao zaželjeti, doći na groblje baš s njegovim fićom. No onda smo se predomislili, znajući da je taj automobil samo on vozio i htjeli smo da tako i ostane, pa smo uzeli svoje iz kluba i na taj način smo odali počast prvome predsjedniku Oldtimer kluba Osijek i počasnom članu - rekao nam je Marko Madžar, predsjednik Oldtimer kluba Osijek, koji je, zajedno s ostalim članovima, organizirao pogreb. Naime, Balažićeva supruga Marija nepokretna je godinama, a djeca ne žive u Hrvatskoj.

Obožavao je fiću

Nekome od nasljednika, pak, kaže Madžar, pripast će fićo kontraš, koji je punim gasom sve donedavno vozio Balažić, i to posljednji put na dijalizu u osječki KBC.

Da je bila riječ o lucidnom 92-godišnjaku, čovjeku koji je za sebe znao reći da bolje vozi nego što hoda, uvjerili smo se sredinom rujna, kad smo ga posjetili u njegovu domu. Spremno nam je ispričao sve o svom limenom ljubimcu od kojeg se nije odvajao desetljećima, pa je i u poznim godinama bez problema stisnuo gas i odvezao se bilo kamo po gradu. Nažalost, najčešće na dijalizu, no da se doista za upravljačem snalazio kao malo tko, dokazao je time što se fićom, kako je tada rekao, usudio otići bilo kamo, ne razmišljajući hoće li ga ostaviti negdje na putu. Ne čudi, jer ga je redovito servisirao, odnosno tek neke određene dijelove promijenio kod, kako je rekao, svoga majstora.

Juri 70 km/h
- Ta njegova ljubav prema oldtimerima bila je nevjerojatna! Vozio se i u drugim automobilima, no svog je fiću jednostavno obožavao. Drago nam je u Klubu što će fićo završiti kod Balažićeve rodbine, odnosno, koliko znam, neće se prodati. Ako bude bilo potrebe, bit će u našem Klubu, no rano je govoriti o tome – rekao nam je Madžar nakon pogreba 92-godišnjeg profesionalnog vozača koji je, moramo se složiti, mogao biti za upravljačem bilo kojeg automobila, no odabrao je baš fiću kontraša, jedinstvenog i u voznome stanju, a bio je, rekao nam je tada, sretan što je s njim uvijek uspijevao proći i tehnički pregled. Potpuno sređen iz godine u godinu, fićo je bez problema vozio i do 70 kilometara na sat i Balažić je ponosno rekao kako stiže sve „zelene valove” u Osijeku. Ipak, bio je koncentriran vozač, pa nam je prilikom posjeta u rujnu dao koristan savjet.

- Ne možeš voziti druge ljude u automobilu i glasno slušati glazbu. Moraš se koncentrirati na vožnju i promet - savjetovao je tada, a čega bi se svakako trebali držati svi vozači u prometu.

Marija Mihelić
AUTO BEZ POJASA i RETROVIZORA
Balažić se razumio u automehaniku, pa je dosta kvarova popravio i sam. Automehaničara bi trebao tek kod većih kvarova, primjerice kod blok motora. Inače, prema vlastitoj je želji ugradio vanjski lijevi retrovizor, a desnoga nikada nije imao. Zanimljivo je da, unatoč činjenici da su dva retrovizora današnji standard, Balažić ga nije nikada niti morao ugraditi, baš kao ni sigurnosni pojas, koji je, znamo, obvezan. Ugradio je i tzv. rikverc svjetla, a fiću je bio dao bojiti, ali samo do stakla, a krov je ostao originalan.
55

godina star je fićo kontraš, koji je u potpuno ispravnom stanju
3

oldtimera ispratila su na vječni počinak vlasnika najstarijeg fiće kontraša
Balažić je tri puta mijenjao vrste vozačkih dozvola. Najstarija je sadržavala talone