Ekonomija
ZAŠTITA DOMAĆE PROIZVODNJE

Apel proizvođača: Za Božić kupujte domaće!
Objavljeno 24. studenog, 2020.
Iz HPK-a podsjećaju da se u pandemijskoj godini osvijestila potreba podizanja razine samodostatnosti u poljoprivredi

Hrvatska poljoprivredna komora u sklopu svojih aktivnosti promocije domaće poljoprivredne proizvodnje i podizanja svijesti o potrebi veće kupnje domaćih proizvoda pozvala je hrvatske potrošače da u prosincu, mjesecu najveće potrošnje, obrate pozornost da kupuju domaće proizvode kroz kratke lance opskrbe.


Na ovaj način Hrvatska poljoprivredna komora (HPK) šalje, kako su naveli jučer na konferenciji za novinare, jasnu poruku da je zaštita domaće poljoprivrede i proizvodnje hrane jedino moguća uz veću svijest o potrošnji i kupnji domaće hrane.


"Za koji dan ulazimo u prosinac, mjesec kada se najviše troši, a iako smo u specifičnoj godini, u kojoj se svi zajedno borimo protiv COVID-19, vjerujemo da je ovo prilika kako bi se još jednom pokazao poljoprivredni patriotizam te da naši potrošači pri odluci o kupnji ove godine vode više brigu da svoj novac usmjere na kupnju domaćih proizvoda. To je jedini način da sačuvamo proizvodnju i zaustavimo negativne trendove u gospodarstvu. Tijekom godine znatno je porasla nabava hrane preko dostave od domaćih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG-ova), pokrenute su brojne tražilice hrane koje nude domaće proizvode, a vjerujemo kako je od iznimne važnosti i da se sada pojača još više promocija domaće proizvodnje te da svi zajedno damo svoj doprinos razvoju hrvatskog gospodarstva“, izjavila je Tajana Radić, voditeljica za regionalni razvoj HPK-a.


Iz HPK-a podsjećaju kako se nalazimo u pandemijskoj godini, koja je osvijestila potrebu da se podigne razina samodostatnosti u poljoprivredi, zaštiti domaća proizvodnja, zbog čega i stalno ponavljaju da je važno podsjećati da hrvatski građani zaslužuju imati više domaćih proizvoda na policama trgovinama, kako bi se obuzdao preveliki uvoz hrane, lošije kvalitete i nižih cijena s globalnog tržišta.


"Hrvatski građani su tijekom blagdana prošle godine potrošili oko 15,3 milijarde kuna, što je bilo pola milijarde kuna više nego u istom razdoblju godinu dana prije. Očekujemo da će ove godine potrošnja biti niža zbog koronakrize, ali je ova godina ujedno i prilika da se posveti veća pozornost tome što kupujemo. Hrvatski građani danas više od 28 posto svog kućnog proračuna troše na hranu, a slično je i tijekom blagdana, kada se najveći dio novca troši na bogatu blagdansku trpezu, ali i za poklone, koji također mogu biti kupljeni od naših vrijednih poljoprivrednika i proizvođača jer imamo golemi broj onih koji nude proizvode dodane vrijednosti. Svaka uložena kuna u kupnju domaćih proizvoda multiplicira učinak na rast i razvoj hrvatske poljoprivrede i gospodarstva - naglasila je Tajana Radić.

Iz Hrvatske poljoprivredne komore pozvali su poljoprivredne proizvođače da se prijave na javni poziv Grada Zagreba za projekt oznake "Plavi ceker“, koji je otvoren do 15. prosinca, a koji je predstavila zamjenica pročelnika Gradskog ureda za poljoprivredu i šumarstvo Grada Zagreba, Đurđica Sumrak.

Zdenka Rupčić
Sljedivost od proizvođača do krajnjeg kupca
- Važno je naglasiti uspostavu sljedivosti od proizvođača do krajnjeg kupca uz dostupnost svih informacija o proizvođaču preko QR koda što će se osigurati za sve nositelje oznake "Plavi ceker“. U ovom trenutku proizvodi se osim u trgovinama mogu nabaviti i od proizvođača, a popis proizvođača i proizvoda s oznakom može se naći na web-stranici Grada Zagreba. U skoroj budućnosti proizvodi s ovom oznakom naći će se i na policama specijaliziranih trgovina za promociju i prodaju hrvatskih poljoprivrednih prehrambenih proizvoda - istaknula je Đurđica Sumrak.
Tajana Radić

voditeljica za regionalni razvoj HPK-a

Tijekom blagdana najveći se dio novca troši na blagdansku trpezu. Svaka uložena kuna u kupnju domaćih proizvoda multiplicira učinak na rast i razvoj hrvatske poljoprivrede i gospodarstva
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike